מגורים במקום מעונות: הוועדה המחוזית אישרה לראשונה בגבעת שאול מגורים בהיקף של 25%

התוכנית כוללת שלושה מתחמי מגורים בסמוך לקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית. המעונות לסטודנטים יוסבו למתחמי מגורים מעורבי שימושים, בשל עודף של כמעט 1,500 חדרי מעונות באזור

שיתוף הכתבה
קריית התעסוקה בגבעת שאול (אדריכל יגאל לוי)קריית התעסוקה בגבעת שאול (אדריכל יגאל לוי)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של ירושלים אישרה לאחרונה להפקדה תוכנית לתוספת של כאלפי יחידות דיור בגבעת שאול בירושלים.

מדובר בעדכון תוכנית האב לאזור התעשייה גבעת שאול,  כך שיתאפשרו לראשונה בשכונה שימושי מגורים בהיקף של 25%. התוכנית, שכוללת כיום בעיקר את האוניברסיטה, כוללת שלושה מתחמי מגורים בסמוך לקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית. המעונות לסטודנטים יוסבו למתחמי מגורים מעורבי שימושים, בשל עודף של כמעט 1,500 חדרי מעונות באזור.

ההחלטה נוגעת לשלושה מתחמים: מתחם מעונות ברונפמן לשעבר, מתחם מעונות רזניק לשעבר ומתחם הארזים.  הוועדה המחוזית טוענת כי יש בהם כיום עודף חדרי מעונות, ביחס להיקף הלומדים\ב בקמפוס, ועודף של כ-650 חדרי מעונות לפי תחזיות הגידול של הקמפוס.

מתחם ברונפמן יכלול 500 יחידות דיור, ושטחי מסחר ותעסוקה בחזית מסחרית בשטח של כ-3,000 מ"ר. הבינוי המוצע כולל מבנה בגובה 30 קומות ובנייה מרקמית בגובה של עד 10 קומות לאורך רחובות לח"י ויסקי.

במתחם רזניק יהיו כ-1,000 יחידות דיור, ו-30% מתוכן להשכרה בלבד, ועוד 200 יחידות לדיור מוגן, ושימושי תעסוקה ומסחר בשטח של כ-15,000 מ"ר. הבינוי המוצע כולל שלושה מגדלים בגובה 20-30 קומות בצמוד לרחוב אהרון קציר, ומבני מגורים בגובה של 7-10 קומות. מתחם הארזים יכלול כ-130 יחידות דיור להשכרה, לצד כ-8,000 מ"ר לתעסוקה וחזית מסחרית בבינוי בן שבע קומות.

תוכנית האב לאזור התעשייה גבעת שאול הוכנה ב-2013, ולפיה באזור התעשייה יותרו שימושים לתעשייה לסוגיה וכן שימושים נלווים המשרתים את פעילות אזור התעשייה, בעיקר מסחר, וכן מכללות טכנולוגיות ומוסדות להכשרה תעסוקתית. זו פעם ראשונה שבה מאושר בשכונה שימוש למגורים.

על התוכנית חתום האדריכל אבנר ישר, והיא כוללת שני מבנים מוארכים בגובה שמונה קומות ועוד שני מגדלים בגובה 30 קומות ומבנה גשר שמרחף באוויר. עוד היא כוללת כ-38,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר, 6,600 מ"ר של מבני ציבור ו-360 יח"ד. במפלס הרחוב, בחלקו הפנימי של הפרויקט, מתוכנן אזור מגונן. את הפרויקט מקדמת חברה יזמית בשם ISA Group , בניהולם של עקיבא זוריבין ושלום גריבה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםISA Groupשלום גריבהגבעת שאולהסבה למגוריםאבנר ישרעקיבא זורבין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...