קרן בבעלות משפחת בלדגרין מדווחת על גיוס שיא של קרן נדל"ן בתחום מדעי החיים

הקרן Breakthrough Properties מדווחת על גיוס של 3 מיליארד דולר לעומת היעד הראשוני שהציבה בגובה 1.5 מיליארד דולר; הסכום גויס, בין היתר, מחברות הביטוח והפיננסיים הישראליות הראל ביטוח ופיננסים, כלל ביטוח ופיננסים ועמיתים שהשקיעו מעל ל-350 מיליון דולר במיזם

שיתוף הכתבה
דן בלדגרין, מייסד שותף ומנכ"ל Breakthrough (יח"צ)דן בלדגרין, מייסד שותף ומנכ"ל Breakthrough (יח"צ)

Breakthrough Properties , הקרן המשותפת של ענקית הנדל"ן Tishman Speyer ו-Bellco  Capital בבעלות משפחת בלדגרין,  מדוחת היום על שיא גיוס של קרן נדל״ן בתחום מדעי החיים שאינה העברה של נכסים קיימים,  לפי נתוני חברות יעוץ הנדל"ן הבינלאומיות  CBRE ו-JLL. הקרן גייסה 3 מיליארד דולר לעומת היעד הראשוני שהציבה בגובה 1.5 מיליארד דולר, באמצעות הון ישיר והשקעות משותפות. הסכום שגויס נועד לשמש להקמת קמפוסים נוספים עבור חברות מדעי החיים שיצטרפו לפורטפוליו הקמפוסים הרחב של הקרן בעולם.

הסכום גויס, בין היתר, מחברות הביטוח והפיננסיים הישראליות הראל ביטוח ופיננסים, כלל ביטוח ופיננסים ועמיתים, שהשקיעו מעל ל-350 מיליון דולר במיזם, לצד משקיעים מוסדיים, קרנות עושר ריבוניות ומשקיעים פרטיים מרחבי העולם.

לפני כשנה הראל ביטוח ופיננסים ביצעה לראשונה השקעה משותפת עם Breakthrough בתחום מדעי החיים, בפרויקט ייזום גדול בהיקף השקעה כולל של 500 מיליון דולר. מדובר בפרויקט עירוב שימושים שיוקם בשטחה של אוניברסיטת הרווארד, הממוקמת באחד האזורים הבולטים בתעשיית מדעי החיים בעיר בוסטון, ארה"ב. השלב הראשון של הפרויקט צפוי לכלול הקמה של שני מבני מעבדות, בניין מגורים להשכרה ומלון.

דן בלדרגרין: "השנתיים האחרונות חיזקו כי תחום מדעי החיים שנמצא בתנופת פיתוח אדירה הוא ההשקעה הנכונה לא רק בפן הפיננסי אלא גם בחשיבות בריאות הציבור ברחבי העול."

לדברי דן בלדגרין, מייסד משותף ומנכ"ל Breakthrough: "הקמנו את הקרן במטרה ליצור ולהפעיל אקוסיסטם וסביבות מתקדמות שבהן יוכלו יזמים וחוקרים בתחום מדעי החיים למקסם את המסע שלהם בחיפוש אחר טיפולים מצילי חיים. אנו שמחים לסייע ללקוחות המוסדיים ולשותפים שלנו ומודים על האמון של המשקיעים בנו. השנתיים האחרונות חיזקו כי תחום מדעי החיים שנמצא בתנופת פיתוח אדירה הוא ההשקעה הנכונה לא רק בפן הפיננסי אלא גם בחשיבות בריאות הציבור ברחבי העולם. נמשיך לפעול ליצירת סביבות המאפשרות לגופי חדשנות ביוטכנולוגית להתפתח באמצעות מתן מענה לצרכים העסקיים של החברות לטווח הארוך".

Breakthrough מתמחה בייזום ורכישה של מתחמים ייעודיים המותאמים לסביבת עבודה של חברות מדעי החיים, בתחומים כמו ביוטכנולוגיה, פרמצבטיקה, טכנולוגיה רפואית, גנטיקה ומכשור רפואי. הקרן מציינת כי היא עתידה להשתמש בכספי הגיוס למימון מגוון פרויקטים המצויים בשלבים שונים של בנייה ותכנון ולקדם פרויקטים חדשים ברחבי ארה"ב ואירופה.

בין הפרויקטים של Breakthrough: "105 by Breakthrough" בבוסטון המושכר ל-CRISPR Therapeutics אשר יחל לפעול מאוחר יותר השנה, פרויקט "Torrey View by Breakthrough" אשר בנייתו החלה ב-2021  ועוד.

Breakthrough Capital הוקמה בשנת 2019 כמיזם משותף בין חברת Tishman Speyer המחזיקה, מפתחת ומשקיעה בנדל"ן, ובין חברת ההשקעות הביוטכנולוגיות, Bellco Capital, היא חברת פיתוח נדל"ן בתחום מדעי החיים אשר ממנפת שיתוף פעולה בין-מגזרי במטרה ליצור סביבות עבודה המטפחות חדשנות ופריצות דרך מדעיות.

Tishman Speyer היא חברה מובילה המחזיקה, מפתחת, מפעילה ומנהלת השקעות נדל"ן ב-31 שוקי מפתח בארה"ב, אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית. החברה עוסקת בבנייה וניהול של שטחי משרדים, מגורים וקמעונאות עבור דיירים מובילים בתעשייה וכן מרכזי מדעי החיים מתקדמים באמצעות מיזם Breakthrough Properties.

Bellco Capital היא חברת השקעות שנוסדה על ידי ד"ר רבקה בלדגרין, וד"ר אריה בלדגרין, בשנת 2003 והיא מהווה מרכז ליזמות בתחום מדעי החיים. בפעילותה Bellco מקימה חברות ביופארמה באמצעות השותפות שלה עם חברת ההשקעות בתחום מדעי החיים Two River


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:Breakthrough PropertiesTishman SpeyerBellco  Capitaדן בלדגריןרבקה בלדגריןאריה בלדגרין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...