משה רוזנבלום בפודקאסט 'החזית העירונית': "מי שלא יושב היום וחושב איך ייראה המסחר בעוד שנתיים, יכול כבר למכור את העסק"

משה רוזנבלום מנכ"ל ובעלים של חברת רוזנבלום, התארח בפרק 33 של פודקאסט 'החזית העירונית' ודיבר עם מוטי ויזל על השלכות הקורונה על ענף הקניונים, על התאמת תמהיל הקניונים לאופי האוכלוסייה, ועל עתיד הקניונים בעולם

שיתוף הכתבה
מוטי ויזל ומשה רוזנבלום (מרכז הנדל"ן)מוטי ויזל ומשה רוזנבלום (מרכז הנדל"ן)

יום ראשון הגיע ואיתו פרק נוסף של פודקאסט "החזית העירונית". הפעם אנחנו מגישים לכם את פרק 33, שבו אירח מוטי ויזל (מייסד ומנכ"ל VCELL - פירמת הייעוץ האסטרטגי והמחקר) את  משה רוזנבלום מנכ"ל והבעלים של חברת רוזנבלום להשבחת מסחר וקניונים, השניים דיברו ביניהם על השפעותהקורונה על ענף הקניונים, על התאמת תמהיל החנויות בקניונים לאופי האוכלוסייה ועל עתיד הקניונים בארץ ובעולם", האזינו:

להאזנה בספוטיפיי

להאזנה בגוגל פודקאסטים

להזאנה באפל פודקאסטים

מוטי ויזל: "משה רוזנבלום מנכ"ל ובעלים חברת רוזנבלום להשבחת מסחר וקניונים לשעבר מנכ"ל קניוני עופר ומשנה למנכ"ל מליסרון ועוד. נמצא בתחום המסחר והקניונים משנת 1988. לפני כשנה פרש ממליסרון והקים את החברה העצמאית חברת רוזנבלום".

הקורונה פתרה את השאלות הפתוחות על עתיד הקניונים

משה רוזנבלום: "הקורנה עשתה קצת סדר לענף הקניונים. היא הביאה אותנו מהר לעתיד שכל הזמן דיברו עליו ולא ידעו להגדיר אותו. דבר ראשון, עולם האינטרנט והשאלה כיצד זה משפיע על המסחר, דבר שני, התפתחות עולם הקניונים והשאלה איזה סוגי קניונים ישרדו, הקניונים השכונתיים או העירוניים,  פתאום הקניון השכונתי שלא ספרו אותו בעבר, הפך לקניון העיקרי, בעקבות ההגבלות וגם בעקבות התובנה שעדיף להשאיר את הרכב בבית ולא לצאת לקניון מרוחק עם תנועה ופקקים. הרבה שאלות שהיו בתחום הנדל"ן בענף הקניונים עוד לפני הקורונה, נפתרו בעקבות הקורונה. כעת אנחנו בעולם ברור ומזוקק יותר.

יש את הקניון השכונתי שהפך להיות הקניון הדומיננטי, הקניון הבא הוא הקניון הגדול שיש בו את כל המותגים. הקניון האמצעי הוא הקניון שנפגע הכי הרבה. קניון אמצעי הוא קניון שאין בו את כל המותגים. הלקוח אומר לעצמו אם אני כבר הולך לקניון, אני אלך לקניון שיש בו את הכול ולכן הקניונים מהסוג האמצעי נפגעו יותר מכול.

