הישורת האחרונה: היום - הבחירות לנשיאות התאחדות הקבלנים. ריאיון מיוחד עם יהודה כתב, סגן הנשיא הנוכחי המתמודד לנשיאות

בעוד שעות ספורות תחל ההצבעה על שורת תפקידים בהתאחדות הקבלנים, ובראשם תפקיד הנשיא. הכירו את יהודה כתב, סגן הנשיא הנוכחי המתמודד לנשיאות וקורא תגר על היו"ר הנוכחי

שיתוף הכתבה
יהודה כתב, סגן נשיא התאחדות הקבלנים (פוטו מרסלו אילת)יהודה כתב, סגן נשיא התאחדות הקבלנים (פוטו מרסלו אילת)

התגעגעתם ליום הבוחר? 2,400 בעלי זכות הצבעה יכריעו היום האם להעניק קדנציה נוספת לראול סרוגו, או שמא לתת הזדמנות לסגנו יהודה כתב להוביל לראשונה את התאחדות הקבלנים בוני הארץ. רגע לפניי יריית הפתיחה, מרכז הנדל"ן בשיחה עם אחד המעומדים, מר כתב, המשמש כעת כיו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז מרכז ת"א.

אז אמנם אין סקרים, לא יהיה מדגם, אפילו הקלפי הוחלפה לטובת הצבעה בטאבלט – ועדיין, התאחדות הקבלנים לובשת חג לקראת הבחירות שתערכנה בעוד שעות מספר, עד כדי כך כי בשני המטות של המועמדים מעריכים ששיעורי ההצבעה עשויים להיות גבוהים מהרגיל. המצביעים יידרשו להכריע בין שני המתמודדים והטוענים לכתר: ראול סרוגו, הנשיא המכהן, וסגנו הנוכחי יהודה כתב. מלבד תפקיד הנשיא, תיערך הצבעה על בחירת יו"ר ועדת הביקורת, בחירת סגן נשיא כללי, וכן סגני נשיא לעניינים נוספים. 

סרוגו, שמשלים שלוש שנות קדנציה בסימן מגפת הקורונה, זוכה לביקורת נוקבת מצד סגנו ויריבו על התפקוד לכל אורך הפנדמיה: "ראול התעסק בתמונות, אני התעסקתי ברשויות", הוא טוען. הוא מספר על עבודה אישית שלו מול משרדי הממשלה ודאגה לחיסונם והלנתם של 100,000 פועלים פלסטיניים בישראל במהלך השנתיים הללו. הביקורת הנוקבת של כתב לא סובבת רק סביב תקופת הקורונה. "הוא ריסק את הארגונים המקומיים. ובכלל, כשאתה נבחר להיות נשיא, ובמשך קדנציה של 3 שנים עוזבים 24 מתוך 28 אנשי סגל מקצועי כולל בכירים בהתאחדות הקבלנים – זה בעייתי. בעייתי מאוד", גורס המתמודד החדש לנשיאות ההתאחדות. "אני אחזיר אותם", הוא מתחייב.

מה העניין הבהול ביותר העומד על סדר יומם של הקבלנים בישראל?

"נושא העובדים הפלסטיניים. דאגנו בעבר לפעימות, וצריך להמשיך לדאוג להבאתם לארץ. בסופו של דבר - הם אלו שבונים את הבניינים. כמו כן, הייתי גורס את חוק התכנון והבנייה ומחוקק חוק חדש, פשוט ומובן. במצב הנוכחי, אין תיאום בין הרשויות וייתכן מצב בו מקבלים תשובה שונה מכל גורם. זה אבסורד מוחלט".

אחד הנושאים שעולים תדיר לכותרות בהקשרי קבלנים ונדל"ן הוא תאונות העבודה הגובות לא אחת חיי אדם. הפתרון לבעיית הקטל באתרי הבנייה, אליבא דיהודה כתב, צריך להיות שורשי ויסודי. "זה עניין של תרבות. אני עוסק בנושא הזה מקדמת דנא. אנחנו עושים הכשרות בבית ג'אלה לפועלים, וזה עובד. עובדתית הכמות יורדת, אבל צריך לעשות את זה בצורה יותר דרמטית. כמו שחינכנו בעבר איך לחצות כבישים, צריך לחנך לבטיחות בענף הבנייה ובטיחות בעבודה בכלל", מסכם סגן הנשיא הנוכחי.

ש: מה תהיה האג'נדה שלך כנשיא התאחדות הקבלנים?

"אני מגיע מלמטה, מהשטח. ולכן היחס האישי ביני לבין הקבלנים יהיה שונה בתכלית מאשר הוא כעת. מעבר לכך, חוק המכרזים לדעתי דרוש תיקון ואפעל לכך. כמובן, נושא העובדים זרים. אפעל מול משרד הפנים, החוץ, מול מי שצריך. לא יכול להיות שהמדינה תעצור ותעכב אותנו כך".

עניין נוסף בשיח הנדל"ני שהפך שגור בשיח הכללי בישראל הוא מחירי הדיור הגבוהים המטרידים את רוב הישראלים. כפתרון, מציע המועמד המאיים להדיח את הנשיא המכהן לטפל בארנונה. "מי שמשתמש במבני ציבור יצטרך לשלם יותר ארנונה, אין ברירה", ותולה את האשמה בראשי הערים בישראל. כל עוד, לטענתו, הם אלו שקובעים את סדר היום הציבורי בישראל – דבר לא ישתנה. "כשזה ישתנה – הכל ישתנה", קובע כתב. 

באשר לעיכובים בפרויקטי תמ"א 38 , מציע כתב פתרון מעניין. "אני מקווה שהשרה שקד תקבל החלטה להאריך את הפרויקט כמו שאני דורש ומבקש במינימום של 3 שנים. נושא האי הוודאות בעורכינו. אי אפשר לעשות עסקאות, בעלי דירות נכנסים לפאניקה ולחץ בצדק. רק כשתהיה רעידת אדמה וימותו פה 150,000 איש נתעורר? איך ראשי ערים מסוגלים לישון בלילה כשהם מעכבים פרויקטים של תמ"א 38? אני לא מצליח להבין את זה".

איך אתה מעריך את הסיכויים שלך היום? יש התרגשות?

"מתרגשים, בטח. ואני כמובן מאמין שננצח".

לסיום, יש מסר שתרצה להעביר לראול סרוגו, הנשיא הנוכחי?

"לעומת הנשיא היוצא, אני מחפש ניצחון בנוקאאוט  כדי שיובן שהתאחדות הקבלנים הולכת לדרך חדשה ומסיימת את שלטון החונטות. תודה רבה על 3 שנים, אבל תפנו את הדרך לאנשים אחרים שהוכיחו את עצמם".

הערת המערכת: לטובת קוראינו נציין כי לנשיא הנוכחי, ראול סרוגו, הוצעה הזכות להתראיין אך הוא בחר שלא לעשות כן מסיבות השמורות עמו. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראול סרוגויהודה כתבהתאחדות בוני הארץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...