אושרה להפקדה: תוכנית מתאר ליישוב ג'וליס שבגליל

התוכנית כוללת תוספת של 3,000 יחידות דיור שייתנו מענה ל- 12,500 תושבים; היא מיועדת לשטח כולל של כ-4,100 דונם; כמו כן התוכנית תרחיב את היישוב ב-600 דונם לאורך כביש 70; ותוקם כניסה נוספת ליישוב, מכיוון דרום-מערב

שיתוף הכתבה
אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון (יח"צ)אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות אוֺרי אילן, החליטה להפקיד תוכנית מתאר כוללנית ליישוב הדרוזי ג'וליס שבגליל.  התוכנית, שביוזמת מינהל התכנון מחוז צפון, כוללת תוספת של 3,000 יחידות דיור שייתנו מענה ל- 12,500 תושבים.

תוכנית המתאר היא לשטח כולל של כ-4,100 דונם. בוועדה המחוזית ציינו כי התוכנית תרחיב את היישוב ב-600 דונם לאורך כביש 70, ובכך היא מצטרפת לתוכניות מפורטות נוספות שאושרו, המפתחות את היישוב ואת שאר היישובים הדרוזיים בגליל. למשל באוקטובר בשנה שעברה אישרה הוותמ"ל שכונה חדשה בג'וליס עם מעל 5000 יח"ד ולראשונה בתים עד חמש קומות שייועדו לחסרי הדיור.

נוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-1,300,000 מ"ר עבור הרחבת אזור התעשייה, הממוקם במערב היישוב, וכן כ-200 דונם עבור מוסדות ציבור, שיוקמו בשכונות הקיימות ובשכונות החדשות.

עוד התוכנית כוללת את שיקום נחל חמרה (יצהר),וכן שטחים פתוחים רבים מסביב ליישוב. השטחים הפתוחים הצמודים לנחלים חמרה ויסף, התוחמים את הישוב מצפון ודרום, יכללו נקודות תצפית ומסלולי הליכה, שיחברו בין פנים היישוב לשטחים הפתוחים. במערב היישוב, צמוד למגרש הכדורגל, התוכנית כוללת הקמת עסקים בהיקף מצומצם. כמו כן  ישומרו המבנים ההיסטוריים של היישוב החשובים לכל בני העדה הדרוזית - קבר השייח' אמין טריף וקובת אלח'רובה.

עוד יוקם כביש טבעתי היקפי, ורחובות ראשיים, שיחברו בין המרכז הוותיק לאזורים המתפתחים, ותוקם כניסה נוספת ליישוב, מכיוון דרום-מערב באמצעות חיבור לצומת קיים.

התוכנית נערכה בשיתוף פעולה של תושבי והנהגת היישוב.

לדברי מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ: "מדובר בבשורה משמעותית ומשנה מציאות עבור הישוב, עם תוכנית שמייצרת בסיס תכנוני רחב, איכותי וארוך טווח. תהליך התכנון הובל על ידי לשכת התכנון צפון, באמצעות צוות תכנון רב-תחומי, בליווי ועדת היגוי בין-משרדית, ובשותפות צמודה עם נציגי הרשות המקומית. זהו חלק ממהלך רחב יותר להשלמת התכנון הכוללני לכלל יישובי החברה הדרוזית במחוז צפון. התוכניות מייצרות כלים לשיפור איכות החיים של התושבים, ליצירת הזדמנויות לפיתוח תוך שמירת נכסי הסביבה והנוף במרחב".

יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אוֺרי אילן, הוסיף: "התוכנית כוללת תשתית תכנונית לעשרות שנים קדימה, המאפשרת, לאלה מבין היישובים שישכילו למצות את הפוטנציאל שבה, שגשוג כלכלי וחברתי. ג'וליס הינו יישוב חשוב בהיותו מושבו של המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מוופאק טריף, שבזכותו משמש כמקום עלייה לרגל לכל תושבי ישראל ולאורחים מכל העולם. ג'וליס הוא מקום של שלום, אחווה וסולידריות ואני חש זכות גדולה להיות שותף בחיזוקו".

התוכנית נערכה על ידי משה כהן - קשת מ.כ ניהול פרויקטים בע"מ, וקולקר וקולקר אפשטיין, אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אורי אילןמינהל התכנוןקולקר אפשטיין אדריכלים בע"מדקלה עדי פרץהוועדה המחוזית צפוןמשה כהןג'וליס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...