מנורה מרחיבה את השקעותיה בענף הנדל"ן; רוכשת מניות מחברת הבת הבריטית של אלוני חץ, תמורת 112 ליש"ט

בכך מנורה תחזיק ב־13.6% מהונה של חברת הבת הבריטית - ברוקטון אוורלסט • למנורה קיימת אופציה להשלמת רכישת 20% ממניות החברה תמורת 75 מיליון ליש"ט נוספים

שיתוף הכתבה

חברת מנורה רכשה 13.6% מהונה של חברת ברוקטון אוורלסט, חברת הבת של אלוני חץ בהנהלתו של נתן חץ. על פי ההסכמים בין החברות, מנורה השקיעה 112 ליש"ט כדי לזכות ב־13.6% מהונה של ברוקטון אוורלסט, בתוך כך, הוענקה למנורה האופציה לרכוש מניות עד 20% ממניות החברה תמורת 75 מיליון ליש"ט נוספים. חברת מנורה תוכל לממש את האופציה עד 23 למאי 2023.

חברת BE – Brockton Everlast הינה חברת נדל"ן אשר הוקמה ב-2018 ומתמקדת במבני משרדים במטרופולין של לונדון. מאז כניסתה לתחום, החברה מחזיקה בחמישה מגדלים במקומות מרכזיים בלונדון, אוקספורד וקיימברידג' והשקעה כוללת של 646 מילון ליש"ט.

הודעת החברה באה על רקע הדו"ח שפרסמה חברת אלוני חץ ביום 16 לנובמבר 2021, בדבר חתימה על הסכם עקרונות לצירוף משקיע לחברת ברוקטון אוורלסט. "במועד השלמת העסקה השקיעו כל בעלי המניות של ברוקטון אוורלסט על כל חלקיה (אלוני חץ, מנורה מבטחים ומנהלי ברוקטון אוורלסט),סכום נוסף של 20 מיליון ליש"ט בהון של ברוקטון אוורלסט לפי החלק היחסי של כל אחד. לאחר ההשקעות הללו, חברת אלוני חץ מחזיקה ב - 82.7% מהונה של ברוקטון אוורלסט.

במסגרת ההסכמים הוענקה למנורה זכות למינוי משקיף מטעמה בדירקטוריון BE וכן נקבעו הוראות בדבר הגנות מיעוט ועבירות, כמקובל בעסקאות מסוג זה, נכתב בהודעת חברת אלוני חץ.

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של השקעות אקווטי של בנקים וחברות ביטוח בחברות נדל"ן פרטיות. הבנקים וחברות הביטוח רוכשות מניות מחברות נדל"ן פרטיות. הגופים המוסדיים נהנים מהתשואות הגבוהות של חברות הנדל"ן, ואילו חברות הנדל"ן הפרטיות נהנות מגב פיננסי איתן המאפשר להם להיכנס להשקעות משמעותיות בתחום הנדל"ן, כמו גם להכרה מצד הגופים הפיננסיים המוכרים. סיכמנו לכם את ההשקעות הנבחרות מהשנה החולפת.

בסיכום השנה הקודמת בה נרשם שיא כל הזמנים בהשקעות הבנקים וחברות הביטוח בחברות נדל"ן, ארבל דר, שותף מנהל בחברת גרניט גיוס הון ומימון אמר למרכז הנדל"ן: "הסיבה העיקרית קשורה לפתיחת התחרות בענף מימון הנדל"ן והבנייה בארץ, "יש היום מעל 130 גורמי מימון שיש להם רישיון ומתן אשראי מורחב ראשים לתת אשראי לענף הנדלן וללוות פרויקטים מה שפעם היה שני בנקים מונופול פועלים ולאומי. כתוצאה מכך, זה הוריד את מחירי האשראי, העמלות, הריביות, עלויות האי ניצול מסגרת,  וכך הרווחיות הולכת ויורדת עבור הממנים, ולכן הם נאלצו לקחת יותר סיכונים ולקחת החלטות קשות ובעצם להפוך למשקיעים יחד עם חברות הנדל"ן במקום עסקאות מימון בלבד".

בשנה שעברה, חברת מנורה מבטחים נכנסה כמשקיעה בעסקת מימון עם חברת ים סוף נדל"ן זרוע הבנייה למגורים של Red Sea Group שבבעלות פפושדו, לטובת הקמת פרויקטים להתחדשות עירונית תמורת 100 מיליון שקלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלוני חץנתן חץארבל דרמנורה מבטחיםגרניט גיוס הון בנדלןלונדוןBEברוקוטון אוורלסט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...