ההרוג ה-12 בתאונות בנייה מתחילת השנה: עובד של דניה סיבוס באשקלון

מדובר במפעיל עגורן צריח, בן 69, שנפל מהעגורן כשטיפס לקבינת העגורן באתר "סביוני עיר היין";  זו התאונה הקטלנית השלישית באתרים בביצוע חברת 'דניה סיבוס' בשנה החולפת

שיתוף הכתבה
תאונת הבנייה ה-12 מתחילת השנה (קרדיט : Depositphotos)תאונת הבנייה ה-12 מתחילת השנה (קרדיט : Depositphotos)

הבוקר דווח על ההרוג ה-24 בתאונות עבודה מתחילת השנה, וה-12 בתאונות בנייה. מדובר במפעיל עגורן צריח, בן 69, שנפל מהעגורן כשטיפס לקבינת העגורן באתר "סביוני עיר היין" בייזום ובביצוע חברת ' דניה סיבוס '.  החובשים והפרדמיק קבעו את מותו. למקום הגיעו גם אנשי זק"א.

העגורן נפל מהמנוף ונבלם בקומה העשירית של המבנה, גובה של כ-10 מ' ונהרג במקום; לפי ד"ר הדס תגרי, ממטה למאבק בתאונות בנייה, זו התאונה הקטלנית השלישית באתרים בביצוע חברת ' דניה סיבוס ' בשנה החולפת. כמו כן זו התאונה השנייה בעיר היין: בינואר השנה נהרג עובד זר מסין.

התאונה הקודמת באתרי בנייה של דניה סיבוס הייתה של תושב יטא שנהרג בנפילה מגובה בסלילת מסילה לאורך כביש 431. התאונה לפני כן, אירעה ביולי השנה כשאזרח גיאורגי נפל ממרפסת באתר של גינדי בת"א.

לפני השנה נערך לדניה, שבאתריה הוטלו למעלה מ-40 צווי בטיחות, שימוע אצל רשם הקבלנים במשרד השיכון, אבל הרשם החליט שלא לנקוט  בסנקציות כנגד החברה בגין הפרות הבטיחות באתריה. נוסף על כך, מדווחים במטה המאבק בתאונות בנייה על כך שמספר ההרוגים באתרי הבנייה מתחילת שנה זו גבוה ב-50% ממספרם בפרק הזמן המקביל בשנה שעברה, ובכלל תאונות העבודה חלה עלייה של 33%.

פאראמדיק מד"א רועי פולק סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו בקומה העשירית סמוך לסולם המנוף גבר כבן 68 מחוסר הכרה עם חבלה רב-מערכתית. הוא היה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של כ-10 מטר".

לדברי ד"ר הדס תגרי, מנהלת 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה', "מתחילת שנה זו נהרגו 12 עובדים בתאונות עבודה באתרי בנייה לעומת 8 שנהרגו בפרק הזמן המקביל אשתקד,  וזאת נוכח חיבוק ידיים מצד מנהל הבטיחות התעסוקתית ושרת הכלכלה, אשר נמנעים מיישום צעדים קריטיים שעל נחיצותם הצבענו. כך, באתר התאונה היום מונה מנהל עבודה אחד בלבד כאחראי רשמי על בטיחות האתר שבו נבנים 7 בניינים, וזאת על אף שחזרנו והצבענו על כך שעל פי חוק מחויב מנהל הבטיחות להגביל את היקף העבודות שבאחריות מנהל עבודה אחד לכזה המאפשר השגחה נאותה. חמור מכך, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי נמנעת זו עת ארוכה מחתימה על תקנות הבטיחות בעבודות בנייה העתידות לשפר משמעותית היקף האחריות של גורמים שונים לבטיחות העובדים בעבודות בנייה ולהביא לשינוי של ממש במצב הבטיחותי הרעוע באתרים ולהפחתת מספרן של התאונות הקטלניות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תאונות באתרי בנייהתאונות עבודההדס תגריעיר הייןהמטה למאבק בתאונות הבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...