ההרוג התשיעי מתחילת השנה באתרי בנייה: קריאה ציבורית לקיום דיון ממשלתי נרחב בדחיפות המרבית

ההרוג עבד באתר בניה של קבלן שרישיונו נשלל לפני כשבועיים על תנאי • ההרוג – ג'אמל חטיב בן 40 ממחנה הפליטים ג'נין הוא ההרוג השני השבוע מתאונת עבודה באתרי בנייה

שיתוף הכתבה
אליוסטרציה (שאטרסטוק)אליוסטרציה (שאטרסטוק)

ג'מאל חטיב בן 40, תושב מחנה הפליטים ג'נין, נהרג היום לאחר שנפל מגובה הקומה ה-6 של אתר בנייה ברחוב תופיק זיאד בנצרת. הוא נפצע באורח אנוש, צוותי ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה תוך כדי פינויו לבית החולים, הניסיונות נכשלו ומותו נקבע. ההרוג היום הוא ההרוג ה־12 בתאונות עבודה בישראל וההרוג ה־9 באתרי בנייה – ה־2 בשבוע זה.

ההרוג עבד באתר בנייה של חברת וליד גרייב. לפי דיווחים שפורסמו, רק לפני שבועיים נשלל רשיונה של החברה על-תנאי לשלוש שנים בעקבות רישום בטיחות חמור הכולל 21 צווי בטיחות בתקופה של שנתיים.

"מתי תתחיל הממשלה וועדות הכנסת לפעול לעצירת הקטל באתר הבנייה" במילים אלו פותחת ד"ר הדס תגרי את הפוסט שפרסמה היום בעמוד הפייסבוק של הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה אותו היא מובילה. לדבריה: "בתשעת החודשים האחרונים עלה בלמעלה מ-50% מספר העובדים הנהרגים באתרי הבנייה".

בפוסט היא מגוללת את מסכת הניסיונות שהיא מבצעת במטרה להניע גורמי שלטון לקיים דיון דחוף בנידון, בעקבות המקרים האחרונים: "לפני שבועיים וחצי פנינו הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי בפנייה דחופה להפעלת סמכותה להובלת צעדי חקיקה, מדיניות וביצוע לקידום בטיחותם המעורערת של העובדים. פנייה זו לא זכתה למענה. אתמול פנינו פעם נוספת בבקשה למענה דחוף מצידה.

עוד פנינו בתחילת השבוע ליושבת ראש וועדת העבודה והרווחה של הכנסת חה"כ אפרת רייטן ויו"ר וועדת המשנה לבטיחות בעבודה חה"כ אוסאמה סעדי לכנס בדחיפות את הוועדה ואת וועדת המשנה לסדרת דיונים דחופים בצעדים הנדרשים מהרשויות השונות לקידום בטיחותם של העובדים. יש לקוות שמהלך יצא לפועל בדחיפות הנדרשת", היא מסכמת.

מדוברות מד"א נמסר: "בשעה 07:33 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על פועל שנפל מגובה באתר בניה בנצרת. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית חולים האנגלי בנצרת פועל כבן 40 במצב קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה". 

חובש בכיר במד"א מוחמד רחאל סיפר: "הפצוע שנפל מגובה רב של מספר קומות שכב מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. מיד התחלנו בטיפול רפואי, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הדס תגרינצרתח"כ אפרת רייטןהשרה אורנה ברביבאיח"כ אוסאמה סעדימחנה הפליטים ג'נין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...