שרת הפנים איילת שקד בכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן: "להערכתי התמ"א תוארך מחר"

על השונות בין הרשויות המקומיות בקידום התחדשות עירונית: "יש ראשי ערים, כמו ראש עיריית ירושלים, שנותנים היתרים מהירים ובאמת עובדים נהדר ויש ערים שפחות" • על הבנייה בנגב: "מה שמשווקים בערים נחטף. אפשר לחזק את הערים האלה עם יישובים חדשים סביבן, בנגב משתלטים על כל קרקע פנויה"

שיתוף הכתבה
איילת שקד כנס פסגת ההתחדשות העירונית (שי שבירו)איילת שקד כנס פסגת ההתחדשות העירונית (שי שבירו)

שרת הפנים איילת שקד העריכה היום בכנס פסגות התחדשות העירונית כי התמ"א תוארך מחר. "המטרה שלנו היא להשמיש את חלופת שקד לתמ"א 38. החקיקה תעבור במאי בכנסת, במהלך יוני-יולי נסיים את עבודת המיסוי והתקנות ובמקביל מחר אני מקווה שהמועצה תאריך את תמ"א 38 , וככה במשך שנה היזמים יוכלו לבחור באיזה מסלול הם מעדיפים, אבל היא תוארך לשנה בלבד".

מנחה הכנס איש חדשות 12 דני קושמרו שאל את שקד על הזמן הארוך שלוקח להוציא היתרי בנייה. שקד אמרה כי "אני מעריצה את היזמים והקבלנים שמתעסקים עם זה, זה פשוט נורא" והוסיפה כי "ראשי ועדות התכנון מתחלפים השנה, יש ועדה חדשה מול מחוזית בתל אביב, בשבועות הקרובים נבחר במרכז ובירושלים, אני מגדילה את כמות הוועדות המחוזיות ומקימה מרכז בדרום כדי להקל על העומס. אנחנו גם מתחילים פיילוט של הפרטת מכוני רישוי, ראינו שזה עובד מאוד יפה במיאמי. אמנם משלמים עוד 2000 דולר אבל מקבלים שירות הרבה יותר מהיר וטוב. עוברים לרישוי עצמי ועושים מה שאפשר כדי להקל בבירוקרטיה. זה דברים שלוקח שנתיים-שלוש לראות תוצאות".

על הפער בין רשויות שמקדמות התחדשות עירונית לאחרות, אמרה שקד "יש ראשי ערים, כמו ראש עיריית ירושלים, שנותנים היתרים מהירים ובאמת עובדים נהדר ויש ערים שפחות. יש מעט ראשי ערים עוינים לתמ"א 38, הם במרכז, ב2-3 ערים. יש ראשי ערים פחות חובבי בנייה והתחדשות עירונית. כולם יודעים מי הם, והיזמים פה חווים את זה על בשרם. רוב ראשי הערים משתפים פעולה ורוצים לבנות. אני היום מסיימת קרבות קשים בין מועצות אזוריות לערים בדרום, שהערים רוצות עוד שטח כדי להתפתח ולבנות. המועצות האזוריות לא רוצות לוותר על השטחים. כל השיווקים נחטפים".

שקד קראה ליזמים לבצע התחדשות עירונית בפריפריה. לדבריה, "אפשר להרוויח גם בפריפריה, אמנם פחות אבל מרוויחים ועושים ציונות. ראשי הערים ישתפו פעולה ויתנו כל מה שצריך ואנחנו נעזור איפה שצריך".

קושמרו שאל על בניית עשרה יישובים חדשים בנגב ושקד אמרה – "זה כבר הפך ל-15. החרגנו את הנגב בנושא יישובים חדשים, לא חושבת שצריך להקים יישובים חדשים במרכז אבל הנגב שונה. כל השיווקים מצליחים, בדימונה שיווקנו שנה שעברה 3000 יחידות והן נחטפו, כל מה שמשווקים בערים נחטף. אפשר לחזק את הערים האלה עם יישובים חדשים סביבן. בנגב כל קרקע פנויה משתלטים עליה, אנחנו רוצים לחזק את ההתיישבות היהודית בנגב ולהמשיך בעבודה שבן גוריון התחיל".

קושמרו שאל את שקד על השבועות האחרונים שהיו רוויי פיגועים ומה עמדתה על הביקורת שלפיה הממשלה לא יכולה לפעול בשל ההרכב שלה. על כך שקד אמרה כי "זה שקר מוחלט כי אין אף פעילות או פעולה שרוצים ולא יכולים לעשות. חברי הכנסת הערבים וראשי הערים הערבים דוחפים את המשטרה - צאו לאסוף את הנשק הבלתי חוקי מהבתים. אנחנו עושים כל מה שצריך ונעשה כל מה שצריך".

שקד הוסיפה בסיום דבריה כי "אנחנו עובדים להביא פועלי בניין סינים ואנחנו במגעים. כבר סגרנו על אלף ובמו"מ על עשרת אלפים. מקווה שנצליח להביא לפחות 10,000 פועלים סינים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדתמ"א 38חלופת שקד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...