זינוק של 20% במחירי השכירות בארצות הברית

במיאמי זינקו מחירי השכירות ב-50% בשנה, ביוסטון טקסס ב-40% וברוד איילנד טיפס מחיר דירת חדר במעל 90%. הסיבה העיקרית היא האינפלציה הגואה, אך גם מעט בתים למכירה וצעירים שמעלים את הביקוש

שיתוף הכתבה
מיאמי. צילום: שאטרסטוקמיאמי. צילום: שאטרסטוק

מחירי השכירות בארצות הברית מטפסים. מדצמבר 2020 עד 2021 עלו רוב מחירי הדירות ב-20% ב-50 אזורי המטרופולינים הגדולים. כך מדווח אתר Realtor.com.

במיאמי זינקו המחירים ב-50% ל-2,580 דולר לחודש לעומת השנה הקודמת. ביוסטון טקסס עלו המחירים ב-40%.  ברוד איילנד נרשם הזינוק החד ביותר בשכר הדירה הממוצע לדירה בעלת חדר שינה יחיד (One bedroom),מ-1,023 דולר בתחילת 2021 ל-1,968 דולר בסוף השנה - עלייה של 92%.  אלו האזורים עם עלייית המחירים הכי גבוהה בארצות הברית. בערים אחרות, דוגמת טמפה, אורלנדו וג'קסונוויל, סן דייגו, לאס וגאס, וממפיס, המחירים זינקו ב-25%.

הסיבה למחירים המאמירים היא האינפלציה המטפסת במדינה שהגיעה השנה ל-7.5%.  בעיה נוספת היא הצעירים, שנכנסים לשוק רווי עם מחירי שכירות גבוהים ומעלים את הביקוש. מספר הדירות השכורות הפנויות בארצות הברית הוא הנמוך ביותר מאז 1984. כך ברבעון הרביעי של 2021 היו רק 5.5% דירות פנויות.

גם מספר הבתים למכירה מועט, ולכן משפחות אמידות מעדיפות לשכור ומגדילות אף הן את הביקוש.  בנוסף זינק המחסור בבתים צמודי קרקע ב-50% מאז 2019. הסיבה העיקרית לכך היא המחסור בידיים עובדות וחומרי גלם שגרמה הקורונה. עוד מעלים את המחירים הם המשקיעים. כמעט 20% מהדירות נרכשו על ידי מוסדות או עסקים, מה שגורם אף הוא לעליית מחירי השכירות.

בעקבות הקורונה חוקקו הממשל הפדרלי וחלק מהמדינות בארצות הברית חוקים נגד פינוי דיירים. אך לאחר שמדיניות זו בוטלה בעלי נכסים מעדיפים לדרוש שכר דירה גבוה יותר. כך שאם הדייר לא מסכים לשלם שכר דירה גבוה יותר, בעל הנכס רשאי לפנות אותו.

על  פי התחזיות, המצב בארצות הברית צפוי גם להחמיר. כלכלנים בארצות הברית מזהירים שלא מספיקים צעדים נקודתיים, דוגמת מדיניות ריבית, אלא יש לפעול להורדת האינפלציה, לצד הגדלת היצע הדירות ופיקוח באזורי הביקוש.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכר דירה בארצות הבריתמיאמיטקססרוד איילנדאינפלציה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...