שמורת טבע חדשה מדרום לאשדוד. איך תשפיע על מחירי הנדל"ן?

הוועדה המחוזית דרום אישרה תוכנית לשמורה ימית בשטח הים שבין אשדוד לאשקלון. מצפון ומדרום לשמורה יהיה אזור דיג מקצועי וספורטיבי. ניסיון העבר מלמד שמגורים ליד שטחים פתוחים מעלים את ערך הנכס

שיתוף הכתבה
 צילום: גיא לויאן. רשות הטבע והגנים. עיבוד: מרכז הנדל"ן צילום: גיא לויאן. רשות הטבע והגנים. עיבוד: מרכז הנדל"ן

אושרה תוכנית לשמורת טבע ימית מדרום לאשדוד. את התוכנית אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום. התוכנית תיקרא שמורת טבע 'ים אבטח', ותהיה בשטח הימי שבין אשדוד ואשקלון.  מי שהגישה את התוכנית היא הרשות לטבע והגנים.

נוסף על כך ייקבע, לראשונה בישראל, אזור המיועד לדיג מקצועי וספורטיבי מצפון ומדרום לשמורת הטבע.

שמורת הטבע תכלול שטח של כ-67,000 דונם ואזור המיועד לדייגים בשטח של כ-53,000 דונם

שמורת הטבע נמצאת  כ-300 מטר מהחוף  ועד ל כ-7 ק"מ ממנו. השמורה תיצור רצף של שתי שמורות טבע ימיות: ים אבטח צפון וים אבטח דרום. מטרת השמורה היא להעשיר את הדגה בשטחים הסמוכים לשמורה, להיות מוקד לתיירות אקולוגית,  וגם  להיות אזור נופש ופנאי ומוקד משיכה לתיירות. 

לדברי מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "שמורת טבע ים אבטח היא שמורת טבע ימית שנועדה לשמור על בית הגידול הימי ומשתרעת מול שמורת הטבע היבשתית של חולות ניצנים. אישור השמורה הוא חלק ממאמץ כולל לפעול לשימורם של בתי גידול ערכיים ביבשה ובים".

מ״מ מנכ"לית רשות הטבע והגנים, רעיה שורקי, הוסיפה: "השמורה שאושרה חשובה מאוד לשמירת הטבע הימי בים התיכון מכיוון שהיא כוללת בית גידול חולי בעומקים של עד 30 מטר שאין לנו כיום ייצוג בשמורות טבע ימיות אחרות. בנוסף השמורה כוללת שונית סלעית שלפי מחקרים וסקרים כוללת מגוון רב של מינים לצד זה מתקיימת בשמורה אוכלוסייה של דולפינים נדירים וצבי ים".

שמורה זו מצטרפת לשאר השמורות הימיות שאישרו הוועדות המחוזיות בשנים האחרונות, בהן בראש הנקרה והשמורה הגדולה בחיפה.  וכמה עולה לגור ליד שמורת טבע? במחקר שביצע השמאי הממשלתי ב-2014 הוא העריך שמגורים ליד שטחים פתוחים ושמורות מעלים את מחיר הדירה ב-6%-12%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות הטבע והגניםאשדודאשקלוןשמורת טבע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...