הוועדה המחוזית אישרה את תכנית ההריסה והבנייה לתעשייה ומסחר של ישראל קנדה ליד שדה דוב

תכנית ההריסה והבנייה תתפרס על פני כשני דונם: 260 מ"ר למבני ציבור, 936 מ"ר למסחר ו-3,915 מ"ר לתעסוקה

שיתוף הכתבה
ברק רוזן ואסף טוכמאייר, בעלי השליטה בחברת קנדה ישראל. קרדיט: קנדה ישראלברק רוזן ואסף טוכמאייר, בעלי השליטה בחברת קנדה ישראל. קרדיט: קנדה ישראל

שנתיים לאחר הפקדתה, בסוף ינואר 2021, תצא לדרך התכנית של ישראל קנדה אשר בשליטתם של ברק רוזן ואסף טוכמאייר. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה סופית את התכנית להריסה ובנייה של החברה בסביבת שדה דב.

התכנית משנה את ייעוד הקרקע ממסחר בלבד, למשרד ומשרדים. הקרקע, הנמצאת בבעלות פרטית, שייכת בין היתר לישראל קנדה בע"מ. היא מתירה בנייה של עד 6 קומות, קומה חלקית, גג, 3 קומות מרתף וחניון תת קרקעי.

מבחינת המרחב הציבורי, התכנית יוצרת רשת רחובות עירוניים. לאורך הרחובות הראשיים מתוכננת חזית מסחרית ופעילה וקולונדה בקומת הרחוב. בתי הגידול הנרחבים המתוכננים לכל עצי הרחוב מבטיחים את צמיחתן של שדרות עצים שיעניקו צל להולכי הרגל ורוכבי האופניים. את רשת הרחובות העירוניים משלימה רשת של מעברים ציבוריים בתוך הבלוקים העירוניים, כך שייווצר מגוון של חללים עירוניים ואפשרויות הליכה וחוויה ברובע. בנוסף, המתחם כולל מגוון של שטחים פתוחים. החל בפארק הגדול שסביבו מתוכננת מרבית הבנייה למגורים, המשך בגנים אינטימיים יותר ובכיכרות עירוניות, ועד לשדרה ירוקה המתחילה ברחוב לוי אשכול וממשיכה עד חוף הים. 

בניגוד לתכניות דומות לאלו, במקרה דנן הוגשו בסך הכל 2 התנגדויות, מספר נמוך משמעותית מהרגיל, מה שעשוי ללמד על טיב התכנית ומידת הפגיעה המועטה שלה בציבור. הוועדה, כצפוי, דחתה את ההתנגדויות בטענה כי: "תכנית זו בעלת חשיבות גדולה להיצע המסחר והתעסוקה בשכונה בפרט ובשכונות צפון העיר בכלל. היא מחזקת את אפשרויות ההעסקה קרוב לבית ואת הנגישות למסחר שכונתי, מפחיתה את התלות של תושבי השכונה ברכב פרטי ונגישה גם לקווי תחבורה ציבורית.

כזכור, במאי האחרון דיווחנו בהרחבה על פרויקט שדה דב שהולך וקורם עור וגידים בסביבת קו הרכבת הקלה שעתיד לפעול בקרוב, מה שעשוי אולי לסייע מעט לבעיית הפקקים במטרופולין גוש דן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ברק רוזןהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבאסף טוכמאירקנדה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...