קבוצת חג'ג' תרכוש את מניות בז"ן מהחברה לישראל תמורת כ־600 מיליון שקלים

לראשונה קבוצת חג'ג' נכנסת לפעילות בתחום בתי הזיקוק; החברה לישראל בבעלותו של עידן עופר הודיעה הבוקר לבורסה, על כך שחתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת 16.7% ממניות בזן לקבוצת חג'ג' תמורת כ-600 מיליון שקלים

שיתוף הכתבה
האחים עידו וצחי חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (שי תמיר)האחים עידו וצחי חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (שי תמיר)

קבוצת חג'ג' נכנסת לפעילות חדשה בתחום בתי הזיקוק בישראל. החברה לישראל הודיעה הבוקר לבורסה בתל אביב, כי נחתם מזכר הבנות בלתי מחייב עם קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן, למכירת 16.69% ממניות בתי זיקוק לנפט - בז"ן שבבעלותה במחיר של 1.1 שקלים למניה וסכום כולל של כ־600 מיליון שקלים, בכפוף להתאמות לדיבידנד. כמו כן, על פי מזכר ההבנות, ככל שלא ימומשו האופציות שנתנה החברה למשקיעים מסווגים לרכישת יתרת 7.3% ממניות בזן שבבעלותה, כאמור בדיווח מיידי מיום 9 בנובמבר 2021, תינתן לאחים חג'ג' אופציה לרכוש מניות אלה, בתוך 30 ימים ממועד פקיעת האופציות שניתנו למשקיעים המסווגים, במחיר הגבוה מבין: 90% מהמחיר הממוצע של מניית בז"ן בבורסה לני"ע ב- 15 ימי המסחר הקודמים למועד פקיעת האופציות; או 91 אגורות למניה.

מכירת מניות כאמור, ככל שתבשיל, תיעשה בהתאם להסכם השליטה עם קבוצת פטרוכומיים. ההתקשרות בהסכם כאמור תהיה כפופה לאישור הדירקטוריון של כל אחד מהצדדים, והשלמתה תהיה כפופה בין היתר, לכך שקבוצת חג'ג' תקבל היתר לשליטה בבז"ן כנדרש על פי צו החברות הממשלתיות, תוך ארבעה חודשים ממועד ההתקשרות בהסכם מחייב (עם אפשרות להארכת תקופה כאמור בחודשיים נוספים). על פי מזכר ההבנות, קבוצת חג'ג' תערוך בדיקת נאותות בת 45 ימים בקשר לרכישה אפשרית כאמור, אשר במהלכה לא יתקשרו הצדדים בעסקה נוגדת (no shop). אין וודאות כי ההבנות הבלתי מחייבות בין הצדדים יבשילו לכדי הסכמות מחייבות, ובאשר לתנאים הסופיים של ההסכם למכירת המניות. אם וככל שייחתם הסכם כאמור, החברה תדווח על כך כנדרש.

קבוצת בזן, בתי זיקוק לנפט, ממוקמת במפרץ חיפה והינה מקבוצות האנרגיה המורכבות והגדולות ביותר בישראל. הקבוצה מפעילה בית זיקוק ותשלובת פטרוכימית. מתקניה מאפשרים לייצר מניפה רחבה של מוצרי זיקוק נפט לתעשיות ולענפים שונים לרבות תחבורה, חקלאות, תשתיות וצריכה ביתית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:האחים חג'ג'חיפההחברה לישראלבז"ןקבוצת האחים חג'ג'קבוצת חג'ג'קבוצת פטרוכומייםבתי זיקוקעידן עופר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...