אסון באתר הבנייה ברמלה: פועל נהרג כתוצאה מנפילה מקומה 18

הפועל עבד באתר הבנייה של חברת פרשקובסקי ברחוב התשעה ברמלה • כך עולה מספר ההרוגים מתאונות עבודה מתחילת השנה ל־19 הרוגים • ד"ר הדס תגרי מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה': "על הממשלה לזרז צעדים חיוניים להגברת בטיחותם המעורערת של העובדים"

שיתוף הכתבה

פועל נפל היום למותו באתר בנייה של חברת פרשקובסקי ברחוב התשעה ברמלה. על פי הדיווח של כוחות ההצלה שהגיעו למקום, שני פועלים נפלו אל פיר המעלית באתר הבנייה, כאשר לכוחות ההצלה לא נותר אלא לקבוע את מותו של  אחד העובדים במקום, העובד השני פונה לבית החולים במצב קל. למקום הגיעו כוחות משטרה, מד"א, וכיבוי אש שסייעו בחילוץ שני הפועלים שנפלו לפיר המעלית.

שני הפועלים עבדו באתר הבנייה של חברת פרשקובסקי בעיר רמלה. בעקבות המקרה משטרת ישראל פתחה בחקירה. בכך עולה ל־19 מספר ההרוגים בישראל מתחילת השנה כתוצאה מתאונות עבודה, ול־11 מתאונות עבודה באתרי בנייה.

בעקבות התאונה, ד"ר הדס תגרי, מנהלת 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה' הפצירה בממשלה לקדם רפורמות בנושאי בטיחות בעבודה כדי למנוע הישנות של מקרים דומים, לדבריה: "התאונה המחרידה היום מביאה ל-19 את מספר ההרוגים בתאונות עבודה מתחילת השנה, מהם 10 באתרי הבנייה, וממשיכה מגמה של עלייה תלולה בחודשים האחרונים במספר תאונות העבודה הקטלניות בכלל ואלה שבענף הבנייה בפרט ההרוגים בתאונות עבודה בכלל ובענף הבנייה בפרט, וזאת נוכח ירידה בהיקף פעולות האכיפה שביצע מנהל הבטיחות בשנה החולפת.

ד"ר הדס תגרי, מנהלת 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה' (אוד מרקוביץ')

בחודשיים האחרונים פנינו פעמיים לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי וסגנה יאיר גולן, נוכח עלייה תלולה זו, וביקשנו במכתבים מפורטים, פעם נוספת, לזרז צעדים חיוניים עליהם הצבענו זה מכבר, הנדרשים להגברת בטיחותם המעורערת של העובדים ובראשם התקנת התקנות להרחבת האחריות לבטיחות באתרי בנייה המתמהמהות זה זמן רב, הקמת רשות לאומית לבטיחות עובדים, הגברת פעולות האכיפה, והרחבת סמכותם של מפקחי הבטיחות לסגור לפרקי זמן ממושכים אתרים של חברות החוזרות ומבצעות הפרות בטיחות.

ברם, פניותינו אלה לא זכו למענה כלשהו. גם בדיון דחוף שהתקיים בנושא בוועדת הכנסת לבטיחות בעבודה, בתחילת החודש, משרד הכלכלה לא טרח להציג נתונים או תוכנית עבודה לקידום פתרונות, תוך הפגנת אדישות מקפיאת דם לתאונות העבודה ההורגות בעובדים וזלזול מופגן בציבור ובארגונים הפועלים למגרן".

מחברת פרשקובסקי נמסר: "חברת פרשקובסקי מרכינה ראש על מותו הטראגי של העובד. נסיבות האירוע נבדקות על ידי הגורמים הרלוונטיים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פרשקובסקירמלההדס תגריאסון באתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...