לרגל 100 שנה לעפולה: אושרה להפקדה תוכנית מתאר לעיר שתוסיף לה 63 אלף יח"ד

התוכנית נוגעת לשלושה מוקדים: המרכז הוותיק יקודם על ידי תוכניות להתחדשות עירונית ושימור; רחוב רבין יהפוך ללב המרכז העירוני החדש, עם מגדלי מגורים בני 20 קומות; החלק הצפוני יכלול תוכניות לפיתוח אזור התעשייה המתחדש של העיר

שיתוף הכתבה
100 שנה לעפולה על רקע תוכנית המתאר החדשה100 שנה לעפולה על רקע תוכנית המתאר החדשה

במלאות 100 שנים לעיר אישרה היום הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות אוֺרי אילן, להפקדה תוכנית מתאר כוללנית לעיר עפולה.

התוכנית, ביוזמת האגף לתכנון מרחבי במינהל התכנון ועיריית עפולה, כוללת תוספת של 63 אלף יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 200 אלף תושבים - ומטרתה להפוך את עפולה לעיר מרכזית גדולה במחוז הצפון. התוכנית מאפשרת בנייה מתוקף תוכניות קודמות, ללא הרחבת העיר, תוך שמירה על השטחים הפתוחים, לדברי ועדת התכנון.

התחדשות בשלושה מוקדים

התוכנת נוגעת לשלושה מוקדים. הראשון שבהם הוא המרכז הוותיק של העיר. זה יקודם על ידי תוכניות להתחדשות עירונית ושימור, שיפתחו את המרכז הוותיק לאזור עירוני שוקק.

המוקד השני הוא פיתוח מרכז עירוני חדש ברחוב רבין. הרחוב, שהיום משמש כביש ראשי, ולחיבור בין עפולה לעפולה עלית וגבעת המורה, יהפוך ללב המרכז העירוני החדש, עם מגדלי מגורים בני 20 קומות. המתחם כולל פארק מקורה רחב היקף של כ-60 דונם, מעל מסילות רכבת העמק העוברת במתחם.

במקביל לתכנית הכוללנית מקודמות בלשכת התכנון המחוזית מספר תכניות מפורטות גדולות המממשות את עקרונותיה ויעדיה של התכנית הכוללנית"

והמוקד השלישי הוא החלק הצפוני של העיר, שיכלול תוכניות לפיתוח אזור התעשייה המתחדש של העיר, האזור הציבורי העירוני,  פיתוח  תעסוקה וחינוך סביב בית החולים "העמק" ופיתוח מרכז כפר הילדים ההיסטורי.

כפר הילדים יעבור שימור והתחדשות למבנים ההיסטוריים, ויאפשר הקמה של מרכז חינוכי, שילמד על המבנים ומשמעותם ההיסטורית.

התוכנית תכלול גם מערכת הסעת המונים (רכבת או מטרו) על רחוב רבין, שישמשו לתחבורה מחוץ ולתוך העיר. כמו כן, שלושת המרכזים החדשים בתוכנית יקושרו על ידי ארבע השדרות העירוניות הראשיות - רבין, הבונים, ירושלים וחטיבה 9, שבהן תהיה תחבורה ציבורית שתשרת את כלל תושבי העיר.

לדברי מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ: "הוועדה המחוזית רואה כיעד מרכזי את תכנונה של עפולה כעיר המצטיינת במרחב עירוני איכותי ומגוון, מובילה תהליכי התחדשות וציפוף, מושתתת על מערכות תחבורה ציבורית משולבות, בירת העמק השומרת ומפתחת את איכויות הסביבה והנוף. במקביל לתכנית הכוללנית מקודמות בלשכת התכנון המחוזית מספר תכניות מפורטות גדולות המממשות את עקרונותיה ויעדיה של התכנית הכוללנית".

יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אוֺרי אילן, הוסיף: "תוכנית המתאר הכוללנית לעפולה מגלמת ומיישמת את החזון לפיתוחן של ערי הצפון כמרכזים עירוניים שוקקים, המספקים איכות חיים, פרנסה ותרבות לתושביהן, ושומרות סביבן על הנוף הטבעי והחקלאי שכה מייחד את מחוז הצפון".

התוכנית נערכה על ידי יאיר אביגדור ממשרד מנעד אדריכלים ומתכננים.

בנובמבר בשנה שעברה הופקדה בתנאים על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון גם תוכנית המתאר לרובע המגורים החדש שיוקם בצפון העיר, בשטח שממערב לשדרות רבין וממזרח למושב בלפוריה. מדובר בתוכנית ששטחה כ-1,550 דונם, המציעה הקמת שכונת מגורים שכוללת כ-5,670 יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית מתאראורי אילןדקלה עדי פרץהוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפוןעפולה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...