תוכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים הופקדה בוועדה המחוזית: תביא לשדרוג השכונות המתחדשות

הקו הסגול ינוע על ציר מזרח-מערב, ומתוכנן לעבור בשכונות קריית היובל, מלחה, פת וקטמונים • אורך הקו הוא 4.5 ק"מ וכולל 8 תחנות • הוועדה: "לקו יש חשיבות יתרה לאור תהליכי ההתחדשות העירונית בשכונות"

שיתוף הכתבה
שירה תלמי, מתכננת מחוז ירושלים בוועדה המחוזית -אישרה את הפקדת התוכנית (יח"צ)שירה תלמי, מתכננת מחוז ירושלים בוועדה המחוזית -אישרה את הפקדת התוכנית (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות מתכננת המחוז שירה תלמי באבאי, החליטה להפקיד את התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. אורך הקו הינו 4.5 ק"מ והוא כולל 8 תחנות. התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים ביוזמת צוות תוכנית אב לתחבורה. בתוך כך נציין כי, במסגרת אישור התקציב, אישרה הממשלה תקציב של למעלה מ-13 מיליארד שקל להשלמת תכנון ולביצוע הקו הכחול והקו הסגול של הרכבת הקלה בבירה, לרבות פרויקטים משלימים שישפרו את הנגישות לתחנות הרכבת הקלה.

הקו הסגול יהווה ציר מזרח-מערב, והוא מתוכנן לעבור בשכונות קריית היובל, מלחה, פת וקטמונים (לאורך הרחובות טהון, גולומב, קוליץ, דרך מנהרה מתחת לשכונת מלחה, אגודת ספורט הפועל, פת, יהודה הנשיא ובן זכאי). הקו יחצה את קווי הרכבת הקלה האחרים- האדום, הירוק והכחול. בכך תגדל באופן משמעותי רשת הרכבת הקלה ויתאפשרו חיבורים רבים בין נקודות מוצא ויעד בעיר.

בהחלטתה, ציינה הוועדה המחוזית כי התוכנית מהווה חוליה חשובה בקידום מערכת הסעת ההמונים ובמתן עדיפות לקידום התחבורה הציבורית כאמצעי המועדף להתניידות בעיר. עוד ציינה הוועדה כי לקו הסגול חשיבות יתרה לאור תהליכי ההתחדשות העירונית בשכונות קרית היובל והקטמונים, והוועדה סבורה כי הקמת הקו תתרום לשדרוג משמעותי של איכות המרחב הציבור בשכונות אלה.

בפורום השולחן העגול של מרכז הנדל"ן בירושלים שהתקיים בתחילת ינואר האחרון, התייחסו ראש העיר משה ליאון ומהנדס העיר יואל אבן להשפעה המכרעת שתהיה לרכבת הקלה על הדיור והתחבורה בעיר. ראש העיר משה ליאון ציין כי הרכבת הקלה תאפשר בינוי לגובה בציר הרכבת: "אנחנו מתכוונים לתת אישור לבנייה של יותר קומות כי אנחנו רוצים לחזק את העיר. ירושלים הולכת להיות עיר של מגדלים. נכון שבמרכז העיר אנחנו מקדמים בנייה נמוכה כדי לשמר את אופייה של מרכז העיר, אבל אין שום סיבה שבשכונת גילה וקטמונים לא יתנוססו מגדלים. נוסף על אותן שכונות גם הבניינים שנמצאים בטוואי הרכת הקלה אנחנו ניתן לו 30 קומות".

יואל אבן מהנדס העיר התייחס לחזון התחבורתי שמביאה עימה הרכת הקלה: "בטווח זמן של תשע שנים מהיום נהיה עם 60 ק"מ קו רכבת קלה בעיר, זה אירוע מאוד משמעותי. אנחנו מנסים לראות איך אנחנו מחברים את ההתחדשות העירונית לרכבת הקלה באמצעות פתרונות טכנולוגיים כמו מעליות, משואים, ופתרונות נוספים, כל זה כדי לגרום לאנשים לזנוח את הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה הציבורית".

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי באבאי: "התוואי שנבחר עבור הקו הסגול הינו המסלול שמשרת בצורה הטובה ביותר את השכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית . בכך מבטא ציר הרכבת הקלה את מדיניות הוועדה המחוזית לחיזוק השכונות הוותיקות בעיר ותמיכה בתהליכי פינוי בינוי ובבניה המחודשת של שיכוני ירושלים. תוכנית הקו הסגול מצטרפת לתוכניות רבות שכבר אושרו למערך הסעת ההמונים בירושלים, תוכניות הכוללות תוואי רכבת קלה, מתחמי דיפו, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה ליאוןיואל אבןשירה תלמי-באבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...