האם הגרלות הדיור מצדיקות את עצמן? סקר חדש של משרד הבינוי והשיכון מספק הצצה לתוצאות מהשטח

שני שליש מרוכשי הדירות מתגוררים בדירות שרכשו • כ-70% מבעלי הדירות אינם מעוניינים למכור את הדירה • שיעור המעוניינים למכור את הדירות אינו משתנה בחלוקה על פי אשכולות פריפריאליים

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (יח"צ)שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (יח"צ)

משרד הבינוי והשיכון ביצע סיקר מגורים מקיף בקרב זוכי תוכנית מחיר למשתכן שקידם שר האוצר לשעבר משה כחלון. שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הנחה את הצוות המקצועי במשרד לבצע את הסקר, לאור כוונת המשרד לערוך 30 אלף הגרלות דיור חדשות במהלך השנה הקרובה בדומה להגרלות שהיו בתקופת משה כחלון. הסקר נשלח ל-26,893 משקי בית - כשליש מכלל הזוכים בתוכניות מחיר למשתכן, בסקר נדגמו זוכים שקיבלו מפתח לדירה בה זכו, עד לסיום שנת 2021.

מדובר בסקר מגורים ראשון מסוגו המציג את תמונת המצב העדכנית ביותר אודות התוכניות הממשלתיות לדיור בר השגה. ממצאים עולה כי: כשני שליש מרוכשי הדירות גרים בדירות שרכשו במסלול מחיר למשתכן . כמו כן, רוב בעלי הדירות אינם רואים את הדירה כדירת השקעה - כ70% מבעלי הדירות אינם מעוניינים למכור אותן.

הסקר אף בדק את ההבדלים בין המרכז לפריפריה, התפיסה המקובלת היא כי קיים שוני בין המרכז לפריפריה, בעוד הזוכים בדירה במרכז הארץ מתכוונים להתגורר בדירה בה הם זכו, הזוכים בדירה בפריפריה אינם מתכוונים להתגורר בה, ממצאי הסקר שוללים את התפיסה זו, הנתונים מגלים כי  שיעור ההשכרה בפריפריה אינו שונה מהותית בהשוואה למרכז, כמו כן, שיעור המעוניינים למכור את הדירות אינו משתנה בחלוקה על פי אשכולות פריפריאליים – כל שאין הבדל בין הפריפריה והמרכז.

יישובים בהם אחוז גבוה מהזוכים מתגוררים בדירה:

נתונים מרכזיים: נדגמו 49 יישובים, 55% מתוך 89 ישובים בפרויקטי מחיר למשתכן . המשתתפים בסקר – קבוצה מייצגת מבחינת פיזור גאוגרפי, חלוקת מרכז-פריפריה. למעלה ממחצית מהמשיבים הם זוגות עם שניים או שלושה ילדים. למעלה ממחצית מהמשיבים הם בני 30 – 40.

יישובים בהם אחוז הזוכים שמוכרים את הדירות גבוה:

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "תוצאות הסקר מראות את החשיבות של  תכניות מחיר למשתכן שיזם השר לשעבר משה כחלון הן ברכישת דירה לזוגות צעירים והן בתרומתם לחיזוק הפריפריה.  אנחנו כמשרד השיכון, יחד עם כל השותפים שלנו, נפעל בכל הכח בכדי להרחיב את היצע הדירות בהנחה לזוגות הצעירים כמו גם חיזוק הפריפריה בישראל."

מנהל אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון והאחראי על מערך ההגרלות והשיווק במשרד, אריאל רוזנברג:  "מדובר בסקר רחב היקף שבחן לראשונה תוצאות ועובדות בשטח ולא כוונות בלבד. זהו למעשה בסקר שביעות רצון של זוכים שקיבלו מפתח לדירה בהנחה ושתוצאותיו מלמדות אותנו כי שני שליש מהזוכים בדירות מעדיפים לגור בהן. הדבר מחזק את הפעילות שלנו לקראת סדרת הגרלות ענק של כ-30,000 יח"ד שיוגרלו במהלך השנה."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אריאל רוזנברגזאב אלקיןמחיר למשכתן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...