שתי תוכניות במתחם התחנה בירושלים יוצאות לדרך

התוכנית במתחם ב' כוללת הקמת חמישה מבנים בגובה 10-5 קומות, שבהן 240 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור כ-50 יוקצו עבור דירות קטנות; התוכנית במתחם ג' כוללת הקמת שלושה מבנים בגובה 10-5 קומות שבהן 270 יחידות דיור. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 70 חדרי מלון ו-3,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם התחנה בירושלים (רוזנפלד ארנס אדריכלים)הדמיית מתחם התחנה בירושלים (רוזנפלד ארנס אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה, שירה תלמי-באבאי, הודיעה כי החליטה אתמול (שני, 11.4.22) לאשר שתי תוכניות במתחם תחנת הרכבת ההיסטורית - "מתחם התחנה".  התוכנית אושרה לאחר דיון בתשע התנגדויות בינואר השנה ובהמשך להכרזה על קידומן של שלוש התוכניות במתחם.

מתחם ב': 20 דונם עם 240 יח"ד ו- 14,150 מ"ר לשטחי תעסוקה או מלונאות

התוכנית הראשונה  שאושרה היא "מתחם ב" שבשטח של 20 דונם, והיא כוללת הקמת חמישה מבנים בגובה 10-5 קומות, שבהן 240 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור כ-50 יוקצו עבור דירות קטנות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 14,150 מ"ר עבור שטחי תעסוקה או מלונאות, ו-2,500 מ"ר למסחר. כמו כן, התוכנית מקצה שטח לטובת הקמת בית ספר בשטח של כ-3 דונם ושטחים פתוחים. בתחום התוכנית מצוי מבנה לשימור אשר מיועד לשימוש למסעדה. התוכנית מהווה בחלקה פיתוח המשכי למתחם המדיה של חברת JVP בבעלות אראל מרגלית.

התוכנית היא ביוזמת חברת JVP, ונערכה על ידי משרד רוזנפלד ארנס אדריכלים.

13.1 דונם במתחם ג' עם 207 יח"ד ו-70 חדרי מלון

כמו כן, אושרה תוכנית נוספת "מתחם ג" על שטח של כ-13.1 דונם. התוכנית מציעה הקמת שלושה מבנים בגובה 10-5 קומות בהם 270 יחידות דיור. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 70 חדרי מלון ו-3,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר בחזיתות מסחריות לאורך הרחובות, ושטח ציבור פתוח בהיקף של 2.3 דונם.

התוכנית היא ביוזמת "רכבת במושבה", ונערכה על ידי משרד גוטמן-אסיף אדריכלים.

לדברי מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי: "שתי התוכניות מהוות מימוש הלכה למעשה של תוכנית האב שאומצה לא מכבר על ידי הוועדה המחוזית. התוכניות עתידות ליצור מרכז משמעותי בעיר של תרבות תוססת, מסחר, תעסוקה ומגורים, הנסמך על מרחב ציבורי איכותי המוכוון להולכי רגל ומשורת על ידי תחבורה ציבורית יעילה. מתחם התחנה יהווה דוגמה למרקם עירוני אינטנסיבי המספק איכות חיים לתושבים בו, כמו גם מוקד עניין משמעותי לאזור ולעיר כולה". 

מתחם "התחנה" הוא  על שטח כולל של כ-75 דונם וממוקם בין השכונות אבו תור, בקעה והמושבה הגרמנית, ובין הרחובות דרך בית לחם ודרך חברון.

המתחם משמש כיום מתחם בילוי ובו מסעדות ושימושי תרבות ופנאי, ועובר בו פארק המסילה. המתחם עתיד לחדש את פניו בשנים הקרובות, בהתאם לתוכנית האב שהוכנה למקום ואומצה על ידי הוועדה בשנת 2021, ואשר קבעה מסגרת לפיתוח מתחם מעורב שימושי מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות, אשר ישמש כמוקד עירוני של פנאי ותיירות. את המתחם ישרתו הרכבת הקלה, קו הרכבל אשר ישמש כגישה לעיר העתיקה ואף תחנה של הרכבת הכבדה, בהמשך של הקו המגיע מתל אביב ועד לאזור התעסוקה מעורב השימושים במלחה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רכבת במושבהירושליםמתחם התחנההוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושליםשירה תלמי-באבאיחברת JVP
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...