הטבות המס על תמ"א 38: יוארכו עד אוקטובר 2022

זאת בהמשך להצעת רשות המיסים. ההטבות יינתנו גם רטרואקטיבית, מ-1 בינואר 2022. "תחילתו של החוק המוצע, המאריך את התקופה שלגביה יחולו הטבות המס כמפורט לעיל, תהיה בתחילת שנת המס 2022, כלומר 1 בינואר 2022", לשון ההצעה

שיתוף הכתבה
תמ"א 38, שאטרסטוקתמ"א 38, שאטרסטוק

הממשלה הגישה הצעת חוק להארכת תוקף הטבות המס בתמ"א 38 - עד אוקטובר 2022.  זה למעשה יישום של הצעת רשות המיסים לחקיקה שתאריך את תוקף הטבות המס בעסקאות תמ"א 38 כך שיחולו גם על עסקאות שייחתמו החל מיום 1 בינואר 2022.

בפרק 5 לחוק מיסוי מקרקעין מצוין שהטבות המסב תמ"א 38 מאפשרות הפחתה בתשלום מס שבח בעבור התמורה לדיירים מצד היזם; ניתן גם פטור מתשלום מע"מ על שירותי בנייה בתמ"א במקרים מסוימים; בנוסף, הן מאפשרות דחייה של יום המכירה כך שידחו משמעותית את מועד התשלום של מס שבח ומס רכישה.

לפני כשבוע, כפי שפרסמנו, אמר שי אהרונוביץ, סמנכ"ל רשות המיסים: "אנחנו קיווינו שכבר בינואר תהיה חקיקה והיום אנחנו על סף מרץ ועוד אין חקיקה כשתכף הכנסת כבר יוצאת לפגרה, למרות זאת, כדי שכולם יהיו רגועים, אדגיש שוב כי אנחנו עומדים מאחורי מה שאמרנו ונחוקק את התיקון הזה באופן שיחול רטרואקטיבית מהראשון לינואר 2022 - הטבות מס אפשר להחיל רטרואקטיבית, הרעות מס זה יותר בעייתי".

הצעת החוק של הממשלה היא להארכת תוקף ההטבות עד לביטולה של תמ"א 38 , הצפוי לעוד כחצי שנה. "מוצע להאריך את תחולת הוראות השעה בחוקי המס ולקבוע כי הוראות פרק חמישי וכן ההוראה לעניין ההטבה במס ערך מוסף יחולו עד 1 באוקטובר" נכתב בהצעה.

ההטבות צפויות להינתן גם  רטרואקטיבית, מתחילת השנה הנוכחית: "תחילתו של החוק המוצע, המאריך את התקופה שלגביה יחולו הטבות המס כמפורט לעיל, תהיה בתחילת שנת המס 2022, כלומר 1 בינואר 2022", לשון ההצעה.

ביטול תמ"א 38 צפוי כאמור לעוד חצי שנה. במקומה מקדמת שרת המשפטים איילת שקד התמקדות בהתחדשות עירונית כוללת ולא בבניין בודד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 38הטבות מס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...