ועדת האיתור המליצה והשר אלקין מינה: אלעזר במברגר ימונה לתפקיד מנהל הרשות להתחדשות עירונית

החל ממאי 2021 שימש במברגר ממלא מקום וכמנהל בפועל • בתפקידיו הקודמים היה היועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון • כמו כן, כיהן בתפקיד מנכ"ל המשרד בתקופת כהונתה של השרה יפעת שאשא ביטון

שיתוף הכתבה
מנהל הרשות להתחדשות עירונית, עו"ד אלעזר במברגר (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)מנהל הרשות להתחדשות עירונית, עו"ד אלעזר במברגר (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

עו"ד  אלעזר במברגר ימונה למנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בהתאם להמלצת ועדת האיתור. במברגר מכהן בתפקיד כממלא מקום וכמנהל בפועל החל ממאי2021 במינויו של שר השיכון דאז יעקב ליצמן. קודם לכן כיהן במשך 6 שנים כיועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון , וכמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בתקופת השרה יפעת שאשא-ביטון. בתחילת השבוע התקיים השלב הסופי בוועדת האיתור, בסופה הועברה ההמלצה לשר. המינוי יעלה לאישור הממשלה ויקבל תוקף באופן מיידי.

בתפקידו כמנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בפועל הוביל במברגר שורה של מהלכים חדשים בהם; קידום הסכמי מסגרת עם רשויות מקומיות המקדמות התחדשות עירונית בתחומן, פיילוט להרחבת השימוש בתקבולי קרקע משלימה, קידום תכניות מחליפות תמ"א 38 בערים רבות וכן תיקוני חקיקה מהותיים שאושרו בחוק ההסדרים. בנוסף הוא עומד, יחד עם מנכ"ל משרד השיכון, בראשות ועדה בין-משרדית אשר תמליץ לממשלה על מנגנונים ליצירת כדאיות כלכלית למיזמי התחדשות עירונית בערי פריפריה.  

כיועמ"ש משרד הבינוי והשיכון הוביל במברגר תהליכים משמעותיים, ביניהם גיבוש וביצוע של תכנית מחיר למשתכן , קידום הסכמי הגג ופעילות הפיתוח, קידום מערך הסיוע בדיור ורכישה של דירות נוספות למלאי, הנעת מהלכי רגולציה במסגרת אחריות המשרד על רישום קבלנים וחוק המכר ועוד. 
במקביל, הוביל במברגר את הלשכה המשפטית של המשרד, במטה הראשי ובמחוזות. במהלך שנת 2020 מילא במברגר את תפקיד מנכ"ל המשרד בזמן התפרצות מגפת הקורונה, ובמסגרת זאת פעל לשמירה על יציבות ענף הבנייה תחת מגבלות התקופה. 

עו"ד במברגר (47) נשוי + 4, מתגורר בירושלים, בעל תואר במשפטים ובמדע המדינה מאוניברסיטה העברית, תואר שני במשפטים ובמנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן, ובוגר תכנית המנהיגות הבכירה של קרן וקסנר ואוניברסיטת הרווארד, ארה"ב.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין:  " התחדשות עירונית כיום היא במכרז העשייה של משרד הבינוי והשיכון ויש לה חשיבות מכרעת בהגדלת היצע הדירות ופיתוח אזורי מגורים ישנים למודרנים ובטוחים. אלעזר הינו בעל ניסיון ניהולי ומקצועי רחב היקף בתחום, ובאמתחתו התנעת תהליכים רבי משמעות שהצלחתם ניכרת כבר עתה. אני סמוך ובטוח כי הוא ימשיך להוביל לקדם ולפתח  את הרשות ולעמוד ביעדים השאפתניים שהוגדרו לו".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן: ״בשנים הקרובות חלקה של ההתחדשות העירונית בענף הדיור רק ילך ויגדל. אין לי ספק כי אלעזר ימשיך להביא להישגים בענף ויקדם את הרשות כגוף המתכלל את הנושא, וזאת לטובת הענף והאזרחים במדינה".

מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "ההתחדשות העירונית עומדת כיום במרכז סדר היום הציבורי. מאז הקמת הממשלה ואישור תקציב המדינה אנו מפעילים כלים חדשים אשר להערכתנו יתנו מענה לחסמים מרכזיים בתחום. אני מודה לשר הבינוי והשיכון על הבעת האמון בי, ועל האפשרות להמשיך ולקדם תהליכים אלה במטרה להביא למימוש הפוטנציאל האדיר של ההתחדשות העירונית בישראל".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיעקב ליצמןאלעזר במברגרזאב אלקיןאביעד פרידמןהרשות להתחדשות עיונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...