לסוחרים קרו כמה דברים לא פשוטים, רצף של עליות מחירים במגוון תחומים, חומרי גלם, שרשרת אספקה, לוגיסטיקה והמחסנים, שכר עבודה, דמי ניהול, ארנונה, חשמל, ועוד. ומצד שני המחירים לא יכולים להתייקר כי משווים אותך כל הזמן לחו"ל. באופן הזה הרווחיות נשחקת, וזה עוד לפני שפתחו את השמים שוב לחו"ל. המיליון וחצי ישראלים שירכשו עכשיו בחו"ל בעקבות פתיחת השמים ייפגעו במסחר בישראל יותר ממה שעולם ההזמנות באונליין מחו"ל ייפגעו בסוחרים. למרות זאת, שטחי הקניונים נמצאים בתפוסה מלאה, משום שהסוחרים עוד נמצאים באופוריה מהמכירות הטובות בתקופת הקורונה, אבל להערכתי נראה את השינוי הגדול בעוד חצי שנה עד שנה".   

איך מתאימים את תמהיל החניות לאוכלוסייה הסובבת את הקניון?

"הקניון השכונתי צריך להיות מותאם לצרכים היום יומיים של השכונה העוטפת אותו, להתאים לאופי הסוציו אקונומי של השכונה. לא מספיק לבדוק רק את הרמה הסוציו אקונומי, צריך גם לבדוק מה היקף המשכנתאות בשכונה, לפעמים יש שכונות במצב סוציו אקונומי 7 או 8 אבל ההוצאות של התושבים הולכות על החזרי משכנתאות ולא לקניות.

הקניון הגדול צריך להכיל את כל המותגים הקיימים, כדי שמי שיבוא לקניון יוכל למצוא בו את כל מה שהוא צריך. כמעט שלא בונים היום קניונים גדולים חדשים, יש בודדים כאלה בארץ בשלבי תכנון וביצוע, רוב הקניונים החדשים שנבנים הם קניונים שכונתיים בעירוב שימושים יחד עם מגורים".

הקניונים של העתיד: שירותי השכרה ויד שנייה בקניונים

"בניו יורק יש קניונים שבהם יש חנויות שאפשר לשכור בהן פריטי אופנה. ככה התיירים לא צריכים לבוא עם מזוודות מלאות בבגדים ולהמתין למזוודות בשדה התעופה. חברת מיקסר מציעה בתל אביב שירותי השכרת ציוד לתיקון הבית, המרחב הביתי משתנה בשנים האחרונות ואין היכן לאכסן את הציוד הזה בבית, ולכן חנויות להשכרת ציוד פותרות את הבעיה. עולם החניונים של הקניונים – בשעות הלילה כמעט שאין שימוש בחשמל של הקניון, אפשר לנצל את זה באופן חכם לטעינת רכבים חשמליים בשעות הלילה לאנשים שמתגוררים בקרבת מקום, במקום להשתמש בחשמל הביתי, משום שצריכת החשמל בבתים משותפים אינה מותאמת לכמות החשמל הנדרשת לטעינת רכבים חשמליים רבים בו זמנית – בעולם העתידי שלכולם יהיה רכב חשמלי".

שינוי תמהיל הקניון – בין שנתיים לארבע שנים

"לשנות תמהיל של קניון אורך בין שנתיים לארבע שנים. יש קניונים שחייבים לעשות שינוי גדול בתמהיל כי האוכלוסייה השתנתה, רמת אביב לדוגמה – סביב הקניון הורסים את כל הבתים, בונים מגדלים ומגיעים קהלים חדשים,  ביג מרכזי קניות הולכים לפתוח קניון גדול בפי גלילות עם חניון ענק שישאב הרבה לקוחות מקניון אביב, ויש את הקו הירוק והסגול בשלבי ביצוע שיאפשר לנסוע ברכבת ותוך שבע דקות להגיע לקניון TLV, כלומר, מי שלא יושב היום וחושב איך ייראה המסחר בעוד שנתיים שיהיו רכבות ויפתחו עוד קניונים שיסגור את העסק וימכור אותו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ביג מרכזי קניותמוטי ויזלפודקאסטקניוני עופרהחזית העירוניתמשה רוזנבלוםמלירסוןברת רוזנבלום להשבחת מסחר וקניוניםפודקאסט "החזית העירונית"
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...