בהתאם לחוק ההסדרים: עיריית קריית אונו תמשיך להעניק פטור גורף למיזמי פינוי בינוי בעיר

עד כה: מועצת העיר קריית אונו דנה בכל פרויקט בנפרד ופטרה את כל הפרויקטים מהיטל השבחה • בעקבות חוק ההסדרים וההחלטה החדשה של מועצת העיר הפטור יינתן מעתה באופן גורף

שיתוף הכתבה
ישראל גל, ראש העיר קריית אונו (דרור סיתהכל)ישראל גל, ראש העיר קריית אונו (דרור סיתהכל)

עיריית קריית אונו אישרה השבוע בישיבת מועצת העיר פטור מלא מהיטל השבחה בפרויקטים לפינוי בינוי בכל רחבי העיר. בכך הופכת עיריית קריית אונו לרשות המקומית הראשונה בישראל המקבלת החלטה בנוגע לתיקון לחוק התכנון והבנייה במסגרת חוק ההסדרים האחרון שאושר בחודש נובמבר 2021.

לפי התיקון בחוק ההסדרים, היטל ההשבחה בפרויקטים לפינוי בינוי עומד על שיעור של 25% כברירת מחדל. עם זאת, הרשות המקומית יכולה לקבל החלטה עד 1 במאי 2022 על סיווג העיר לפי אזורי היטלי השבחה . הרשות יכולה לקבוע עד שלושה אזורי היטלי השבחה – 50%, 25% ו־0% היטל השבחה .

בשבועות האחרונים דיווחנו על רשויות רבות שהכריזו על כוונתן לקבוע סיווג לאזורי היטלי השבחה ברשות, כדי למנוע מצב אחיד של היטל השבחה בשיעור של 25%. בין הערים השונות אפשר למנות את הערים כפר סבא, רמת השרון, גבעת שמואל, בית שמש וקריית גת, ירושלים, אשדודוהעיר הגדולה תל אביב. כאמור, הרשויות המקומיות רק הודיעו על כוונתן לעשות זאת אך טרם הצביעו על כך בפועל.

נדגיש, כי גם בעבר נהגה מועצת העיר קריית אונו לדון בכל פרויקט בנפרד ובפועל פטרה המועצה עד היום את כל הפרויקטים מהיטל השבחה . כאן, בזכות החלטת הכנסת ניתן לפטור מהיטל השבחה את כל פרויקטי הפינוי בינוי המתוכננים בעיר מכאן ולהבא עד שנת 2027 מבלי לקבל החלטה יזומה מראש. "בפני חברי מועצת העיר הוגשו חוות דעת שמאיות וכלכליות התומכות במתן הפטור תוך שנשמרת רמת צפיפות נמוכה יחסית  ונשמרות יתרות כספיות עודפות לצרכי הציבור", ציינו בעירייה.

נציין, כי במסגרת הסכמי הגג העתידיים של משרד השיכון עם הרשויות המקומיות המקדמות התחדשות עירונית בתחומן, בהיקף של 440 מיליון שקל, עיריית קריית אונו פרסמה כי לפי חישובים אותם היא ביצעה הרשות תקבל כ־65 מיליון שקל. התמריץ של משרד השיכון נועד לקדם את התשתית העירונית והתכנונית למיזמים של התחדשות עירונית. גובה התמריץ נבחן לפי מספר פרמטרים, בין היתר כמות היתרי בנייה בהתחדשות עירונית וכן גובה היטל ההשבחה. בעיריית קריית אונו אומרים כי גובה התמריץ אליה תגיע העיר כ־65 מיליון שקל, הוא בעקבות מדיניות העירייה לגבות 0% היטל השבחה בפרויקטים לפינוי בינוי.  

ישראל גל, ראש העיר קריית אונו מסר: "ההחלטה מייצרת הן לתושבי העיר וודאות וכדאיות לתושבים וכן מאפשרת הפחתת הצפיפות בפרוייקטי הפינוי בינוי בעיר. אנו עוסקים בחידוש העיר, אשר מחדשת את פניה ומחליפה את בתי הדירות הישנים והמתפוררים שנבנו לפני 50-60 שנה בבניינים חדשים, מודרניים, הממוגנים בפני ירי טילים ובפני רעידות אדמה, כאשר כחלק מהמהלך אנו עוסקים בהטמנת תשתיות חשמל, מים, ביוב וסיבים אופטיים, ובהחלפת תשתיות ישנות, בהרחבת הכבישים, הוספת מסלולי אופניים, הקמת חניונים תת קרקעיים ובנייה של מוסדות חינוך ומוסדות ציבור לטובת כל הדיירים החדשים המצטרפים לעיר.

בפרוייקטים אלה מתוכנן רחוב עירוני, עם חנויות במפלס הרחוב, כך שהתושבים יצאו מהבית רגלית למפלס הרחוב, כדי לשבת בבית קפה, לגשת לחנות הקרובה וכל זאת ללא צורך בהוצאת הרכב מהחנייה ונסיעה. מי שיגיע לעיר שלנו בעוד 10 שנים יצפה בעיר חדשה, כאשר מלבד הבניינים החדשים בפרוייקטי הפינוי בינוי יהנו התושבים מאזור תעסוקה חדש ההולך ומוקם היום, שיאפשר לתושבי העיר לגור בעיר וגם לעבוד בה, ללמוד בה ולבלות, כאשר במקביל מוקמות בעיר היום שתי שכונות מגורים חדשות בצפונה ובדרומה ובעתיד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית קריית אונוחוק ההסדריםישראל גל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...