התפקיד הנחשק בעולם הנדל"ן. את מי תעדיף איילת שקד במקום מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר?

בין המועמדים: שירה תלמי־באבאי, מתכננת מחוז ירושלים; ליאת פלד, הסגנית החדשה של זילבר; והאדריכל רפי רייש, מנכ"ל חברת הייעוץ Suits

שיתוף הכתבה
איילת שקד, שרת הפנים; דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון היוצאתאיילת שקד, שרת הפנים; דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון היוצאת

מנכ"לית מינהל התכנון הנוכחית, דלית זילבר, מסיימת בקרוב קדנציה מלאה של חמש שנים. ובעוד שבועות ספורים תחל בעבודתה ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל מינהל התכנון החדש. אז תתחיל לאתר מועמדים שיחליפו את זילבר בתפקיד הנחשק. בראש ועדת האיתור יעמוד ראש מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר.

אלו המועמדים שצפויים להחליף את זילבר, כפי שהתפרסם בגלובס: שירה תלמי־באבאי, מתכננת מחוז ירושלים; ליאת פלד, הסגנית החדשה של זילבר; והאדריכל רפי רייש, מנכ"ל חברת הייעוץ Suits. עוד מועמדים הם דקלה פרסיקו, ששימשה בתפקיד מתכננת הוותמ"ל; איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית במחוז חיפה; תומר גוטהלף, מתכנן מחוז דרום; ועוד.

דלית זילבר היא מתכננת ערים בהכשרתה, לתפקיד כמנכ"לית מינהל התכנון הגיעה ב-2017. באותה תקופה המינהל לא היה תחת משרד הפנים אלא תחת משרד האוצר. אף שנוספו אז המון תוכניות בנייה ויחידות דיור נמתחה ביקורת מצד ארגוני סביבה וחברה על התכנון המהיר וחסר הרגישות.

עם זאת הובילה זילבר כמה שינויים מהותיים, ובהם ביטול הקלות הבנייה, העיסוק של הוותמ"ל בהתחדשות עירונית ובפיתוח יישובים בחברה הערבית ובמגזר החרדי. היא גם קידמה את סיום תמ"א 38 . כמו כן קידמה תוכנית חלופית לעידוד התחדשות עירונית במתחמים גדולים יותר, במתכונת פינוי בינוי.

בנוסף תחום התשתיות והתחבורה קודם בתקופתה עם אישורם של קווי רכבת קלה נוספים בירושלים וכן תוכניות לשלושה קווי המטרו במטרופולין תל אביב. עם זאת נתקלה גם בהתנגדות מכיוונים שונים. אחד מהם הוא עימות עם שרת הפנים איילת שקד, שהעדיפה לקדם כמה יישובים חדשים בנגב ובגליל, בניגוד לעמדת מינהל התכנון .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןאיילת שקדדלית זילבר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...