קבוצת תצפית נדל"ן ממשיכה באסטרטגיית הרחבת הפעילות בפריפריה

קבוצת תצפית רכשה חטיבת קרקע בכינרת בהיקף של 135 דונם • והתב"ע כוללת מספר ייעודים שונים • החברה בוחנת מספר סוגי ייעודים עבור הקרקע

שיתוף הכתבה
זאב גו'זף מנכ"ל ובעלים קבוצת תצפית (אולפני אתרוג)זאב גו'זף מנכ"ל ובעלים קבוצת תצפית (אולפני אתרוג)

קבוצת תצפית נדל"ן לקחה החלטה אסטרטגית להרחיב את הפעילות שלה בפריפריה. לאחרונה רכשה הקבוצה את חטיבת קרקע הפרטית הגדולה ביותר באזור טבריה הנמצאת על שפת הכנרת. מדובר בשטח של 135 דונם בכניסה הצפונית לטבריה על אגם הכנרת, מתוכם רצועת חוף של 20 דונם. זו אחת מעתודות הקרקעות האחרונות שהיו פנויות בטבריה ובאזור הכנרת, והיא נחשבת לנדירה. החברה רכשה את הקרקע במשותף עם איש העסקים המקומי אבי דהאן ובוחנת ייעודים שונים בה. הקרקע היתה בבעלות משותפת של איש עסקים איטלקי עם יורשיו של יאיר ובמן ז"ל שהיה מגדולי הקבלנים בצפון הארץ. שווי הקרקע מוערך ביותר מ-50 מיליון שקל, והתב"ע שחלה עליה כוללת מספר ייעודים שונים.

לדברי זאב ג'וזף, מנכל ובעלי קבוצת תצפית "האזור זוכה לביקושים גבוהים ומחירי הקרקעות מרקיעי שחקים, כך שמבחינתנו מדובר בעסקה מצוינת. כמו כן זו חטיבת הקרקע הפרטית הגדולה ביותר בתחום השיפוט של העיר טבריה. אנו רואים בה עסקה אסטרטגית לחברה ומאוד מאמינים באזור".

שמאי המקרקעין שמוליק כהן, מחברת SK שמאות, המתמחה בליווי פיננסי ואשר מלווה בפועל מספר עסקאות רב באזור טבריה ועל חוף הכנרת, מציין שאחרי הרבה מאוד שנים בהם רק דיברו על פוטנציאל לא ממומש של העיר, הרי שבתקופה האחרונה אנחנו עדים למספר רב של פרויקטים בהיקפים גדולים באזור טבריה והכנרת, אשר מושכים בין היתר משקיעים רבים מחוץ לעיר. לגבי העסקה הנוכחית הרי שהמיקום הנדיר על רצועת החוף בקו ראשון למים, היתרון לגודל לצד מגוון היעודים הרב הקיימים והפוטנציאלים משקפים כדאיות כלכלית מהותית בבחינת הביקושים הגבוהים לצד היצע נמוך".

בבעלות קבוצת תצפית נדל"ן מעל ל-100,000 מ"ר נדל"ן מניב ולוגיסטיקה, והיא תבנה בשנים הקרובות למעלה מ-2,000 יח"ד ברחבי הארץ, חלק לא מבוטל מהן בפריפריה. 

מעבר לעסקאות החברה מקדמת גם התחדשות עירונית ותבנה פרויקט פינוי בינוי מעורב שימושים בעיר נשר הכולל 366 יחידות דיור חדשות ב-3 בניינים בני כ-25 קומות, ו-5,000 מ"ר בשטחי מסחר. החברה צופה מחזור מכירות בהיקף של כ-580  מיליון שקל  מפרויקט זה. החברה שוקדת בימים אלה על גיבוש והגשת התב"ע, הכוללת גם קרקע משלימה שתינתן לחברה על-ידי רשות מקרקעי ישראל . יצוין כי התכנית זכתה לרוח גבית מראש העיר ומהנדס העיר. במקביל מקודמות בימים אלו מספר תכניות התחדשות עירונית בערים שונות במחוזות חיפה והצפון.

אלו מתווספים גם לזכיה במכרז של רמ"י ביישוב מבוא מודיעים. החברה תבנה 52 יחידות דיור מיוחדות על קרקע בשטח של כ-10 דונם במושב, שעליה צפויים להיבנות דירות גן-גג בשטח 150 מ"ר לדירה ב-13 מבנים שבכל אחד מהם 4 יח"ד בלבד. ההצעה הזוכה של חברת תצפית גברה על 40 הצעות אחרות שהוגשו במכרז והיא מגלמת שווי של כ-1.7 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור.

"אנחנו מאמינים בפריפריה מכיוון שבהתחשב בקצב הגידול הצפוי של האוכלוסיה והמחירים המאמירים במרכז הארץ, ברור לחלוטין שהכיוון יהיה לשם. המדינה מבינה את זה, ובשנתיים האחרונות יש התקדמות משמעותית על ידה בפיתוח הפריפריה - המדינה רוצה בכך וגם הרוכשים החלו לקחת אותה בחשבון. בהתאם גם היזמים החלו להבין את הפוטנציאל - רואים יותר ויותר מכרזים שפעם היו ללא הצעות בכלל, נסגרים עם כמות יפה של מתמודדים ובמחירים מכובדים".

 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זאב ג'וזףקבוצת תצפיתטבריה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...