עיריית ראש העין אישרה תוכנית תיירותית רחבת היקף הכוללת מלון בן 120 חדרים

תוכנית מגדל צדק: 44 דונם לתיירות, מסחר, פנאי ובילוי • לצד זאת, העירייה מעלה הילוך במאבק נגד תחנת הכוח שעתידה לקום בסמוך למחלף קסם – יתקיים דיון בוועדת שרים ועתירה תוגש בשבוע הבא לבג"צ

שיתוף הכתבה
ראש עיריית ראש העין שלום בן משה - מקדם את התוכנית (יח"צ)ראש עיריית ראש העין שלום בן משה - מקדם את התוכנית (יח"צ)

מועצת העיר ראש העין אישרה אמש את תוכנית מגדל צדק - מרכז תיירות פנאי ובילוי בתמיכת משרד התיירות. התוכנית היא ביוזמת והגשת עיריית ראש העין, ונמצאת על קרקעות מדינה של רשות מקרקעי ישראל . התוכנית הוגשה לוועדה המקומית בחודש יוני 2018 והופקדה בחודש ינואר 2019. כעת לאחר אישור מועצת העיר, התוכנית תועבר להפקדה בוועדה המחוזית להמשך תכנון ואישור.

מיקום התוכנית הוא בסמוך לגן לאומי מגדל צדק בשטח המוניציפלי של העיר ובעל ערכי טבע, נוף ומורשת. שטח התוכנית הינו כ-44 דונם ובתוכה מלון בעל 120 חדרים, קאנטרי קלאב, קולנוע, מבני ציבור ועוד. שינוי ייעוד ממגורים וגן לאומי לשטח מרובה ייעודים: מלונאות, אטרקציה תיירותית, מסחר ומבנים ומוסדות ציבור, ומסחר ותיירות.   

לפי התוכנית חלוקת השטח תתבצע באופן הבא: גן לאומי 2,308 מ"ר, מלונאות  10,435 מ"ר,  מסחר ספורט ונופש 9,336 מ"ר, מסחר תעסוקה מבנים ומוסדות ציבור 16,418 מ"ר, מסחר תעסוקה ותיירות 5,732 מ"ר.

לצד ההודעה המשמחת על אישור התוכנית התיירותית במועצת העיר, עיריית ראש העין מעלה הילוך במבאק נגד הקמת תחנת באזור צומת קסם – סמוך לראש העין. וועדת השרים אמורה לדון בזה בקרוב ובשבוע הבא תוגש עתירה לבג"צ בנידון. ראש העיר שלום בן משה ערך בשבועות האחרונים מרתון פגישות עם שרים ומחוקקים במטרה לגרום לביטול התוכנית.

לאחר שיחה עם חמאד עמאר שר במשרד האוצר ציין ראש העיר בדף הפייסבוק שלו את עיקרי השיחה: "ציינתי בפני השר כי נפלו כשלים חמורים ומהותיים בכל ההליך ובמקביל את אי ההלימה למדיניות הממשלה שלא להקים תחנות חדשות המונעות בגז אלא להרחיב את הקיימות. 

כן ציינתי כי החלטת הות"ל מתעלמת מהמקום והאזור בצומת קסם המוצע, הקרוב מאוד לבתי מגורים בכפר קאסם ובראש העין, קרוב לאזורי התעשייה והמסחר של כפר קאסם וקרוב עד כ-100מטר למרכז העסקים החדש של ראש העין בסמוך לצומת קסם. אמרתי כי הקירבה הזאת מסכנת את חייהם ובריאותם שלנו ושל ילדינו, ומסכנת באופן חמור את מאגר מי השתייה שהוא מאגר אסטרטגי של מדינת ישראל, תוך פגיעה חמורה באיכות  האוויר ובאיכות החיים של התושבים".

ראש העיר פירט את רשימת השרים התומכים בעמדתו: "יש לציין כי לעמדתנו הצטרפו, שרת האנרגיה - קארין אלהרר, כאשר פרסמה לפני שלושה חודשים את עמדתה והתנגדותה להקמת תחנות כוח חדשות במרכז, שאינן הרחבה של תחנות שכבר קיימות, ושר הבינוי והשיכון - זאב אלקין  שהצהיר כי הוא תומך בעמדותינו. 

שרים אחרים שכבר נפגשתי איתם כמו שר הדתות שתמך בעמדתנו, שב ומסר בביקור אצלנו לפני כחודש שימשיך להתנגד. כמו כן שר הרווחה והביטחון החברתי שאמר בביקורו אצלנו בשבוע שעבר שהקמת תחנה בצומת קסם היא דבר חמור ובלתי מתקבל הדעת והוא מתנגד להקמתה". 

לעיון בהוראות התוכנית במלואן לחצו כאן
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תיירותשלום בן משהתחנת כוחפנאי ובילוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...