תעמולה אסורה: יו"ר ועדת הבחירות הורתה להתאחדות הקבלנים להסיר תשדיר שפורסם בקולו של הנשיא המכהן ראול סרוגו

תגובת מטה הבחירות של ראול רוסו: "לא נמצא כל פסול בפרסום המצע ולבקשתה נתנה הבהרה באשר לתמיכה בסרוגו מטעם היורי״ם. גם בנושא התשדיר המקצועי הובהר לנוכח העתירה כי אין לו כל נגיעה בצורה ישירה או עקיפה לבחירות"

שיתוף הכתבה
ראול סורוגו - נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (כפיר סיון)ראול סורוגו - נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (כפיר סיון)

יו"ר ועדת הבחירות בהתאחדות הקבלנים השופטת בדימוס רות לבהר שרון הורתה להתאחדות הקבלנים בוני הארץ, להסיר את התשדיר המופץ בימים האחרונים בכלי התקשורת בקולו של נשיא ההתאחדות ראול סרוגו. בהחלטתה קבעה יו"ר וועדת הבחירות כי יש בתשדיר "משום תעמולה אסורה המפלה אותו לטובה על פני מועמדים אחרים".

התשדיר הופץ ברדיו כאן 11 ובו נשמע נשיא ההתאחדות ראול סרוגו מסביר אודות הצורך בחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה: "כאן ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל", פותח התשדיר, בהמשך נאמר: "עשרות אלפי מבנים בישראל חוזקו בזכות תמ"א 38 ומנעו קריסת בניינים. לתמ"א 38 יש תפקיד חשוב בהגנה מפני קריסת בניינים. מעוניינים לשמוע עוד? חפשו בגוגל: הבית שלכם".

בהחלטה קבעה השופטת בדימוס, כי אומנם אין איסור לפרסם את התשדיר, "אך ימים ספורים לפני הבחירות לא ראוי שהדבר ייעשה על ידי הנשיא היוצא, שמציג את עצמו, שהוא זה שמפרסם את העניין. יש בכך משום תעמולה אסורה המפלה אותו לטובה על פני מועמדים אחרים, שאינם יכולים להציג עצמם כנשיאי ההתאחדות. הנני קובעת כי אין מניעה לפרסם את אותו תשדיר על ידי כל אדם ניטרלי שאינו מועמד לבחירות. לפיכך, הנני מורה על הסרת התשדיר בקולו של מר סרוגו, לאלתר".

בתוך כך, השופטת בדימוס קובעת כי על נשיא ההתאחדות להציג את מקורות המימון לתשדיר בתוך שבעה ימים: "בהזדמנות זו הנני קובעת כי על הנשיא להודיע בתוך שבעה ימים, מה הייתה עלות הפקת התשדיר ושידורו, ומאלו מקורות מומן התשדיר", קובעת השופטת בדימוס יו"ר ועדת הבחירות להתאחדות הקבלנים – רות לבהר שרון.  

נציין, כי הבחירות לנשיאות ההתאחדות יתקיימו בשמיני לפברואר הקרוב, כאשר על התפקיד מתמודדים שני מועמדים, מצד אחד, יהודה כתב, סגן הנשיא המכהן ויו"ר ארגון הקבלנים ת"א והמרכז, ומנגד הנשיא המכהן ראול סרוגו. 

החלטה זו של יו"ר ועדת הבחירות, מצטרפת להחלטה נוספת שלה מאתמול שבה קבעה כי על שניים מתומכיו של נשיא ההתאחדות -  ניר ינושבסקי וצביקה דוד, ועל נשיא ההתאחדות להוציא מכתב "הבהרה מיידית" בנוגע למסמך ההבנות עליו חתמו. שניים מתומכיו מכנים כיו"ר אגפים בהתאחדות הקבלנים וחתמו על מסמך הבנות מול הנשיא המכהן.

יו"ר ועדת הבחירות דחתה את הטענה של מטה הבחירות של יהודה כתב, המתמודד השני, לפיה קיים חשש ממשי לטובת הנאה למקורבים: "אינני רואה פסול במסמך ההבנות, ואולם יש להדגיש שמדובר לכל היותר במסמך שנערך בין האנשים החתומים באופן אישי ולא בשם חברי האגפים. דבר שיכול להוות הטעיה כלפי כלל הבוחרים, שעלולים לחשוב שיש התחייבות כללית של כל חברי הארגונים.

בשני המסמכים האמורים לא ראוי היה שהחותמים על המסמך יציינו את תפקידיהם הנוכחיים, הם יכולים לחתום אך ורק באופן אישי בשמם ללא ציון תואריהם בארגון שכן המסמך צופה פני עתיד. לפיכך על החתומים על מסמך ההבנות וכן על מסמך הלוואי, להוציא הבהרה מיידית שתישלח לכלל המכותבים, לפיה לא מדובר בהסכם קואליציוני בין הנשיא לבין חברי האגפים כי אם בתמיכה אישית במר סרוגו. את ההבהרות והתיקונים יש לפרסם לאלתר ולא יאוחר מיום 02/02/2022".  

ממטה נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו נמסר בתגובה: ״נשיא ההתאחדות סרוגו גאה בתמיכה הרחבה לה הוא זוכה מרוב מוחץ של ארגוני הקבלנים, לאחר קדנציה של שלוש שנים עם הישגים חסרי תקדים למען הקבלנים בוני הארץ.

כפי שפסקה כבוד השופטת בדימוס רות לבהר שרון, לא נמצא כל פסול בפרסום המצע ולבקשתה נתנה הבהרה באשר לתמיכה בסרוגו מטעם היורי״ם. גם בנושא התשדיר המקצועי הובהר לנוכח העתירה כי אין לו כל נגיעה בצורה ישירה או עקיפה לבחירות. התאחדות הקבלנים הפכה לחזקה ומשפיעה והקבלנים יבחרו בשבוע הבא את הנשיא הנבחר בהליך דמוקרטי, שמכבד את הארגון והחברים".

לעיון בהחלטת יו"ר ועדת הבחירות בנוגע למשדר הבחירות לחצו כאן

לעיון בחלטת יו"ר ועדת הבחירות בנוגע למסמך ההבנות לחצו כאן
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראול סרוגויהודה כתבהתאחדות בוני הארץרות לבהר שרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...