חלופת שקד תאושר עוד במושב החורף?

לאחר שאושרה בוועדת השרים בחודש אוגוסט ובזמן שכבר כולם החלו להספיד את החוק, חלופת שקד אושרה בוועדת פנים לקריאה שנייה ושלישית במליאה

שיתוף הכתבה
שרת הפנים איילת שקד (צילום: סיוון פרג') שרת הפנים איילת שקד (צילום: סיוון פרג')

ועדת הפנים אישרה ברגעים אלו לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק ל"חלופת שקד לתמ"א 38" – תוכנית לעמידות בפני רעידת אדמה זוהי הצעת החוק שתקצר משמעותית את ההליכים הבירוקרטיים, בכך שאישור תוכנית יהווה גם היתר בניה . חלופת שקד לתמ"א 38 היא "מיזם חלוץ" (פיילוט) לרישוי מהיר. הליכי התכנון והרישוי יאוחדו ויבוצעו במקביל. בכך יחסך ההליך שהיה עד כה, שחייב שני סבבים של שמיעת התנגדויות. מעתה, בכל החלטה על הפקדת תוכנית, הבקשה להיתר תתנהל במקביל ויתנהל הליך אחוד של שמיעת התנגדויות.


החוק עוסק בבניינים בודדים שמבקשים לעבור חיזוק והוספת ממ"ד, או ללכת למסלול של הריסת המבנה הישן והלא בטיחותי, והקמת מבנה חדש תחתיו. שטח הבנייה החדשה במגרש יוכל להיות עד 400% במקרה שהישן ייהרס, ובמקרה של חיזוק, תתאפשר תוספת בניה של עד 200%, וזאת כדי לתת ליזמים את התמריץ הכלכלי.
 

חידוש בחלופת שקד מהערב: 
לבקשת ח"כ יעקב אשר נוסף להצעת החוק סעיף לפיו במקרה של ערר על היתר בניה במבנה טעון חיזוק, רשאית ועדת הערר להחליט שאין הצדקה לעכב את ההיתר בשל הערר, בשים לב לכך שאפשר יהיה להשיב את המצב לקדמותו אם יתקבל הערר. שרת הפנים תוכל להרחיב זאת גם לתוכניות אחרות, באישור ועדת הפנים.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדיואב גלנטתמ"א 38ועדת הפנים של הכנסתתמ"א 38 חיזוק ובניהחלופת שקדחלופת שקד לתמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...