התחדשות עירונית במזכרת בתיה: 1,200 יחידות דיור במבנים בני תשע קומות במקום עשרים מבנים נמוכי קומות

התוכנית צפויה להיות על שטח כולל של כ-54.5 דונם, לאורך שדרות אליהו; לצד מגורים תכלול 3000 מ"ר תעסוקה ו-6,000 מ"ר מבני ציבור

שיתוף הכתבה

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב המרכזי של מזכרת בתיה, שדרות אליהו.  בראש הוועדה עמד מ"מ יו"ר הוועדה, גיא קפלן. התוכנית נערכה על ידי משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

את התוכנית הובילו הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והמועצה המקומית מזכרת בתיה. התוכנית צפויה להיות על שטח כולל של כ-54.5 דונם, לאורך שדרות אליהו, וגבולותיה יהיו במזרח ברחוב אשכול, במערב ברחוב השוטרים, ובדרום ברחוב יגאל אלון.

התוכנית כוללת 1,200 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים של 9 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-360 יוקצו עבור דירות קטנות וכ-40 דירות לדיור בר השגה, בשכירות לטווח ארוך. אלו יחליפו עשרים  מבנים ישנים בני 4-3 קומות, הכוללים 318 יחידות דיור. 

לצד מגורים התוכנית כוללת כ-3300 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה בקומת הקרקע בחזיתות הבניינים וכ-6,000 מ"ר עבור מבני ציבור, מעל קומת הקרקע המסחרית. כמו כן, התוכנית כוללת כ-9 דונם שטחים פתוחים, ופותחת את הגישה לגנים הציבוריים באזור גן יואב וגן יהודית, כך שיהוו מרחב קהילתי תוסס.

מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, ציין: "התוכנית חשובה לחידוש, חיזוק ושדרוג המרקם הוותיק של הישוב. התכנון המוצע מתבסס על הראייה התכנונית כפי שנקבעה בתכנית המתאר הכוללנית של הישוב ונותן מענה לצורכי הציבור ומגביר את העירוניות על ידי שילוב התעסוקה והמסחר במתחם".

מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, שמונה השבוע, אלעזר במברגר הוסיף:"מזכרת בתיה מצטרפת לשורת הערים אשר פועלות לקידום של התחדשות עירונית , מתוך הבנת החשיבות של תהליך זה. שיתוף פעולה של המועצה המקומית יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מאפשר האצה של תהליכים אלו והצלחות בקידום תכניות ומימושן כפי שעולה מאישור הפרויקט במתחם אליהו."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתגיא קפלןמזכרת בתיהמשרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...