אושר: מתחם תעסוקה חדש יקום במזרח ירושלים

מתחם זה הוא חלק מתוכנית מתאר כוללת לשכונת עיסאוויה. לדברי העירייה, באזור קיים בינוי לא מוסדר המשמש עסקים מקומיים. התכנית החדשה נועדה לאפשר הקמה של בינוי חדש ותשפר את היצע התעסוקה לאוכלוסייה הערבית

שיתוף הכתבה
ירושלים (שאטרסטוק)ירושלים (שאטרסטוק)

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה לתת תוקף לאזור תעסוקה חדש בשכונת עיסאוויה במזרח העיר. האזור נגיש הן למס' 1 הבין-עירוני והן לכביש הטבעת המזרחי אשר עתיד לקשר אותו בעתיד לשכונות רבות בעיר.

זו במסגרת תוכנית מתאר כוללת לשכונת עיסאוויה, שבמסגרתהּ הוצע מיקום זה לאזור התעסוקה. בנובמבר השנה אישרה העירייה גם מתחם מגורים בשכונה לצד שכונת א-טור. במקביל מקודמים מתחמים נוספים במזרח העיר, ואחד מהם באום טובא, נמצא בהליכי אישור סופיים. בסך הכול לאחרונה קידמה עיריית ירושלים 3 מרכזי תעסוקה באזור.  

לדברי העירייה, באזור קיים בינוי לא מוסדר המשמש עסקים מקומיים. התכנית החדשה תאפשר הקמה של בינוי חדש, בסטנדרט גבוה ובאופן רווי. מדיווחה עולה כי ניתן יהיה לבנות כ-90,000 מ"ר לשימושי בילוי, פנאי ונופש – בתי קפה ומסעדות, חנויות, חדרי כושר, אולמות לשמחות –לצד הקמת מכללות להכשרה תעסוקתית ולמשרדים לעסקים גדולים וקטנים.

בעירייה מוסיפים כי התכנית קודמה על ידי המשרד לענייני ירושלים ומורשת, באמצעות החברה לפיתוח מזרח ירושלים, כחלק ממהלך כולל של שיפור ההיצע, הרמה והמגוון של מקומות התעסוקה לאוכלוסייה הערבית בעיר, ומתוך כוונה לאפשר מקומות עבודה הולמים לתעסוקת נשים. 

לדברי ראש העיר משה ליאון: "לפני כשנה וחצי הופקדה התכנית וכעת היא מאושרת. קידומה המהיר של התכנית מעיד על מדיניות עירונית לפיתוח והגדלת מתחמי תעסוקה בכל רחבי העיר למען הכלכלה הירושלמית. נמשיך לעודד ולייצר הזדמנויות תעסוקה ומגורים בקרב כלל אוכלוסיות העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמזרח ירושליםשכונת עיסאוויה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...