ירושלים: צפוי פטור מהיטל השבחה בחמש השנים הקרובות במיזמי פינוי-בינוי בעיר

בהתאם לחוק ההסדרים האחרון עיריית ירושלים תיתן פטור מלא ברוב השכונות בעיר. העירייה מעריכה שתזכה לתקציבים בעקבות המהלך. ראש העיר משה ליאון: "למהלך יש גם יתרונות גדולים בהיבטים של חיזוק חברתי לשכונות ודאגה לדיור וקהילתיות לצעירים"

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)ראש העיר ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)

השבוע החליטה עיריית ירושלים על פטור מהיטל השבחה למיזמי פינוי-ביני בעיר. על פי חוק ההסדרים האחרון, הרשות המקומית יכולה לחלק את שטחיה לאזורי פינוי בינוי ובכל אזור לקבועהיטל השבחה של פטור מלא, 25% או 50%. ההחלטה מחכה לאישור מועצת העיר.

הפטור יחול ברוב שכונות העיר, למעט במקומות הבאים: אזורי התעשייה בעטרות, גבעת שאול, תלפיות והר חוצבים, וכן במרכז העיר ובשכונות נחלת שבעה, נחלאות, אגן העיר העתיקה, ימין משה, טלביה, רחביה, קריית שמואל, המושבה הגרמנית, המושבה היוונית, בקעה, הר הצופים, רמת מוצא ועין כרם, ובהתאם לגבולות שישורטטו על גבי מפת העיר. תל אביב וערים אחרות הצהירו גם הן על חלוקה לאזורים על פי החוק אך עדיין לא נקבו בשם האזורים.

לדברי עיריית ירושלים, "בהתחשב במגבלת השטחים הפתוחים העומדים לטובת התרחבותה וגידולה הטבעי של העיר ובצורך לשמר את השטחים הירוקים בה, העירייה רואה בהתחדשות עירונית את הפתרון המיטבי לעתיד המגורים בעיר".

עוד מוסיפה העירייה שהפטור יגביר את "היוזמות הנכנסות לכלל הפרויקטים בעיר, ויגדיל את היקף ההשבחה הנכנסת לעיר, בדיוק כפי שקרה בשנים האחרונות שבהן חלה מדיניות הפטור על תוכניות ' פינוי בינוי . כך גם, האצת הבניה בתחום ההתחדשות העירונית עתידה לזכות את העירייה בתקציבים מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית".

לדברי ראש העיר, משה ליאון: "בירת ישראל מצויה בעיצומה של מהפכה, המתבטאת בתנופת בניה, צמיחה אורבנית, מדיניות ציפוף מושכלת וקידום ההתחדשות העירונית כציר מוביל. יש מגמת עליה ברורה ומשמעותית במספר יח"ד וחלו תמורות שלא היו זה שנים. הכוונה להעניק את הפטור מהשבחה היא ביטוי למימוש המדיניות העירונית לתכנון יעיל וצודק של משאבי הקרקע המוגבלים לטווח ארוך, לבינוי מיטבי על הקרקעות הירושלמיות באמצעות בינוי גבוה, לציפוף בצירי הרכבת הקלה ובמקומות המתאימים לכך, בפרויקטים להתחדשות עירונית לפינוי בינוי'. כך גם נשמור על השטחים הפתוחים ועל הריאות הירוקות. למהלך יש גם יתרונות גדולים בהיבט של חידוש הרקמה האורבנית, חיזוק חברתי לשכונות ודאגה לדיור וקהילתיות לצעירים. כולי תקווה כי המהלך יאושר ונצעד קדימה בבניין ירושלים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןחוק ההסדריםהיטל שבח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...