באיזו עיר הדירות יקרות יותר, הרצליה או רעננה? השמאי ישראל יעקב מציג את הפרטים

השמאי ישראל יעקב בדק את הבדלי המחירים בין ערים סמוכות, כמו רמת גן-תל אביב, ראש העין-פתח תקווה, אשדוד-אשקלון ועוד. היכן הפערים הכי קטנים והיכן החיסכון הכי גדול?

שיתוף הכתבה
שמאי המקרקעין ישראל יעקב (איגור פינקלשטיין)שמאי המקרקעין ישראל יעקב (איגור פינקלשטיין)

מחירי הדירות במגמת עלייה מתמדת, הביקושים לדירות שוברים שיאים, וגם כמות העסקאות מזנקת מחודש לחודש ומרבעון לרבעון. כך לדברי הכלכלנית של האוצר. כמו כן הגידול בעסקאות בשוק החופשי הסתכם בזינוק של 22% והקיף את כלל האזורים בארץ.

"משפחות צעירות שמתחילות לחפש דירה יעדיפו בדרך כלל להתגורר סמוך ככל הניתן למקום מגוריהן הנוכחי או לעיר הולדתם", מסביר השמאי ישראל יעקב, "בין היתר משום שהם כבר מכירים את השירותים הקהילתיים שמספקת הרשות המקומית ואת דרכי הגישה לסביבת מגוריהם, את בתי הספר, מרכזי הבילוי והפנאי ועוד. אלא שלעיתים הם לא יודעים שהם יכולים להוזיל את העלויות באופן משמעותי - אם רק ירחיבו במעט את מעגל החיפוש".

בדיקה שמאית מקיפה שערך ישראל יעקב מצאה כי קיימים פערים של מאות אלפי שקלים ועד יותר ממיליון שקל במחירי דירות 4 חדרים חדשות בין ערים הסמוכות זו לזו במרחק של עד 10 קילומטרים בלבד. הבדיקה מתבססת על נתוני הלמ"ס ורשות המסים שעובדו על-ידי ישראל יעקב. במסגרת הבדיקה נבחנו עשרות פרויקטים בערים באזור המרכז, השרון, השפלה ודרום הארץ: תל אביב-רמת גן, רעננה-הרצליה, קריית אונו-יהוד מונוסון, ראש העין-פתח תקווה, יבנה-רחובות, חיפה-טירת הכרמל, אשדוד-אשקלון, ובאר יעקב-ראשון לציון.

יעקב  מוסיף כי "דווקא הקורונה ומודל העבודה ההיברידית גרם לזוגות צעירים לעשות חשיבה מחודשת. עם זאת, זה השפיע דווקא על זוגות שרצו לעבור לצמוד קרקע בפריפרייה ופחות לזוגות צעירים שבמרחק קצר יכולים להוזיל את דירתם".

רמת גן  - מיליוני שקלים פחות מתל אביב

כך למשל, הערים רמת גן ותל אביב גובלות זו בזו, ודירות דומות בפרויקטים בעלי סטנדרט זהה הרחוקות כ-1-2 קילומטר זו מזו נמכרות בפערי מחיר של יותר ממיליון שקל בממוצע. ברמת גן המחיר עומד על כ-2.510 מיליון שקל בממוצע ובת"א על 3.870 מיליון – 1.36 מיליון שקל הבדל. "זה כמובן הגיוני שהפער הגדול ביותר יהיה בין תל אביב לערים השכנות לה. בפועל הפער גדול אף יותר, מכיוון שהמחירים בתל אביב כוללים גם דירות בדרום העיר ובאזורים שפחות מיועדים למשפחות".

רעננה-הרצליה: הבדלים של 150 אלף שקל במחיר גבוהה יותר ברעננה

פערי המחיר בשתי הערים הסמוכות רעננה והרצליה מסתכמים ב-150 אלף שקל בממוצע: בפרויקטים שנבדקו המחיר הממוצע ברעננה עמד על כ-2.8 מיליון שקל, ובהרצליה המחיר הממוצע עמד על כ-2.650 מיליון שקל.

רחובות כ-630 אלף שקל יותר לעומת יבנה

בין המחירים בערים רחובות ויבנה קיים פער של כ-630 אלף שקל: ברחובות המחיר עומד על 2.550 מיליון שקל בממוצע, וביבנה על 1.920 מיליון שקל.

יעקב מוסיף כי "בשנים האחרונות השכונות הירוקות ביבנה הפכו למגנט למשפחות צעירות ואנחנו רואים את זה במחירי הדירות. עם זאת עדיין יש הזדמנות לרכוש דירה במחירים אטרקטיביים ביחס למרכז כמובן ובוודאי ביחס לרחובות השכנה".

פתח תקווה – 500 אלף שקל יותר מראש העין

עוד נבדקו הערים ראש העין ופ"ת – נמצאו פערי מחיר של 500 אלף שקל. בפ"ת המחיר הממוצע עמד על 1.9 מיליון שקל ובראש העין 1.4 מיליון שקל. לדברי ישראל יעקב "במסגרת הסכמי הגג הייתה הצפה של דירות בראש העין דבר שמיתן מאוד את עליות המחירים שם. ישנם אזורים בפסגת אפק בהם המחירים אפילו נמוכים יותר".

קריית אונו-יהוד מונוסון: פער של כחצי מיליון שקל יותר לקריית אונו

בקריית אונו המחיר הממוצע עמד על 2.490 מיליון שקל, כ-460 אלף שקל יותר מהמחיר ביהוד מונוסון הסמוכה שמחיר דירה ממוצעת בה עמד על 2.03 מיליון שקל.

ראשון לציון יקרה בכ-340 אלף שקל מבאר יעקב

בבדיקת המחירים בערים ראשון לציון ובאר יעקב הסמוכות נמצאו פערי מחיר של כ-340 אלף שקל. המחיר הממוצע בראשון לציון עמד על 1.960 מיליון שקל, בעוד שהמחיר בבאר יעקב עמד על 1.620 מיליון שקל בממוצע.

חיפה-טירת כרמל: פער של 240 אלף שקל יותר בחיפה

בין חיפה לטירת הכרמל נמצאו פערי מחיר של 240 אלף שקל: בחיפה המחיר הממוצע של דירה הוא 1.630 מיליון שקל ובטירת הכרמל 1.390 מיליון שקל בממוצע.

אשדוד-אשקלון: הבדל של כ-170 אלף שקל במחיר גבוהה יותר באשדוד

אשדוד ואשקלון הן שתי הערים הדרומיות ביותר שנבדקו, ופערי המחיר בשתיהן גבוהים בהרבה מהמרחק הגיאוגרפי ביניהן. באשדוד המחיר הממוצע עמד על 1.650 מיליון שקל, ובאשקלון על 1.480 מיליון שקל – פער של 170 אלף שקל. "הפער במחירים בין אשקלון לאשדוד הוא פער זמני בלבד. המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים בעיר מסוימת הוא למעשה נגזרת של ההיצע באותה עיר".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםשמאות מקרקעיןמחירי דירות בישראללמ"סישראל יעקבבדיקה שמאית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...