תכנית חדשה הופקדה בוועדה המחוזית מרכז: מתחם היי-טק ומתחם ביו-טק ברמלה, תוספת 150,000 מ"ר לשטחי תעסוקה

התכנית, שממוקמת בדרום העיר, תשתרע על שטח של כ-97 דונמים ותסייע למד"א ובנק הדם. מטרתה – הקמת קריה רפואית טכנולוגית

שיתוף הכתבה
הדמיית הקריה הרפואית-טכנולוגית, קרדיט: משרד אדריכלים ד. ס. בניין עריםהדמיית הקריה הרפואית-טכנולוגית, קרדיט: משרד אדריכלים ד. ס. בניין ערים

רמלה מתחדשת בשני מתחמים חדשים. התכנית להקמת מתחם היי-טק וביו-טק התקבלה בפברואר האחרון, וכעת הודיעה הוועדה מחוזית מרכז על הפקדתה. אזור התכנית יהיה במתחם רחובות הרצל בדרום מערב, תל חי במערב העיר, דרך 44 צפון ומחלף רמלה לוד במזרח. התכנית למתחם, שנמצא בסמוך לתחנות הרכבת הקלה ובסמיכות לתחנת המטרו בעיר, הוגשה על ידי עיריית רמלה, ותוכננה על ידי משרד האדריכלים ד.ס. בניין ערים.

ייעוד התכנית והמתחמים החדשים הוא הענקת תמיכה במרכז הארצי של מגן דוד אדום, בנק הדם, מרלוג ומרכז הדרכה שישכנו בו, לאחר סיום הבנייה ואיוש המבנים על ידי אנשי הצוות. 200,000 מ"ר לתעסוקה, מתוכם כ-66,000 מ"ר שיוקצו עבור תעשיית ההייטק, 10,000 מ"ר למסחר ושטח ציבורי פתוח עשויים לתת זריקת מרץ רצינית ליישובים שמסביב לפרויקט שישלב בנייה של מבנים בני 8 עד 15 קומות, עם חזיתות הפונות לרחובות הרצל ותל חי. 

התכנית מבוססת על תכניות קודמות שנידונו בעבר, ולמעשה שודרגו. בעוד בתכנית הקודמת לא הוקצו שטחי מסחר, התכנית החדשה מאפשרת מסחר על פני 10,000 מ"ר. אספקט נוסף בו מסתמן גידול בפרויקט ברמלה הוא תוספת 150,000 מ"ר לשטחי תעסוקה, עד לסך כולל של 200,000 מ"ר, בעוד בתכנית המקורית דובר על 50,000 מ"ר לתעסוקה בלבד.

במסגרת ההתנגדויות לתכנית ולאחר שמיעת מתכנן התכנית והוועדה המקומית, התקבלה התכנית תחת מספר תנאים. ראשית, תנאי להיתר בנייה מעל 20% מזכויות הבנייה יהיה שדרוג רחובות הרצל ותל חי בחזיתות הגובלות בתכנית, כולל שבילי אופניים, מדרכות ותחבורה ציבורית. רחוב תל חי אף יזכה לשבילי אופניים לכל אורכו. יתר 80% זכויות הבנייה יותנו בביצוע מחלף תעבורה. כל הדברים הללו, ודברים נוספים, יובאו לתיאום אל מול משרד התחבורה ויועץ התנועה של לשכת התכנון לפני המעבר לשלב ביצוע התכנית.

מתכנן מחוז מרכז במנהל התכנון, גיא קפלן אמר למרכז הנדל"ן: "התכנית מאפשרת את התחדשות הסביבה, חיזוק והעצמת אזור התעסוקה תוך ניצול היתרונות התחבורתיים של האזור. התכנית המוצעת עוטפת את מתחם מד"א ובו בנק הדם שנבנה בימים אלה ומהווה עוגן לתג את המתחם כמתחם תעסוקתי וטכנולוגי, בדגש על הפן הרפואי".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גיא קפלןרמלהוועדה מחוזית מחוז מרכזד.ס בניין ערים ומתכנני ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...