לאחר עסקת הענק, עתירה נגד ישראל קנדה וקבוצת כצמן: "על החברה היה לקנות מניות בדרך של הצעת רכש"

שבוע וחצי לאחר שהודיעה על קניית 21% מהון המניות של נורסטאר תמורת 301 מיליון שקלים, האם עתיד הרכישה של קנדה ישראל בסכנה? כתב תביעה הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו

שיתוף הכתבה
קרדיט: יח"צ; אריק סולטןקרדיט: יח"צ; אריק סולטן

במכתב ששלחה היום (א') לרשות לניירות ערך, מעדכנת קנדה ישראל באמצעות סמנכ"ל הכספים שלה את הרשות על בקשה להגשת תובענה כנגדה וכנגד קבוצת כצמן, בה מחזיק חיים כצמן. במכתב, מודיעה הקבוצה על כתב תביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו ובו נטען לעבירה על חוק הריכוזיות.

לטענת כצמן, מבעלי השליטה בנורסטאר המחזיקה בבעלות 55% מחברת גזית גלוב , מתקיים כעת מצב של "החזקת יחד" של המניות, דבר אשר מייצר עילה בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות תשע"ו-2006. עוד טוען כצמן כי היה על קנדה ישראל לרכוש את המניות בדרך של הצעת רכישה, ולא כפי שפעלה. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2021, החזיקה נורסטאר בכ-55% ממניות גזית גלוב, כשערכן בספרים נאמד בכ-3 מיליארד שקלים.

העסקה, כזכור, נחלקה ל-2: ראשית רכשה קנדה ישראל מצדדים שלישיים מניות של חברת נורסטאר בבורסה, וכך הפכה לבעלת עניין בה. בשלב השני, תרכוש קנדה מניות נוספות מחברת נורסטאר בעלות כוללת של למעלה מ-300 מיליון שקלים. על פי ההסכם המקורי בין שתי החברות, העסקה אמורה הייתה להיות מושלמת בתוך 30 ימים ממועד חתימת ההסכם, עניין אשר לוטה כעת בערפל. 

בתגובה לכתב התביעה שהוגש לבית המשפט, מודיעה חברת קנדה ישראל להרשות לניירות ערך כי אין כל יסוד לקובלנות העולות מצד קבוצת כצמן. בנימוקיה, גורסת קנדה ישראל כי נורסטאר וכצמן הודו בעבר שההסכם בין שני הצדדים לא ייצור שליטה משותפת או החזקת ניירות ערך יחד עם קבוצת כצמן. עוד הצהירה קנדה ישראל, בניהולם של ברק רוזן ואסף טוכמאייר, שמעולם לא התקיים בינה לבין נורסטאר הסכם אחר מלבד אותו הסכם אשר נחתם לפני שבוע וחצי ועליו דיווחנו כאן במרכז הנדל"ן.

העסקה המדוברת, בין אם תצלח ובין אם לא, מצטרפת לשלל עסקאות שביצעה חברת קנדה ישראל, כשהאחרונה שבהן היא מכירת 50% ממתחם "בית הנערה" בהוד השרון ליוסי אברהמי בסך של כ-441 מיליון שקלים.

למסמך המלא אשר נשלח היום לרשות לניירות ערך לחץ כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים כצמןברק רוזןאסי טוכמאיירקנדה ישראלנורסטאר החזקות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...