רימון מרחיבה פעילות לים: רוכשת את השליטה ב'מר-טר' לפי שווי של 50 מיליון שקל

חברת התשתיות התקשרה בהסכם לרכישת 67% ממניות החברה הקבלנית לעבודות ימיות ופיתוח, שסיימה את שנת 2021 עם הכנסות של 108 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
נמל אשדוד (שאטרסטוק)נמל אשדוד (שאטרסטוק)

קבוצת התשתיות והאנרגיה רימון מדווחת היום כי התקשרה בהסכם לרכישת השליטה (67%) בחברה מר-טר, חברה קבלנית לעבודות ימיות ופיתוח, לפי שווי מוערך של 50 מיליון שקל. יתרת המניות תישאר בידי המוכרת, חברת White Knight Services S.A.

חברת מר-טר הפעילה בישראל היא בעלת ניסיון של למעלה מ-40 שנה בביצוע עבודות במרחב הימי ובמרחב הסמוך לו, לרבות עבודות החדרת שיגומים וכלונסאות, עבודות דיפון בים וביבשה, חפירת פירים, טיפול במי תהום, חפירות ימיות שלא באמצעות אוניות מחפר והידוק קרקע. כמו כן, החברה עוסקת בתחום ריתוכי צנרת ובעבודות בטון מורכבות, שהם תחומים סינרגטיים לפעילותה של רימון.

תמורת הרכישה היא כ-28 מיליון שקל, אשר תשולם למוכרת במועד השלמת העסקה. עוד נקבע בהסכם כי מיד לאחר מועד השלמת העסקה תחלק מר-טר דיבידנד, כאשר חלקה של רימון מתוכו עומד על סך של כ-9 מיליון שקל. התמורה, בצירוף הוצאות נוספות כפי שסוכמו בין הצדדים (לפני האופציות ובלי להתחשב בחלוקת הדיבידנד),משקפת למר טר שווי מוערך של  50 מיליון שקל . מימון העסקה יבוצע ממקורותיה העצמאיים של רימון.

לרימון ניתנה זכות לחייב את המוכרת למכור לה את יתרת מניותיה במר-טר (אופציית Call),וניתנה למוכרת זכות לחייב את רימון לרכוש ממנה את יתרת מניותיה במר טר (אופציית Put)  והכל החל מתום 3 שנים ממועד השלמת העסקה, בתמורה המבוססת על הגבוה מבין שווי החברה הנרכשת של כ-52 מיליון שקל ושווי החברה הנרכשת, בהתאם למכפילי EBITDA שנקבעו בין הצדדים, והכל בתנאים הנוספים שנקבעו בהסכם.

היקף ההכנסות של החברה הנרכשת ב-2020 וב-2021 הסתכם בסך של כ-72 מיליון שקל וכ-108 מיליון שקל, בהתאמה. ה-EBITDA של החברה הנרכשת ב-2020 וב-2021 הסתכם בסך של כ-9 מיליון שקל וכ-13 מיליון שקל, בהתאמה. סך נכסי החברה הנרכשת לשנים  2020 ו-2021 הסתכם בכ-94 מיליון שקל וכ-109 מיליון שקל, בהתאמה, וסך התחייבויות החברה הנרכשת ל-20202 ו-2021 הסתכם  בכ-23 מיליון שקל וכ-31 מיליון שקל, בהתאמה.

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים – בין היתר, קבלת אישור הממונה על התחרות לעסקה וקבלת אישור הגוף המעמיד מימון לחברה הנרכשת. זאת ועוד: המוכרת התחייבה בהסכם כי היא וכל צד קשור לה לא יעסקו בישראל, במישרין או בעקיפין, בתחומי העיסוק של החברה הנרכשת, למשך תקופה של 4 שנים ממועד השלמת העסקה.

קבוצת רימון היא חברת תשתיות מובילה בישראל בפרויקטים תת קרקעיים ייחודיים, ספקית המים הפרטית הגדולה בישראל ושחקנית בולטת בייזום פרויקטים בתחום האנרגיה.

לאחרונה התקשרה רימון במזכר הבנות לרכישת חברת ספרדית העוסקת בתחום הדחיקה והמנהור (יבשתי וימי) ברחבי העולם בתמורה לכ-67.5 מיליון יורו.

יוסי אלמלם, מנכ"ל קבוצת רימון, מסר: "רכישת 'מר-טר' משתלבת בצורה מדויקת באסטרטגיה של רימון להרחיב את הצעת הערך ללקוחותיה ולהרחיב ולהעמיק את נוכחותה בתחומי פעילותה בארץ ובחו"ל בתחום התת קרקעי. בנוסף החברה מאפשרת לקבוצת רימון להיכנס לתחום עבודות הימיות שפותחת לקבוצה אפשרות כניסה ללקוחות חדשים כגון עבודות בנמלים ובים.

מר-טר היא חברה ייחודית בתחום פעילותה, המשתלבת באסטרטגיה של רימון. רכישה זו היא חלק מאסטרטגיית החברה לצמוח גם באמצעות מיזוגים ורכישות, תוך ניצול הזדמנויות שוק. רימון נהנית מאיתנות פיננסית גבוהה, וכן מכך שכחלק ממדיניות שמרנית של ניהול סיכונים, ביצענו מבעוד מועד הצטיידות במלאי משמעותי של חומרי גלם, דבר המסייע בידינו מאוד אל מול העליות בתקופה האחרונה במחירי הפלדה וחומרים נוספים".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת רימוןמר-טריוסי אלמלם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...