עסקת בזן יוצאת לדרך: קבוצת חג'ג' חתמה על הסכם מחייב לרכישת מניות החברה לישראל בבזן

קבוצת חג'ג' דיווחה כי חתמה על הסכם לרכישת מניות השליטה של החברה לישראל בחברת בזן, המהוות כ- 16.7% מההון המונפק של החברה. סכום הרכישה יעמוד על כ-555 מיליון שקלים

שיתוף הכתבה
האחים עידו וצחי חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (שי תמיר)האחים עידו וצחי חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (שי תמיר)

קבוצת חג'ג' דיווחה כי חתמה על הסכם לרכישת מניות השליטה של החברה לישראל בחברת בזן, המהוות כ- 16.7% מההון המונפק של החברה. סכום הרכישה יעמוד על כ- 555 מיליון שקלים (לאחר ניכוי הדיבידנד שהוכרז בבזן וטרם אושר סופית). קבוצת פטרוכימיים מחזיקה בבזן בכ-13.5%, ובמידה ופטרוכימיים תפעיל את זכות ההצטרפות, תרכוש קבוצת חג'ג' גם את מניות פטרוכימיים בבזן וסה"כ כ-30%. סכום הרכישה נמוך בכ-25% ממחיר המניה בבורסה נכון להיום.

בזן הינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב בע"מ, ושהינה תשלובת זיקוק ופטרוכימיה העוסקת בזיקוק נפט גולמי, ייצור ומכירת דלקים, פולימרים, חומרים ארומטיים, שמנים וחומרים שעווניים ומחזיקה בזכות חכירה לייצור זיקוק בשטח של כ- 2,140 דונם במפרץ חיפה לעוד כ-80 שנה. בחודש מרץ 2022 קיבלה הממשלה החלטה על הפסקת הפעילות הפטרוכימית במפרץ חיפה וקידום תוכנית לפיתוח המפרץ, הכוללת את פינוי מתקני בזן, בתוך כעשור.

קבוצת חג'ג' עוסקת בנדל"ן למגורים, משרדים ומסחר בעיקר בת"א . כמו כן, פועלת החברה בתחום המלונאות ולאחרונה החליטה להכנס לתחום הדיור המוגן.

מקבוצת חג'ג' נמסר: " אנחנו גאים להצטרף לקבוצת בז״ן, אחת החברות הוותיקות והמשמעותיות במשק הישראלי. בכוונתנו לפעול על פי החלטת הממשלה בדבר עתיד המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה לטובת בעלי המניות, העובדים והשותפים בחברה ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת חג'ג'האחים חג'ג'חיפההחברה לישראלבז"ןקבוצת פטרוכומייםבתי זיקוקעידן עופר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...