גזית גלוב צפויה לשנות את שמה על רקע שתי עסקאות גדולות בפלורידה ובפינלנד

גזית Horizons תהיה שותפה בפרויקט להשכרה בפלורידה של מגורי יוקרה בהשקעה של 175 מיליון שקל; החברה הבת סיטיקון פתחה החודש פרויקט עירוב שימושים באזור הלסינקי ששוויו מוערך ב- 430 מיליון יורו

שיתוף הכתבה

גזית גלוב משנה את שמה על רקע שתי עסקאות גדולות. באסיפה שתיערך בחמישי הקרוב ידונו בדירקטוריון בין היתר בשינוי שם החברה לג'י סיטי בע"מ ולכל שם דומה אחר שיאושר על ידי רשם החברות. נראה שהסיבה לשינוי השם היא הצמיחה בעסקאות בשוק הבינלאומי. היום הודיעה החברה על שתי עסקאות גדולות בפלורידה והלסינקי פינלנד.

גזית גלוב הודיעה היום כי גזית Horizons, חברה בת בשליטה מלאה הפועלת בארה"ב, תקים עם American Land Ventures (ALV), פרויקט מגורי יוקרה להשכרה בדאון טאון של תמפה ביי, פלורידה. ההשקעה הצפויה הכוללת בפרויקט היא 175 מיליון דולר.

הפרויקט בשם AER Tampa יכלול 334 דירות בבניין בן 31 קומות הממוקם על שפת הנהר, ברובע האומנים של העיר מול היכל התרבות ובצמוד למוזיאון האומנות של טמפה. ALV הקימה לאורך השנים יותר מ-10,000 יחידות דיור בפלורידה והיא מחזיקה בקרקע לבניית הפרויקט זה כמה שנים. גזית תחזיק ב- 94% בשותפות ועם השלמתו הפרויקט יכלול גם כ-1,300 מ"ר של שטחי מסחר ויותר מ-450 חניות.

בניית הפרויקט צפויה להתחיל החודש ולהימשך כשנתיים. הפרויקט ממוקם ב- Opportunity Zone, אזור הזכאי להטבות מס אם הנכס הנבנה יוחזק על-ידי החברה לתקופה של עשר שנים או יותר.

מוקדם יותר החודש הודיעה החברה על פרויקט Brickell Gateway הכולל 504 דירות במיאמי וביוני 2021 רכשה החברה פרויקט דיור נוסף, בניין מייזון הכולל 262 יחידות דיור להשכרה. בסך הכל מעריכה החברה כי עם השלמת שני הפרויקטים הנמצאים בבנייה ובהליך רישוי לקראת בנייה יעמוד התיק שלה למגורים בפלורידה, שיכלול כ- 1,100 דירות, על שווי של כ- 740 מיליון דולר ובהשקעה של כ- 510 מיליון דולר.

לדברי חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב : "ההשקעה שלנו עם ALV בטמפה ביי מהווה צעד משמעותי בפיתוח פעילות המגורים שלנו בכלל, ובפלורידה בפרט. טמפה ביי נהנית בשנים האחרונות מצמיחה חזקה, שיוצרת מקומות עבודה ועלייה בשכר הדירה בקצב גבוה ממרבית השווקים האחרים בארה"ב. הודות לשיתוף הפעולה עם אחד היזמים המובילים באזור, אנו נהנה מנכס איכותי לטווח ארוך, במיקום מעולה, תוך הרחבת הפעילות שלנו לאחת הערים הצומחות ביותר בארה"ב. אנו מאמינים כי הפרויקט החדש, בדומה לפרויקט שעליו הודענו לאחרונה בבריקל, מיאמי, יהפוך אותנו לשחקן משמעותי בתחום המגורים בפלורידה ויניב לנו תשואות גבוהות יותר מהמקובלות בשוק, גם הודות להטבות המס".

מרכז מסחרי בהלסינקי בשווי 430 מיליון יורו

נוסף על כך סיטיקון, החברה הבת של גזית גלוב הפועלת במדינות הנורדיות, פתחה החודש את פרויקט עירוב השימושים  LIPPULAIVA    בהלסינקי, פינלנד. שוויו מוערך ב- 430 מיליון יורו.

במקום מרכז מסחרי כולל שטח להשכרה של כ-44 אלף מ"ר מעל תחנת מטרו חדשה, שנפתח עם שיעור תפוסה של כ-90% והוא כולל מגוון רחב של שירותים, בין היתר שלושה סופרמרקטים גדולים ומתחם מזון ייחודי הכולל כ-20 בתי קפה ומסעדות מקומיות ובינלאומיות, כמו גם ספרייה עירונית ששטחה כ-2,900 מ"ר. בתוך הנכס נבנתה תחנת מטרו שתחל לפעול בשנת 2023. הפרויקט זכה לדירוג "זהב" בכל נושא הקיימות והוא מייצר את כל האנרגיה הדרושה להפעלתו ממקור "ירוק" גיאותרמי. בצמוד למרכז המסחרי מוקמים שמונה בנייני מגורים חדשים שיכללו כ-560 יחידות דיור, מתוכן יהיו בבעלות סיטיקון כ-400 יחידות דיור שאותן היא מתכוונת להשכיר.

בהתייחסו לפרויקט החדש בהלסינקי אמר כצמן: "פרויקט LIPPULAIVA ממחיש את האסטרטגיה שלנו לניצול זכויות הבנייה מעל ובגין הנכסים שלנו. הרסנו את המרכז המסחרי הישן שהיה בבעלותנו ובנינו מרכז מסחרי חדש וגדול כפליים מעל תחנת מטרו חדשה וכן קיבלנו מהעירייה אישור הגדלת זכויות לבניית שמונה בנייני מגורים כ-560 יחידות. זו דוגמא קלאסית לעירוב שימושים וייצור זכויות בנייה נוספות על ובגין נכסינו - אסטרטגיה אותה אנו מובילים בכל הטריטוריות בקבוצה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובחיים כצמןפלורידהג'יי סיטיפינלנד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...