ירושלים: מוריה סיימה את 2021 עם היקפי ביצוע של 2.4 מיליארד שקל

חברת הפיתוח העירונית רשמה צמיחה משמעותית של כ-120% תוך שלוש שנים – וביצעה בהצלחה פרויקטים משמעותיים בתחום התחבורה והתשתיות והפיתוח העירוני

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים משה ליאון (מרכז הנדל"ן)ראש העיר ירושלים משה ליאון (מרכז הנדל"ן)

דירקטוריון חברת מוריה - החברה לפיתוח ירושלים בע"מ, בראשות יו"ר דירקטוריון החברה, ראש העיר ירושלים משה ליאון, אישר לאחרונה את הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2021.

מהדוחות הכספיים עולה כי בשנה החולפת החברה ניהלה וביצעה בהצלחה רבה פרויקטים משמעותיים בתחום התחבורה והתשתיות, רכבות, תחבורה ציבורית, פיתוח אורבני, מבני ציבור ומבני חינוך, מבני דת ועוד, בהיקף כספי מרשים של כ-2.4 מיליארד שקל.  את שנת 2021 סיימה חברת מוריה עם היקפי ביצוע בסך של כ-2.4 מיליארד שקלים – גידול של כ-120% בשלוש השנים האחרונות.

על פי נתוני החברה, חלה צמיחה משמעותית של כ-120% תוך שלוש שנים, אל מול היקף הביצוע של החברה בשנת 2017 שהסתכם בכ-1.1 מיליארד בשנת 2018. זו היא השנה השנייה ברציפות שבה חברת מוריה מציגה היקפי פעילות החוצים את רף ה-2 מיליארד שקל בשנה, שמשקפים את ביצועם של מאות פרויקטים, בתחומים שצוינו, והניכרים באופן מהותי בכל רחבי ירושלים.

חברת מוריה, המנוהלת על ידי המנכ"ל גלעד בר-אדון, היא החברה העירונית הגדולה בישראל ואחת מחברות התשתית הגדולות והמובילות בארץ. החברה, הפועלת בירושלים ובמטרופולין, משמשת כזרוע הביצוע המרכזית של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ושל מזמיני עבודה נוספים, כגון חברת הרל"י, חברת עדן, רמ"י ועוד.

בין הפרויקטים המרכזיים שביצעה וקידמה חברת מוריה בשנת 2021:

בתחום הרכבות - במהלך שנת 2021 הסתיימו עבודות התשתית של הרק"ל (אינפרא 1) בכל מקטעי הקו האדום וכן במקטעים נוספים של קו הירוק דוגמת מקטעים בשלוחת מלחה. בנוסף, החברה החלה לבצע פרויקטים של מקטעי הקו הכחול.

חניוני "חנה וסע" - שרובם מצויים בסמיכות לקווי הרק"ל ואמורים לשרת את הנוסעים בה, כגון חניון נחל צופים, חניון בייט וחניון 4/9 בצומת רמות.

פרויקטי הכניסות לעיר – פרויקט מחלף סחרוב החדש, הכולל גם פיתוח נופי מרהיב, שעיקר ביצועו הסתיים בשנת 2021, פרויקט רובע הכניסה לעיר – פרויקט שז"ר, הכולל בין היתר חניון תת קרקעי בעל כ-1300 מקומות חניה והפרדה מפלסית לטובת הנכנסים והיוצאים מהעיר, פרויקט ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית, וכן פרויקט כביש המנהרות – כביש 60.

בנוסף לכך קידמה החברה גם פרויקטים של חניונים ומסופים לאוטובוסים, כדוגמת חניון ומסוף האוטובוסים בצומת רמות (חניון 4/9) בצפון ירושלים, שיכלול כ-215 מקומות חניה, וכן "תחנה מרכזית" נוספת בעיר וחניון בעטרות הכולל כ-60 מקומות חניה.

פעילות חטיבת התשתיות כוללת גם פרויקטים של נתיבי תחבורה ציבורית ברחבי העיר, ופרויקטים של כבישים משמעותיים במזרח העיר כגון פרויקט כביש אמריקאי דרום ואמריקאי מרכז שאף הם הסתיימו בשנת 2021.

זאת ועוד – בשנת 2021 נבנו, הוקמו ונמסרו מבני ציבור וחינוך הכוללים 154 כיתות לימוד של בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום – הן במערב העיר והן במזרחה.

לצד פרויקטים רחבי היקף של המשך פיתוח שכונות חדשות, החטיבה ביצעה וסיימה עשרות פרויקטים של גני משחקים ברחבי העיר לטובת ילדיה, פרויקטים של הקמת פארקים ושצ"פים – כדוגמת גן סאקר שנחנך במהלך השנה, הכולל מתקני משחקים ייחודיים וכן מתקני ספורט ונינג'ה, פרויקטים של מתקני ומגרשי ספורט, הקמת מערך שבילי אופניים ושבילי הליכה, פרויקט שדרוגי רחובות כגון פרויקט רחוב דוד המלך העתיק וההיסטורי שזכה לשדרוג משמעותי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יו''ר דירקטוריון החברה, מסר: "בשנה החולפת קידמו עיריית ירושלים וחברת מוריה פיתוח מהותי של תשתית בכל רחבי העיר, בהיקפי שיא של תקציבי פעילות. מדובר בחברת הקמת תשתית עירונית הנמצאת בחוד החנית של העשייה העירונית, במיוחד בעת זו. נמשיך לפעול לקידום התשתיות בכל העיר, לפתח ולהשקיע לרווחתם של כלל תושבי ירושלים והבאים בשעריה".

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה, אמר: "הדוחות הכספיים של מוריה לשנת 2021 מבטאים את עוצמת והיקף פעילות החברה במאות הפרויקטים השונים שהיא מנהלת ומבצעת ברחבי העיר בכל התחומים. חברת מוריה גאה להיות חברה מובילה בתחומה ומעריכה את הזכות לקחת חלק כה משמעותי בבנייה של העיר, הניכרת לעיני כל. אנו מקווים כי גם בשנת 2022, נצליח עם שותפינו לדרך – עיריית ירושלים, משרד התחבורה ויתר המזמינים – להמשיך לבנות, לקדם ולעשות למען העיר ירושלים ותושביה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה ליאוןמוריה חברה לפיתוח ירושליםגלעד בר אדון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...