הוועדה המחוזית ירושלים תדון בהפקדת תוכנית 'בורג' חליפה הירושלמי'

בתוכנית: מגדל בגובה 40 קומות לעירוב שימושים. המגדל תוכנן על ידי מתכנני בורג' חליפה, גורד השחקים הגבוהה בעולם שנמצא בדובאי

שיתוף הכתבה
הדמייה של התוכנית (קרדיט משרד האדריכלים AS+GG)הדמייה של התוכנית (קרדיט משרד האדריכלים AS+GG)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה שירה-תלמי באבאי, קיימה השבוע, דיון בהפקדת התוכנית להקמת מגדל אייקוני ובית מלון במתחם אפשטיין, על ציר הרכבת הקלה בירושליםהתוכנית מציעה מגדל בגובה 40 קומות אשר תוכנן על ידי משרד האדריכלים הבינלאומי, מהמובילים בעולם, אשר תכנן גם את מגדל "בורגחליפה" בדובאי - משרד אדריאן סמית וגורדון גיל אדריכלים.

התוכניתשביוזמת חברת בי.טי.ווסט, הינה על שטח כולל של כ-7 דונם, והיא ממוקמת בקצה הצפוני של שכונת קריית יובל, בצמוד לתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל וחניון חנה וסע. יצוין כי מדובר במתחם בעל מיקום ייחודי בקו הרכס העובר בשדרות הרצל, המהווה מעין נקודת קצה עירונית הצופה אל נוף מרהיב של הרי ירושלים והמוסדות הלאומיים בהר הרצל ויד ושם. התוכנית כוללת הקמת 240 יחידות דיור במגדל בן 40 קומות, כאשר 48 מכלל יחידות הדיור יוקצו עבור דירות קטנות. התוכנית כוללת בנוסף הקמת בית מלון בשטח של כ-9,000 מ"ר, ומבנה ציבור לתרבות בשטח של כ-5,000 מ"ר.


במהלך הדיון הוצגו לוועדה שתי חלופות לבינוי בהתאם למדיניות הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה, שמטרתה העצמת הבינוי ועירוב שימושים לאורך צירים אלו. חלופה אחת כללה שני מבנים בגובה 20-30 קומות, וחלופה נוספת המציעה מבנה אחד בגובה 40 קומות על בסיס צר, זאת כדי ליצור מרפסת עירונית רחבת ידיים המשקיפה אל הנוף ונקודת ציון ייחודית, וכן צמצום של חסימת המבטים לנוף. התוכנית מצטרפת לשורת תוכניות המממשות את מדיניות הוועדה לבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה שמטרתה ציפוף העיר לאורך צירים אלו, מתן העדפה לשימוש בתחבורה ציבורית, ושילוב עירוב שימושים המסייע להפוך את הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת.


מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "לחלופת הבניין הבודד יתרונות
משמעותיים מבחינת המרחב הציבורי. וכן יתרונות סביבתיים של הפחתת הצללה ורוחות. פתיחה של
כיכר נהדרת בגודל של כ 3 דונם שמאפשרת מפגש מרגש של קצה העיר עם היערות הרציפים
שממשיכים ממנה והלאה. שימוש מיטבי בנוף הניבט מהעיר, חלופת מגדל תמיר יחיד מספקת לעיר
חוויה של טבע ואוויר הרים תוך שמירה על היערות היקרים לכולנו".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שירה תלמי-באבאיירושליםהוועדה המחוזית ירושליםבורג' חליפהגורדון גילאדריאן סמית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...