מהנדסי הערים לשקד: "נדרשת רפורמת המשך באגפי ההנדסה ובוועדות – עוד הקיץ"

שרת הפנים נפגשה עם נציגי ועד איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים על רקע משבר השכר ונטישת המקצוע: "החסמים העיקריים – ההסכמים בין המדינה להסתדרות"

שיתוף הכתבה

נציגי ועד איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים בישראל נפגשו אתמול (ד') עם שרת הפנים, ח"כ איילת שקד ואנשי צוותה,  יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר וסגניתו עו"ד שירה ברנד, עו"ד רות שוורץ סגנית מנכ"לית מנהל התכנון וכן נציגים מטעם אגף התקציבים במשרד האוצר.

הפגישה עם נציגי האיגוד, המייצג את כלל מהנדסי ואדריכלי הרשויות והוועדות המקומיות במדינה, נערכה ביוזמת מטה לשכת השרה ועסקה בצורך העז להמשך הרפורמה בנושאי מיצוב, תקינה ותקצוב באגפי ההנדסה ובוועדות המקומיות והמרחביות.

ברקע הפגישה עמדו כתבות שפורסמו לאחרונה בתקשורת על נטישת המקצוע ועל השכר הנמוך.
הצדדים הסכימו כי משבר השכר וכוח האדם בוועדות המקומיות ובאגפי ההנדסה ברשויות המקומיות מהווה איום משמעותי ומיידי על איכות התכנון, קצב העבודה והאינטרס הציבורי הרחב בנושאי התכנון והבנייה. השרה הביעה בפני הנציגים רצון אמיתי וכן לגבש תובנות יחד עם השותפים ולקדמן בהקדם האפשרי.

נציגי האיגוד, אדר' צחי כץ,  אדר' גיא דוננפלד ואדר' ליטל שלף דורי, מסרו בתום הפגישה כי התרשמו שלשרה יש רצון ומחויבות למצוא פתרון לנושא ונראה כי עיקר החסמים הם הסכמי שכר בין המדינה  להסתדרות.
השרה הוסיפה כי תפנה בימים הקרובים לשר האוצר, כדי שינחה את אגף התקציבים למצוא פתרונות אופרטיביים קצרי מועד להתמודד עם המצב.
נציגי האיגוד הבהירו כי נוכח המצוקה הקשה יש פגיעה מבנית ביכולות הנחוצות לעמידה בייעדי הבינוי והפיתוח במדינה, ולפיכך הציפייה היא כי כבר במהלך מושב הקיץ הנוכחי תאושר רפורמה המשכית מקיפה, במטרה לייצר תשתיות ידע והון אנושי המאפשרות פעילות מיטבית לקידום האינטרס הציבורי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שרת הפניםאיגוד מהנדסי ואדריכלי רשויות מקומיותאיילת שקד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...