זוג מקריית ביאליק חשוד בדיווח כוזב על מס שבח

על פי החשד, בני הזוג מכרו את הבית עם הבריכה בספטמבר ב-2019, אך דיווחו על המכירה רק ביוני 2021. בכך יכלו לקבל פטור ממס שבח שניתן למי שמחזיק דירת מגורים יחידה 18 חודשים לפחות

שיתוף הכתבה
מעצר אילוסטרציה (שאטרסטוק)מעצר אילוסטרציה (שאטרסטוק)

שלושה תושבי קריית ביאליק נעצרו אמש בחשד לדיווח כוזב למיסוי מקרקעין בשל עסקה ביניהם למכירת בית פרטי עם בריכה ברחוב המעפיל בעיר. כך מדווחת רשות המיסים. שניים מהחשודים, בני זוג, מכרו את הבית  לחשודה אחרת ולבן זוגה שלא נעצר משום ששהה בחו"ל.

על פי החשד, הבית נמכר בספטמבר 2019, בכ-4 מיליון שקל. אולם ב-29 ביוני 2021 הגישו החשודים דיווח כוזב למיסוי מקרקעין, שלפיו העסקה בוצעה ב-8 ביוני 2021, כשנתיים מאוחר יותר. דיווח זה אפשר לבני הזוג לקבל פטור ממס שבח בגין המכירה, בהתאם לסעיף 49 ב'2 לחוק מיסוי מקרקעין , המעניק פטור למי שמוכר דירה יחידה כל עוד החזיק בה למשך 18 חודשים לפחות מיום שהייתה לדירת מגורים, ולא מכר דירה יחידה אחרת במשך 18 החודשים שקדמו למכירה.

רשות המסים, באמצעות משרד מיסוי מקרקעין חיפה ופקיד שומה חקירות חיפה, מייחסת לבני הזוג עבירה של דיווח כוזב במטרה להתחמק מתשלום מס. כמו כן, מייחסים לקונה עבירה של דיווח כוזב במטרה לסייע לאחר להתחמק מתשלום מס. בית משפט השלום בחיפה שחרר אמש את העצורים בתנאים מגבילים וחקירתם נמשכת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםמס שבחקריית ביאליקדיווח כוזב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...