הוועדה המקומית בירושלים הודיעה על הפקדה של שתי תוכניות של הריסה ובנייה

תוכנית אחת ברחוב אליהו מני; התוכנית מציעה הריסת מבנה קיים ובניית 73 יח"ד בבניין חדש של 10 קומות; בתוכנית השנייה ברחוב דוד שמעוני יוקם בניין חדש בן 8 קומות עם 26 יח"ד

שיתוף הכתבה
ירושלים, שאטרסטוקירושלים, שאטרסטוק

הוועדה המקומית בירושלים הודיעה על הפקדת תוכנית - פרויקט מגורים ומסחר ברחוב אליהו מני שבשכונת מחנה יהודה. מדובר במבנה שנמצא בפינת הרחובות הדקל, אבישר ואליהו מני. התב"ע התקפה הינה תוכנית-62 - תוכנית המתאר לירושלים וייעוד החלקה הוא אזור מסחרי. התוכנית מציעה הריסת מבנה קיים ובניית בניין חדש בן 10 קומות מעל הקרקע ו־3 קומות תת קרקעיות עבור מגורים ומסחר ובסך הכול 73 יח"ד. בתוכנית מוצע העתקת חזית קיימת לכיוון רח' אבישר לחזית החדשה של הבניין. שטח התוכנית כ־0.4 דונם.  

כחלק מהתוכנית: 50% מהדירות המוצעות תיקבענה כדירות בשימוש של דירות להשכרה לתקופה של 10 שנים לפחות, יח"ד אלו יחויבו בהשכרה של 10 שנים לפחות מיום מתן טופס אכלוס בתקופה זו לא יותר בהן שימוש של מגורים שלא להשכרה. בנוסף, הדירות להשכרה יהיה בבעלות היזמים במשך תקופת ההשכרה לא ניתן יהיה למכור את הדירות להשכרה באופן נפרד או מפוצל או בחלקים בין במישרין ובין בעקיפין למעט אם מכירת היחידות האמורות והשטחים המשותפים הקשורים לדיור להשכרה האמורים הינה לעד 2 גורמים או חברה ולשם ניהולם כמגורים להשכרה, שימוש בדירות שלא בהתאם לסעיף זה יהווה סטייה  

לעת מתן היתרי הבנייה ייקבע תמהיל יחידות הדיור וניתן יהיה לשקול תמהיל של יח"ד כ-30% מיחידות הדיור יהיו עד 60 מ"ר, 30% נוספים מיחידות הדיור יהיו דירות 3 חדרים ששטחן בסביבות 90 מ"ר והיתר יהיו ללא מגבלת גודל. הזמן המשוער לביצוע התוכנית הוא כ־15 שנים מיום אישורה.   

תוכנית נוספת אשר הופקדה בוועדה המקומית בירושלים הינה תוכנית דוד שמעוני 22. התוכנית מציעה הקמת בניין חדש בן 8 קומות על קרקעיות ושתי קומות תת קרקעיות ומרפסות זיזיות. התוכנית תואמת לתוכנית האב לשכונת רסקו מבחינת מספר הקומות ואחוזי הבניה. בך הכול מדובר בהקמת 26 יח"ד חדשות במקום 6 יח"ד קיימות ובנוסף הוספת שטח מבני ציבור בגודל 80 מ"ר.  

גם תוכנית הינה חלק מתוכנית המתאר לירושלים 62. מהות הבקשה כוללת שינוי יעוד המגרש ממגורים 1 לאזור מגורים ד', הגדלת שטחי הבניה ומספר הקומות וקביעת קווי בניין עבור הבניין ועבור המרפסות הזיזיות. מגישי התכנית הינם בעלי הקרקע באמצעות החברה היזמית "אבן בדולח". 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתירושליםתוכנית מתאר מקומיתהוועדה המקומית ירושליםאבן בדולח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...