מחר (ב') הוועדה המחוזית תדון בהפקדת תוכנית השכונה החדשה, שתוקם על שטחי בסיס חיל הים המתפנה בחיפה

בתוכנית: 1,300 יח"ד למגורים, 250 חדרי מלון ו-9,000 מ"ר למסחר • שימור סמלים היסטוריים מהבסיס: "לתוכנית הוכן תיק תיעוד מתחמי ולפיו סומן מבנה (צריף) אחד לשימור ומגדלון מים"

שיתוף הכתבה
איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה - מקדם את התוכנית (ענבל מרמרי)איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה - מקדם את התוכנית (ענבל מרמרי)

מחר (ב') הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה צפויה לדון בהפקדת התוכנית המפורטת לשכונה החדשה שתקום על בסיס חיל הים בחיפה, לצד שכונת בת גלים הוותיקה. התוכנית התקבלה בוועדה המחוזית לפני כשבועיים, ומחר יתקיים הדיון בהפקדת התוכנית. התוכנית יושבת על קרקעות רשות מקרקעי ישראל ומוגשת על ידה לוועדת לאישור התוכנית. כאמור, הישיבה תתקיים מחר, באמצעות הזום בשעה 10:30 בבוקר.

בחוות הדעת התכנונית החתום על ידי רונן סגל מ"מ מתכננת מחוז חיפה נכתב כי "מטרתה העיקרית של התוכנית הינה הקמת שכונת מגורים חדשה בשטח מחנה בה"ד חיל הים המתפנה בשכונת בת גלים חיפה המתחדשת. לשכת התכנון סבורה כי יש חשיבות בקידום התכונית שתאפשר פינוי הבסיס לצורך הקמת שכונת המגורים , יצירת רצף אורבני, פיתוח של חזית ים עירונית, חיבור העיר לים ויצירת רצף של הטיילת לאורך קו המים".

עוד נכתב כי התוכנית תדאג גם לשמר סמלים היסטוריים מבסיס חיל הים המתפנה: "שטח התוכנית כיום משמש כבסיס חיל הים וקיים בו בינוי המשמש את צרכי הבסיס, ולמעשה שומר על הפונקציה הצבאית שלו באופן רצוף, קרוב ל-90 שנים, מהקמתו, על ידי הבריטים, ועד היום. לתוכנית הוכן תיק תיעוד מתחמי ולפיו סומן מבנה/צריף אחד לשימור ומגדלון מים".

נמל חיפה - אילוסטרציה (שאטרסטוק)

בדברי ההסבר לתוכנית כי "מתחם התכנון ממוקם על רצף חזית הים חיפה בין שכונת בת גלים ממערב לבין מתחם בית החולים רמב"ם ממזרח, מדרומה לה שכונות קריית אלעזר וקריית אליהו המתחדשות והיא פועלת להגברת הקישוריות והרצף העירוני לצד קו החוף הים ובחלקה המישורי של חיפה ובהתאם להנחיות תמ"א 35 , תמ"א 1 ותמ"א 13/3 בנוגע להקמת מגורים חדשים, בתי מלון, שירותי תיירות, מבחר ונופש לצד חוף הים, קביעת אזור זה כחזית ים עירונית ושמירה על רצף הטיילת.

התוכנית משתרעת על פני כ131 דונם ומציעה 1,300 יח"ד, 250 חדרי מלון, 9,000 מ"ר למסחר ותעסוקה וכ-25,000 מ"ר לשימושי ציבוריים הכוללים אשכול גנים, בית ספר יסודי ובית ספר על יסודי". התוכנית נערכה על ידי אדר' אלי דרמן, דרמן ורבל אדריכלות.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהרונן סגלחיל היםבת גליםאלי דרמןדרמן ורבל אדריכלות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...