תוכנית חוף התכלת אושרה למתן תוקף; רובע עירוני חדש ו־14,100 יח"ד

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה את תוכנית הרובע הגדולה בדרום-מערב הרצליה. בנוסף ליח"ד יהיו שטחי ציבור, מסחר, תעסוקה, פארק ומלונאות על שטח כולל של כ־2000 דונם

שיתוף הכתבה
אדר' ארז בן אליעזר מתכנן מחוז תל אביב (יח"צ) על רקע הדמיות התוכנית (קייזר אדריכלים ומתכנני ערים)אדר' ארז בן אליעזר מתכנן מחוז תל אביב (יח"צ) על רקע הדמיות התוכנית (קייזר אדריכלים ומתכנני ערים)

תוכנית 'חוף התכלת' - רובע עירוני חדש בדרום-מערב הרצליה, אושרה היום (א') למתן תוקף על ידי הוועדה המחוזית תל אביב. הרובע החדש יכלול 14,100 יח"ד, שטחי ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר, כ-2,000 חדרי מלון, וכן שטחי פארק חופי בהיקף של 690 דונם. יש לציין, שהתוכנית התקבלה במרץ 2019 ועברה מהמורות רבות בדרכה בדיוני התנגדויות רבים ובדיון בוועדת הולחו"ף.  

גבולות הרובע- בדרום-תוכנית תא/3700 בתל אביב (רובע עירוני בצפון-מערב העיר תל אביב); במזרח- כביש 2 ודרך ישעיהו לייבוביץ'; בצפון - רחוב אבא אבן; במערב- המרינה וקו המצוק הכורכרי לאורך חוף הים. הרובע העירוני החדש מתפרס על שטח של כ-2,000 דונם ומהווה כ-10% מהשטח המוניציפאלי של העיר הרצליה. התוכנית הינה ביוזמת עיריית הרצליה ונערכה על ידי משרד קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.  

רוב שטחו של הרובע הינו בבעלות פרטית, ויתר השטחים בבעלות רשות מקרקעי ישראל ועיריית הרצליה. הרובע מחולק ל-3 מתחמי תכנון בהם, יקודמו תוכניות מפורטות. כאמור, הרובע החדש כולל 14,100 יח"ד אשר ייבנו במבני מגורים בגבהים שונים: בניה נמוכה יחסית ומדורגת של 6-8 קומות מכיוון מערב (חוף הים) לכיוון מזרח (כביש 2),ושילוב של בניה גבוה יותר שגם היא מדורגת מ-8 קומות ועד ל-30 קומות באזור התעסוקה בחלקה המזרחי.   

בעקבות ההתנגדויות שהוגשו לוועדה המחוזית, הוחלט להגדיל את היקף יחידות הדיור המוצעות בתוכנית המופקדת מ-12,500 יח"ד  ל-14,100 יח"ד. הוועדה קבעה תוספת של 1,600 יח"ד בהישג יד לשוק הפרטי, נוסף על כ־1,890 יח"ד  בהישג יד שתנהל הרשות המקומית, כולל הגדרת 40% מהן להשכרה ארוכת טווח במחיר מופחת מהשוק, וזאת על מנת להבטיח את האפשרות לקיום מגוון אוכלוסיות רחב ברובע העתידי.   

בנוסף ליחידות הדיור, כולל הרובע כ־640,000 מ"ר שטחים למבני ציבור מקומיים וכלל עירוניים, כ־680,000 מ"ר שטחי תעסוקה, כ־30,000 מ"ר שטחי מסחר, כ־2,000 חדרי מלון, 690 דונם של פארק חופי בנוסף לכ־130 דונם שטחים פתוחים, לרבות פארק ארכאולוגי וטבע עירוני בתל מיכל. כמו כן, מערך שבילים עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים המאפשר בין היתר, את נגישותו של הרובע אל טיילת החוף וחוף הים. זאת, תוך הישענות על תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה. בהתאם לסמיכות לקו זה ושירות התחבורה הציבורית המשלים, מוצע תקן חנייה מופחת ופרוגרסיבי במטרה להפחית משמעותית את השימוש ברכב פרטי. התוכנית להקמת הרובע מציעה לאורך כביש 2 מבני תעסוקה כהמשך לרובע העסקים המערבי של הרצליה.  

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "מדובר בתוכנית להקמת רובע עירוני אינטנסיבי שישלב מגורים, מבני ציבור, תעסוקה, מסחר ומלונאות. כמו כן, התוכנית מייצרת שטחים פתוחים של פארק חופי משמעותי וכן שטחים ציבוריים בלב שכונת המגורים. התוכנית מהווה רצף עירוני שמקשר בין רובע דב מדרום למרינה ולאזור התעסוקה המתחדש בהרצליה פיתוח כל זאת תוך הסתמכות תחבורתית על הקו הירוק של הרכבת הקלה המגיע ממרכז תל אביב". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרצליהחוף התכלתארז בן אליעזרקייזר אדריכליםהוועדה המחוזית תל אביברובע עירוני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...