שרת הפנים הכריעה: צור הדסה תהפוך לרשות מקומית עצמאית

היישוב היה עד היום חלק מתחום השיפוט של המועצה האזורית מטה יהודה • כעת הוא יקבל סטטוס של מועצה עצמאית על מנת שיוכל לצמוח ולהתפתח באופן מיטבי עם צפי להפוך לעיר בעתיד

שיתוף הכתבה

שרת הפנים, איילת שקד חתמה היום על ההחלטה העקרונית להקים רשות מקומית עצמאית בצור הדסה ולהיפרד ממטה יהודה.צור הדסה היא ישוב המונה מעל 10,000 תושבים, עם צפי גידול לכ- 25,000 תושבים ובעתיד מתוכננת להפוך לעיר.

הקמת מועצה מקומית עצמאית תאפשר לישוב לצמוח, להתפתח ולגדול באופן מיטבי, ותאפשר את ניהול הישוב בצורה מסודרת. צו הקמת הישוב ייחתם בעוד כשנה לאחר סיום הליכי הפירוק, סיכום ההיפרדות הנכסית ומתן מענה לסוגיות הכלכליות הן למטה יהודה והן לצור הדסה.

שרת הפנים, איילת שקד: "קיבלתי היום החלטה חשובה ומשמעותית להפוך את צור הדסה למועצה מקומית ועצמאית. בשנה הקרובה משרד הפנים ילווה את צור הדסה ומטה יהודה ויהיה לימינם בכל שידרשו על מנת לבצע את ההפרדה באופן הטוב ביותר ויוודא שלצור הדסה ימצאו מקורות הכנסה מניבים שיאפשרו לה קיום כלכלי עצמאי.

למרות האתגר בהקמת מועצה מקומית חדשה בישראל על כל משמעויותיה, אני בטוחה שזוהי ההחלטה הנכונה שתאפשר את צמיחתה של צור הדסה ותחזק את עוטף ירושלים. החלטה על הקמת מועצה מקומית חדשה לא התקבלה במשרד הפנים כבר 10 שנים, זו ללא ספק החלטה אמיצה אך היא התקבלה בכובד ראש ולאחר עבודת מטה יסודית ושיח עם התושבים".

בחודש דצמבר האחרון פרסמה רשות מקרקעי ישראל מכרז ייזום במתחם 'הזית' בצור הדסה המיועד להקמת 140 יח"ד. גודלו של המתחם כ־12 דונם. המכרז הינו חלק מתוכנית צור הדסה – הר סנסן להרחבת צור הדסה כפרבר עירוני הכולל כ-2,500 יח"ד בשטח כולל של כ־1,878 דונם למגורים, דרכים ושטחים פתוחים.

כמו גם 'תוכנית מתאר צור הדסה' המתפרסת על שטח כולל של כ-3,961 דונם ומטרתה תכנון ויצירת מסגרת התואמת את המשך התפתחות הישוב צור הדסה כישוב פרברי סמי עירוני הסמוך לירושלים, ומענה על צורכי הציבור וצרכים כלכליים וחינוכיים של הישוב עפ"י גודלו המירבי המתוכנן, כולל כ-5,700 יח"ד והוראות לפיתוח בר-קיימא וכן מנגנונים לשמירת אזורי הטבע והיער העוטפים את הישוב. עוד כוללת התוכנית מסחר, מגורים ותעשיה, דרכים, שטחים פתוחים.

נכון למועד הכתבה, טרם פורסמה חוברת מכרז והוא לא נפתח להגשת הצעות. למרות זאת, מועד סגירת המכרז הינו בעוד כחודש.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדמשרד הפניםמועצה אזוריתמטה יהודהצור הדסהרשות מקומית עצמאיתמתחם הזית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...