מנכ"לית יסודות: "לא רק היתרי בנייה, גם טופסי 4 מעכבים פרויקטים"

את הדברים אמרה עדי פארי הרפז בשיח פתוח ביוזמת מרכז הנדל"ן. במברגר: "זה אחד הדברים שהופכים למכת מדינה. זה מקבל היום את הדגש והדבר הזה עומד להשתנות"

שיתוף הכתבה

למרות שיא בהיתרי הבנייה עדיין פרויקטים רבים נתקעים בשלבים מאוחרים יותר, בהמתנה לטופס 4. את הטענה הזו העלתה    עדי פארי הרפז, המנכ"לית  החדשה של יסודות, קרן המימון הנדל"ן הגדולה בישראל, בשיח פתוח  היום ביוזמת מרכז הנדל"ן במלון הילטון ת"א. לפיה היזם כבר משלים את הבנייה, ועדיין מחכה לטופסי 4, זה נזק של עלויות גם לדיירים וגם ליזמים, גם בתמ"א 38. צוואר בקבוק הוא היתרים, וגם עולם הערבויות.  בנוסף כל דייר יכול לדרוש ככל העולה על רוחו. זה לא עולה בחוק המכר.

יש עיכוב עם בודקי התוכניות וכוח האדם: כיבוי אש, הג"א, מים – חצי שנה עד שנה לטופסי 4. עלתה טענה מהקהל כי יש להכריח את העיריות לקבל ערבויות.

על כך השיב מנהל המינהל להתחדשות עירונית אלעזר במברגר: "המצב של בודקי התוכניות היה קטסרופלי. אנחנו עומדים לפתחו של תיקון. זה קיבל את הקדימות הראויה בשיח הממשלתי. משרד הפנים הוא הפתרון להיתרי בנייה, פקחי בנייה, טופס 4 וכדומה. הרגולציה חייבת לעבור עידון. אני כן יכול לומר שהם עושים עבודה עם הממונה על השכר. זה אחד הדברים שהופכים למכת מדינה. זה מקבל היום את הדגש והדבר הזה יכול להשתנות".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין גם התייחס לנושא:"אתמול בלילה ישבנו עם משרד האוצר ושר הפנים וזה היה אחד הנושאים המשמעותיים. חלק מזה זה רגולציה מיושנת וחלק מזה כסף. שר האוצר מבין את החשיבות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלעזר במברגרזאב אלקיןעדי פארי הרפז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...