עו"ד זיו כספי: "אפשר לבצע התחדשות עירונית גם בתוספת יחידות דיור קטנה יותר"

"בעיריית ת"א הציגו מודל חדש וחדשני שלפיו כדי לא להגדיל את כמות היח"ד, הבניין הישן יישאר ויעבור לידי היזם אשר יבצע בו עיבוי וישפץ אותו וימכור את הדירות. זה מודל מעניין מאוד"

שיתוף הכתבה
זיו כספי, מייסד ושותף במשרד עורכי הדין גינדי כספי ושות' (שי שבירו)זיו כספי, מייסד ושותף במשרד עורכי הדין גינדי כספי ושות' (שי שבירו)

אתמול, באירוע פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן שנערך בתל אביב, התקיימו שני פאנלים שעסקו בהתחדשות עירונית בירושלים ובתל אביב, בהנחיית עו"ד זיו כספי, מייסד ושותף במשרד עורכי הדין גינדי כספי ושות '.

לדברי עו"ד כספי, "גם לאחר 20 שנה של התחדשות עירונית בישראל, חלק מהדברים לא עובדים כמו שצריך. חלק ניכר מהפרויקטים מקודמים זמן רב אך נוכח שינויי רגולציה ומדיניות נדרשות התאמות. יש להוביל להתחדשות עירונית ללא תלות ברשות מקרקעי ישראל. אנו רואים שרעיון הקרקע המשלימה שבידי המדינה לא יצא לפועל עד היום ולדעתי גם לא ייצא אל הפועל, ולכן כל רשות רצינית שרוצה לעודד התחדשות עירונית בתחומה צריכה לתרום זמנית שטחים חומים או ירוקים, לבצע הצרחה תוך שמירה על סך השטחים, ולאפשר לפרויקטים לצאת לדרך. לחילופין נכון להישען על קרקעות פנויות בתב"עות סמוכות  בהן יוקצו שטחים להתחדשות עירונית תוך יצירת קווים כחולים שישלימו את זה".

רעיון מענין שעלה בפאנל בעניין בתל אביב, ניסה להקטין העמסה של יחידות דיור רבות על תשתיות קיימות. זאת, באמצעות הקטנה של היקפי יחידות הדיור בפרויקטים ואת גודל הדירות כדי שלא יהיה צריך להוסיף על התשתיות הקיימות. לדברי עו"ד כספי, "בעיריית ת"א הציגו מודל חדש וחדשני שלפיו כדי לא להגדיל את כמות היח"ד, הבניין הישן יישאר ויעבור לידי היזם אשר יבצע בו עיבוי וישפץ אותו וימכור את הדירות. זה מודל מעניין מאוד שמאפשר ביצוע התחדשות עירונית גם אם בתוספת יחידות דיור קטנה יותר, אך הוא חייב לעבור רגולציה מתאימה לרבות בתחום המיסוי. בעירייה הכריזו על פטור מהיטלי השבחה בחלק גדול של הפרויקטים וזה ידחוף את תחום ההתחדשות כולו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית תל אביבזיו כספיפסגת ההתחדשות העירוניתגינדי כספי ושת'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...