מ-789 אלף מ"ר ל-1.5 מיליון מ"ר בשנה. אמזון הכפילה את שטחה ב-2021

ענקית המסחר האלקטרוני מחזיקה בשטח של 1.5 מיליון מטר רבוע של פס ייצור ומרכזי מידע כך לפני הדוח הכספי השנתי לשנת 2021

שיתוף הכתבה

ענקית המסחר האלקטרוני סיימה את שנת 2021 עם פי שניים שטח של מחסנים, קווי תפוצה ומרכזי מידע (דאטה). מסע הרכישות, הביא את תיק ההשקעות הנדלנ"י של החברה לשטח של 1.5 מיליון מ"ר בשטח צפון אמריקה. כך לפי הדו"ח הכספי השנתי לשנת 2021, כאשר בסוף 2020 השטח אמד על 789 אלף מ"ר ובשנה לפני כן, 520 אלף מ"ר. למרות זאת, החזקותיה הנדלניות של אמזון הן אך ורק סביב ארבעה אחוזים מתוך נכסיה בצפון אמריקה.  

אמזון חכרה בסביבות ה-34 מיליון מ"ר בסוף 2021. עלייה של 30 אחוז. מדובר בכמות בה מחזיקה ה-GSA (מערכת השירות הציבורית) ומחכירה לעובדים הפדרליים (עובדי הציבור). כמו כן, השטח הזה גדול כמעט כמו פי שתיים משטח המשרדים במרכז מנהטן.

מתחילת המגיפה, אמזון הכפילה את שטחה במטרה להצליח לעמוד בדרישות הרבות של צרכני המסחר הדיגטלי ובמהירות הרבה של המשלוחים. רווחיה של אמזון עמדו על 469.8 מיליארד דולר בשנה שעברה, צמיחה של 22 אחוז מ-2020. ענקית המסחר האלקטרוני הודיע לאחרונה שתעלה את מחיר שירותי הפריים החודשיים והשנתיים שלה בארה"ב ל-15 דולר ו-139 דולר בהתאמה.

המהלכים של אמזון בשוק הנדל"ן מגיעים בזמן שבו השוק התעשייתי מתקשה למצוא מחסנים מתאימים ושטח הפצה. בשווקים מסוימים השטח הפנוי למחסנים אוזל. התופעה מגיעה עם האטה בפיתוח הנובעת ממחסור בעובדים ובבעיות בפסי היצור וזמינות החומרים.

בחצי השנה האחרונה אמזון רכשה מספר מרכזי פיתוח. באוגוסט, שילמה 85 מיליון דולר על מרכז בגודל 538 אלף מ"ר בסנרייז, פלורידה. חודש לאחר מכן, החברה הודיעה שתקים מרכז הפצה על שטח של כ-242 אלף מ"ר על אדמה לא מפותחת שרכשה בפליסנטון, קליפורניה. גם בתחום "הצווארון הלבן" בנובמבר האחרון רכשה החברה מתחם 121 אלף מ"ר באורנג' קאונטי, קליפורניה. 59 אלף מ"ר ממנו למשרדים במחיר של 165 מיליון דולר. לא צוינו תכניות לבינוי מחדש של התכניות הללו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"במסחר ומשרדיםארה"באמזון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...