תוכנית ההתחדשות העירונית של אבן גבירול הופקדה בוועדה המחוזית: תוספת של 2,500 יח"ד

המטרה: תוכנית שתאפשר התחדשות עירונית בדגש על פינוי בינוי • שטח התוכנית: 198 דונם בייעוד מגורים, מסחר ותעסוקה • הסדרי החניה בתוכנית: לא תותר חניה לאורך הרחוב, תותר חניה מוגבלת ברחובות ניצבים

שיתוף הכתבה
הדמיית התוכנית (דני לזר אדריכלים)הדמיית התוכנית (דני לזר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות רחוב אבן גבירול הכוללת תוספת של 2,500 יחידות דיור. התוכנית התקבלה בוועדה המחוזית בדיוק לפני כשנה בחודש מרץ 2021, ולאחר שהושלמו התנאים להפקדה בחודש נובמבר 2021, החליטה אתמול הוועדה המחוזית על הפקדת התוכנית. מגישת התוכנית היא הוועדה המקומית תל אביב – יפו.

התוכנית בשטח של כ-198 דונם, כוללת את שני צדיו של רחוב אבן גבירול. מטרת התוכנית היא התחדשות הרחוב על ידי העצמת הבינוי ועירוב השימושים בו והתאמתו לתכנון המבוצע של הקו הירוק, תוך שמירה על ערכי הרחוב והבינוי הייחודי בו, במקביל לשמירה על מאפייני המרקם הקיים בתחום ההכרזה, וכהשלמה לתוכנית הרובעים 3-4 שלא כללו בתחומן את הרחוב.  

התוכנית מגדירה את השטחים ברחוב ביעוד מעורב "מגורים מסחר ותעסוקה", מחייבת חזית מסחרית פעילה כלפי הרחוב, מעליה קומת תעסוקה ומסחר וכן מאפשרת ניצול של תת הקרקע בקביעת שימושי מסחר ותעסוקה בקומות אלה. 

נפחי הבנייה המוצעים ברחוב הינם בהתאם לחלוקת תחום ההכרזה של העיר הלבנה: האזור מחוץ לתחום אזור ההכרזה ובתחום אזור ההכרזה. מחוץ לאזור ההכרזה התוכנית מאפשר הריסה ובניה מחדש עד לגובה של 8 קומות + קומת גג חלקית. באזור ההכרזה התוכנית מאפשרת שני מסלולים להתחדשות: הריסה ובניה מחדש עד גובה 6 קומות + קומת גג חלקית, ומסלול תוספת לבניין קיים המאפשר תוספת קומה טיפוסית + קומת גג חלקית עד גובה 5 קומות + קומה גג חלקית. 

התוכנית קובעת כי לפחות 50% מהבניה החדשה יהיה למגורים במגוון שימושים זה התוכנית קובעת תמהיל דירות מגוון, בו 25% מיחידות הדירות יהיו דירות קטנות, בגודל 50 מ"ר (עיקרי + שירות). בנוסף קובעת שימושים הראשיים מגוון שימושים בעלי אופי ציבורי לרווחת תושבי האזור, כגון מרפאות, מעונות יום, גני ילדים, סדנאות פעילות לחוגים וחדרי כושר, וכן מאפשרת שימוש מלונאי.

לתוכנית חשיבות בהעצמת נפחי הבנייה ברחוב מרכזי זה והתאמתו לתכנון הקו הירוק העובר לאורכו ולמדיניות הוועדה המחוזית לפיתוח לאורך צירי מערכת תחברה עתירת נוסעים (מתע"ן) לעניין עירוב שימושים ודיור מכליל, לרבות 0 תקני חניה לאורך הרחוב ותקן חניה מופחת במגרשים ברחובות ניצבים. התוכנית משלימה את הפקעת המדרכה הקיימת כחלק מתכנון הקו הירוק ואף קובעת הפקעה נוספת של 3 מ' לטובת מדרכה מצפון לשדרות נורדאו, כחלק מתכנון פורטל תחנת הקו באזור זה.  

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן: "תוכנית אבן גבירול היא תוכנית דגל של תל אביב שמאפשרת לקדם התחדשות עירונית מעודכנת המוטה לטובת פינוי בינוי ומבוססת על קו הירוק של הרכבת הקלה שצפוי לעבור מתחת לרחוב. התוכנית מאפשרת לחדש את הרחוב המרכזי מחד אך לשמור על אופיו המיוחד מאידך,  תוך העדפת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ונת"צ". 

אדר' ארז בן אליעזר, מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון: "התוכנית מעודדת את התחדשות רחוב אבן גבירול באופן אשר ימשיך לעודד את האופי העירוני של הרחוב, תוך צמצום עדיפות לרכב פרטי, תמהיל דיור מגוון ומסחר. כל זאת, ברגישות והאיכות המתבקשת נוכח מיקום חלק מהתוכנית בתחום ההכרזה של העיר הלבנה". 

לעיון  בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאבן גבירולהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבאדר'ארז בן אליעזרתוכנית אבן גבירול
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...