הלל מלונאות זכתה במכרז במתחם הרכב הצפוני בירושלים; הזוכה תשלם לרמ"י כ־78.5 מיליון שקלים

למכרז הוגשו 6 הצעות ומחיר המינימום עמד כל כ־31 מיליון שקלים; הצעתה של החברה הזוכה הייתה גבוהה ביותר מ־20 מיליון שקלים ממוצע ההצעות וכ־10 מיליון שקלים גבוהה יותר ממחיר השומה

שיתוף הכתבה
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (יח"צ) על רק הדמיית מתחם J (חברת עדן)משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (יח"צ) על רק הדמיית מתחם J (חברת עדן)

הלל מלונאות-א.פ.צ השקעות זכתה במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה ל-3 מגרשים לתעסוקה במתחם הרכב הצפוני (מתחם J) בפרויקט רובע הכניסה לעיר ירושלים. למכרז הוגשו 6 הצעות ומחיר המינימום עמד על 31,079,167 שקל. הלל תשלם לרמ"י כ- 78,555,385 שקלים לפני מע"מ והוצאות פיתוח, מחר גבוהה בהרבה ממוצע ההצעות אשר עמד על כ־57 מיליון שקלים ומעל מחיר השומה של כ־68 מיליון שקל. לתוכנית זכויות של 6,740 מ"ר בנוי.  

מתחם הרכב הצפוני ממוקם בין התחנה המרכזית לתחנת רכבת ישראל יצחק נבון. בין הרחובות יפו, נורדאו, ושז"ר, קיימת תוכנית בתוקף הכוללת שימור שישה מבנים ותוספת בינוי של שתי קומות מעליהם, וכן הריסת שני מבנים נוספים, לטובת פיתוח כיכר עירונית רחבה והקמת מרכז מידע תחבורתי ותיירותי. המתחם הוא המתחם השלישי אשר שווק בהצלחה בפרויקט רובע הכניסה לירושלים שהוא מיזם משותף של רמ"י, עיריית ירושלים וחברת "עדן" - החברה העירונית לפיתוח כלכלי.

מתחם J הוא חלק מרובע העסקים החדש שמוקם בימים אלו בכניסה לעיר, ויכלול כ-20 מגדלים בני 18-40 קומות, המיועדים לשטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים, מבני ציבור ותרבות. המתחם ייבנה בלב המרכז העסקי החדש, ובצמוד למרכז התחבורתי הגדול והמשולב בישראל, אשר יכלול את תחנת הרכבת המהירה - רכבת ישראל, תחנת האוטובוסים המרכזית, שלושה קווי רכבת קלה, שבילי אופניים וחניון ציבורי תת קרקעי עם כ-1,300 מקומות חניה. התוכנית למתחם אושרה במרץ 2021, לאחר שנים של התנגדות רבה. 

רמ"י צופה כי "המרחב הציבורי בפרויקט יהפוך לשוקק ומזמין. כלל הרחובות ישופצו בסטנדרט גבוה ויוצא דופן. כמו כן מימוש פרויקט רובע הכניסה לעיר יהווה מנוף לעיר ויספק כ 60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל".

לדברי מנהל רשות מקרקעי ישראל ,  יעקב (ינקי) קוינט: "אני מברך על המכרז למתחם החדש והשלישי במספר ששווק בהצלחה בשער העיר ירושלים. אין ספק כי בניית אלפי מטרים חדשים לתעסוקה במתחם החדש, עם יצירת הכניסה החדשה לעיר, תהיה חלק בלתי נפרד ושינוי של ממש בעיר הבירה. תוספת שטחי המסחר המגורים והתיירות יביאו לתנופה כלכלית הנדרשת לעיר ויענו על הצרכים המתפתחים של העיר".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוסיף: "שנתחדש בירושלים. עוד מתחם  משמעותי בפרויקט הכניסה לעיר שווק בהצלחה, כחלק מרובע הכניסה לעיר ההולך ונבנה. זהו שלב נוסף בהפיכתה של ירושלים, גם לבירת העסקים של ישראל. תוכנית הכניסה לירושלים מצטרפת לעוד שתי תוכניות פיתוח אסטרטגיות בבירה - קירוי בגין ותלפיות החדשה. ירושלים מתפתחת, הופכת לעיר מודרנית ושוקקת חיים בכל מרחב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה ליאוןהתחדשות עירוניתינקי קוינטמתחם Jהלל מלונאותמתחם הרכב הצפוני בירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...