מנורה ואיילון ביטוח יקצו לקרן מימון הנדל"ן יסודות כ־250 מיליון שקל

ההלוואה תינתן בחוב המיר למניות; יסודות תהפוך לחברת מימון המתמחה במימון נדל"ן למגורים; כמו כן ההסכם קובע כי הסכומים שאיילון ומנורה יזרימו יחולו ללא אחריות או ערבות הדדית ביניהן, בחלקים שווים

שיתוף הכתבה
משמאל לימין: תמיר הרשקוביץ, סמנכ"ל, מנהל אגף השקעות באיילון ביטוח; מיכל מגידו, מנהלת מחלקת ערבויות מכר, איילון ביטוח; שרון רייך, מנכ"ל איילון ביטוח; דוד ברוך, יו"ר ושותף, יסודות; אסתי פרידמן, שותפה מנהלת, יסודות; יעקב סיסו, שותף מנהל, יסודות; עדי פארי הרפז, מנכ"לית, יסודותמשמאל לימין: תמיר הרשקוביץ, סמנכ"ל, מנהל אגף השקעות באיילון ביטוח; מיכל מגידו, מנהלת מחלקת ערבויות מכר, איילון ביטוח; שרון רייך, מנכ"ל איילון ביטוח; דוד ברוך, יו"ר ושותף, יסודות; אסתי פרידמן, שותפה מנהלת, יסודות; יעקב סיסו, שותף מנהל, יסודות; עדי פארי הרפז, מנכ"לית, יסודות

מנורה מבטחים ביטוח ואיילון ביטוח חתמו אתמול (ג') על הסכם עם מייסדי קרן יסודות , קרן למימון בנייה. בהתאם להסכם יעמידו החברות הלוואה בהיקף של עד 250 מיליון שקל, המיר למניות, לחברת מימון שתוקם לצד הקרנות הקיימות. הערבויות ופוליסות חוק המכר בפרויקטים, שילוו על ידי יסודות, יונפקו בעזרת מנורה ואיילון מכספי החשבון העצמי (נוסטרו).

עוד ההסכם קובע כי הסכומים שאיילון ומנורה יזרימו יחולו ללא אחריות או ערבות הדדית ביניהן, בחלקים שווים. נוסף על כך, איילון ומנורה יספקו גם ערבויות ופוליסות חוק מכר כחלק מהליווי של הפרויקטים לבנייה. בחברות מעריכים  כי המעבר לפעילות במתכונת של חברת מימון יאפשר ליסודות להתמנף באמצעות מימון בנקאי בכיר וכי המינוף ייצור ליסודות תשואה גבוהה.

קרן יסודות הוקמה בסוף שנת 2012 ביוזמתם של שלושה בנקאים לשעבר  – אסתי פרידמן, יעקב סיסו ודוד ברוך – כקרן המתמחה במתן ליווי פיננסי לבנייה למגורים, ובין היתר לתמ"א 38. הקרן פועלת בשיתוף חברות הביטוח ומעמידה ליזמים שירותי מימון במתכונת ליווי בנקאי הכולל סל השירותים כולל  חוב בכיר, השלמת הון, פוליסות  חוק מכר וערבויות אחרות. הקרן השלימה לאורך שנות פעילותה חמישה סבבי גיוס בהיקף של חמישה מיליארד שקלים וליוותה למעלה מ-300 פרויקטים בדגש על התמחות בתחום ההתחדשות העירונית. מעל מאה פרויקטים שלוו על ידי הקרן, הושלמו בהצלחה.

ההסכם קובע כי אחת מחברות הביטוח, על פי שיקול דעתה הבלעדי, יכולה להורות על המרת האשראי שהועמד על ידיה, כולו או חלקו, בין אם נוצל ובין אם לא, למניות רגילות של יסודות. מדיווחי איילון לבורסה עולה גם כי בכוונת יסודות לקבל מימון בכיר מבנקים בישראל באופן שהאשראי יובטח בשעבודים מדרגה שניה.

החיבור של איילון לשוק הנדל"ן ומימון הנדל"ן טבעי וארוך שנים. איילון שואפת ליזום עסקאות חדשות מתוך הכרה בהשאת הרווחים הגבוהה שהתחום מביא עמו, וההשקעה ביסודות מבטאת את השאיפה הזאת היטב. אני מברך את מייסדי יסודות וזוהי רק סנונית ראשונה בדרך לעסקאות הבאות"

לדברי יו"ר יסודות, מר דוד ברוך, "שיתוף הפעולה עם שני גופים מוסדיים מיומנים בתחום הנדל"ן יאפשר לחברה לתת מענה רחב ומשופר ליזמים המבקשים לגוון את מקורות המימון שלהם באמצעות מימון חוץ בנקאי".

יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, הוסיף: "עסקה זו הנה חלק מהגדלת פעילות החברה בתחום ערבויות חוק מכר, תחום שאנו מאמינים שיביא ערך כלכלי רב לחברה וזאת תוך חשיפה לתחום הצומח של נדל"ן למגורים. אנו שמחים לעשות זאת עם שותפים בעלי ניסיון מוכח בתחום".

שרון רייך, מנכ"ל איילון ביטוח: "החיבור של איילון לשוק הנדל"ן ומימון הנדל"ן טבעי וארוך שנים. איילון שואפת ליזום עסקאות חדשות מתוך הכרה בהשאת הרווחים הגבוהה שהתחום מביא עמו, וההשקעה ביסודות מבטאת את השאיפה הזאת היטב. אני מברך את מייסדי יסודות וזוהי רק סנונית ראשונה בדרך לעסקאות הבאות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילון חברה לביטוחדוד ברוךמנורה מבטחיםיסודותיהודה בן אסאייגשרון רייךאיילון ביטוחיעקס סיסואסתי פרידמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...