לקראת הפקדת התוכנית – המע"ר של נשר קרוב מתמיד

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון תדון בשבוע הקרוב בהפקדת תוכנית המתאר המקומית • התוכנית כוללת 186 יח"ד וכ־10 אלף מ"ר לתעסוקה ולמבני ציבור • התוכנית היא חלק מהמע"ר שהוקצה בתוכנית המתאר הכוללנית של העיר, שנמצא אף הוא בתהליכי אישור לקבלת תוקף

שיתוף הכתבה
העיר נשר ומפרץ חיפה (שאטרסטוק)העיר נשר ומפרץ חיפה (שאטרסטוק)

תוכנית המתאר של נשר מתחילה להתממש עוד בטרם אושרה למתן תוקף. בשבוע הקרוב הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון תדון בהפקדת תוכנית המתאר המקומית למתחם השלום בעיר, לבניית מתחם עירוב שימושים בהיקף של 186 יח"ד ועוד כ־10 אלף מ"ר לתעסוקה ומבני ציבור – התוכנית המאושרת על המתחם מאפשרת 8,930 מ"ר לתעסוקה, התוכנית הנוכחית מבקשת לאשר עוד 620 מ"ר לתעסוקה מעבר לתוכנית הקיימת ו־400 מ"ר לשטחי ציבור.

התוכנית ממוקמת על מגרש בין הרחובות דרך השלום, דרך בר יהודה ורח' פרץ אחד מצמתי הכניסה המרכזיים לעיר נשר. הבינוי המוצע בתוכנית כולל קומת קרקע גבוהה פעילה לאורך כל 3 שלושת החזיתות הקדמיות של המגרש הפונות לרחובות הראשיים המקיפים את המגרש. מעליה קומות משרדים ושטחים ציבוריים מבונים ומעל מגורים בשני מבנים. הקרקעות בתוכנית הן בבעלות המדינה.

התוכנית הנוכחית מותאמת לתוכנית המתאר הכוללנית של העיר נשר שאושרה בתנאים בחודש יולי 2021. התנאים לתוכנית טרם מולאו והתוכנית טרם פורסמה למתן תוקף, אך תוכנית המתאר המקומית מבוססת על היעדים של תוכנית המתאר ומותאמת לשימושים שהוגדרו למתחם זה בתוכנית.

אחת ממטרות תוכנית המתאר הכוללנית היא הקמת מרכז עסקים ראשי (מע"ר) באזור זה. בדברי ההסבר לתוכנית המתאר נכתב כי היעד הוא "חיזוק העירוניות, באמצעות פיתוח מע"ר לאורך הרחובות דרך השלום ודרך בר יהודה כמרחב ציבורי שוקק, רציף ומגוון המוזן ממערכת הסעת המונים וממערכות תנועה א-מוטוריות".

תוכנית המתאר של נשר כוללת תוספת של כ-10,500 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 68,700 תושבים עד שנת 2040. נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של כ-1,318,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, וכן 45,500 מ"ר עבור שטחים לצורכי ציבור. בחלק המערבי של העיר התוכנית מציעה הקמת אזור תעסוקה חדש במקום אתר מחצבה שכבר לא נמצא בשימוש כמה שנים.

העיר נשר הינה חלק ממטרופולין חיפה, ושוכנת במורדות המזרחיים של הכרמל. אוכלוסיית העיר מונה כיום כ-26,000 אלף נפש. נשר הוקמה בשנת 1952 באמצעות איחוד של השכונות תל חנן, בן דור וגבעת נשר, והוכרזה כעיר בשנת 1995. שטח השיפוט שלה עומד על 12,821 דונם, וחלק נכבד ממנו (כ-35%) מוגדר כגן לאומי, "פארק הכרמל". התוכנית נערכה על ידי אדריכלית דורית שפינט ממשרד גורדון אדריכלים ומתכננים.

לעיון בתוכנית המתאר המקומית לחצו כאן

לעיון בתוכנית המתאר של העיר לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נשרתוכנית מתאר כוללניתוועדה מחוזית לתכנון ולבנייה צפוןהפקדת תוכניתמע"ר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...